וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלצ'וק: "ישראל עושה הכל כדי לא לפגוע בחפים מפשע"

21.8.2014 / 16:03

שחקן מכבי פתח תקוה הגן על צה"ל בראיון בארגנטינה: "היה יכול להרוס את כל הפלסטינאים ביום אחד". בעיות מול משה אוחיון

one

ניקולאס פלצ'וק התראיין היום (חמישי) לעיתון הארגנטינאי 'אולה', וסיפר על ההתמודדות שלו עם המצב הבטחוני בישראל. "אני נמצא עם אשתי ובתי בת 10 חודשים וזה קשה", סיפר קשר מכבי פתח תקוה. "כשנשמעת האזעקה זה סימן שיש סכנה שייפול טיל ואנחנו מפחדים. מיד כששומעים את האזעקה אנחנו מתחילים לרוץ ולחפש מחסה שיכול להיות במקום ציבורי או בתוך הבית. האמת שאנחנו מפחדים יותר על התינוקת הקטנה".

הארגנטינאי, שרגיל למטחי הטילים מהתקופה בה שיחק בהפועל באר שבע, הוסיף: "אני זוכר את האזעקה הראשונה ב-2011 כאילו זה היה אתמול. אשתי לא הבינה מה קורה והלכה אחרי אנשים. אם אתה גר במרכז הארץ יש לך יותר מדקה וחצי למצוא מחסה. בבאר שבע היה לנו פחות זמן".

"התרגלתי גם למגורים בבאר שבע", הוסיף. "בהתחלה הייתה פאניקה, אבל אחר כך לומדים להתמודד עם זה. המצב בבאר שבע מסובך יותר, אבל לא חשבתי על עזיבה. אשתי מדברת עברית ויש לנו הרבה חברים בישראל. אנחנו מתרכזים בלהישאר ולא לעזוב למדינה אחרת".

ניקולאס פלצ'וק שחקן מכבי פתח תקוה. ניב אהרונסון
"מדובר בקבוצה של טרוריסטים מול מדינה מאורגנת". ניקולאס פלצ'וק/ניב אהרונסון

פלצ'וק נשאל מה חושבים בישראל על הסכסוך ואמר: "מרגישים שהם מותקפים על ידי חמאס וקוראים לפרק אותו מנשקו. הם חושבים שאחרי המלחמה אפשר יהיה לדבר על שלום. אף אחד לא רוצה בהרג החפים מפשע בעזה למרות שזה ידוע שחמאס משתמש במגנים אנושיים וישראל עושה הכול כדי לא לפגוע בהם. מדובר בקבוצה של טרוריסטים מול מדינה מאורגנת, שאם הייתה משתמשת בכל כוחה, הייתה גורמת להרס הפלסטינאים ביום אחד".

"ממשלת ישראל והאזרחים יודעים שיש התנערות של הקהילה הבינלאומית", המשיך פלצ'וק. "אבל הם מתגוננים מפני התקפות. נהרגים חפים מפשע, אבל חמאס מנצל אלפי אזרחים ויורה מבתי חולים ובתי ספר. כולנו רוצים שזה ייגמר ויהיה שלום אחת ולתמיד. כדורגל? אנחנו משחקים במסגרת גביע הטוטו ורק המחזור הראשון נדחה, אבל אנחנו בפעילות מלאה. חייבים להמשיך".

בינתיים, במועדון ממשיך להיבחן הקשר ההולנדי דונובן דייקמן והחלטה לגביו תתקבל עד תחילת השבוע. משה אוחיון לא חותם בינתיים בשל בעיות בנושא תשלום המס שיחול עליו אם יחזור לארץ. ההערכה היא שיחתום רק אם יקבל חוזה ליותר מעונה אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully