וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקלנד ריידרס: תקועים בחור שחור

דודי כפרי

21.8.2014 / 17:00

המאמן דניס אלן וה-GM מקנזי החלו בתהליך, אבל לא בטוח שהם ייהנו מתוצאותיו במקרה של עוד שנה כושלת, הפעם עם שאוב

מאט שאוב יוסטון טקסאנס. Elsa, GettyImages
לא מדהים, אבל יותר טוב ממה שהיה לפניו. שאוב/GettyImages, Elsa

בעונה שעברה: 12:4 (מקום רביעי ב-AFC מערב)

מאמן: דניס אלן (עונה שלישית בקבוצה)

הגיעו: דונלד פן (תאקל), אוסטין הווארד (גארד), מאט שאוב (קוורטרבק), ג'סטין טאק (אנד הגנתי), למאר וודלי (אנד הגנתי), מוריס דרו-ג'ונס (רץ אחורי), אנטוניו סמית (תאקל הגנתי), קרלוס רוג'רס (מגן פינה), ג'יימס ג'ונס (תופס) ועוד, ועוד

בחירות דראפט בולטות: קליל מאק (ליינבקר), דרק קאר (קוורטרבק), גייב ג'קסון (גארד), ג'סטין אליס (תאקל הגנתי), קית' מקגיל (מגן פינה)

עזבו: למאר יוסטון (אנד הגנתי), ג'ארד וולדיר (תאקל), רוג'ר סאפולד (תאקל), ואנס וולקר (תאקל), טרל פריור (קוורטרבק)

המספר הנוסף: הבועט של הריידרס, סבסטיאן ג'ניקובסקי, נאלץ להסתגל למציאות חדשה בשנה שעברה, כאשר לראשונה ב-13 שנות הקריירה שלו, מחזיק הכדור בזמן הבעיטה לא היה שיין לכלר, שעבר ליוסטון. כנראה שהשינוי היה גדול על ג'ניקובסקי, שהציג את אחוז ההצלחה הנמוך בקריירה (70). מחזיק הכדור בשנה שעברה, מרקט קינג, ימשיך בתפקידו גם העונה והשניים עבדו הרבה בשבועות האחרונים במטרה לשפר את הכימיה ביניהם.

טיפ לפנטזי: דנאריוס מור תפס 513 יארדים בשמונה המשחקים הראשונים של העונה, למרות שהקוורטרבק שלו היה טרל פריור. עכשיו יש לו את מאט שאוב (כן, התקדמות אדירה). אחלה סליפר.

דרק קאר שחקן אוקלנד ריידרס. Ben Margot, AP
תנו לו זמן. דרק קאר מופל/AP, Ben Margot

הג'נרל מנג'ר רג'י מקנזי והמאמן דניס אלן הגיעו במטרה לחלץ את אוקלנד מהחור השחור והעמוק אליו נפלה. עכשיו, כשהם מתחילים את העונה השלישית ביחד, קיימים עדיין סימני שאלה רבים סביב הפרויקט שלהם. בשנתיים הראשונות הם בעיקר ניקו את הסגל מכל החוזים המופרכים והכבדים, אבל בניגוד לרוב הקבוצות שיוצאות למסע כזה, באוקלנד אפילו לא היו יכולים לבנות דרך הדראפט עקב הטריידים הכושלים מהעבר. רק השנה מתחילים לראות ניצני אופטימיות בקולוסאום, אבל הדרך עדיין ארוכה והצמד הזה כנראה לא יהיה שם בסופה.

נקודת הבסיס היא עמדת קוורטרבק ובאוקלנד מקווים שאחרי הרבה זמן והרבה ניסיונות, נמצא הפתרון. נכון, מאט שאוב כבר בן 33 וגם לפני העונה האחרונה הוא לא היה המוסר הכי מדויק בליגה, אבל הוא עדיין היה יותר טוב ממה שהיה לריידרס. הרבה דברים לא הלכו כמו שצריך ביוסטון בשנה שעברה ואם אכן שאוב חזר לעצמו כמו שמספרים הדיווחים ממחנה האימונים אז לקוורטרבק העתיד דרק קאר, שנבחר השנה בדראפט, יהיה את הזמן לשבת ולהתרגל לשינוי של קבלת הכדור מהסנטר ולא רק מהשוט גאן. זה קצת אירוני שהאח של בחירת הדראפט הראשונה אי פעם של יוסטון הוא המחליף של הקוורטרבק האחרון שנזרק מיוסטון, אבל בשורה התחתונה לקאר יש יכולת להיות קוורטרבק מצליח אם הוא רק יקבל את מה שאח שלו לא קיבל – זמן.

החבר הכי טוב של הקוורטרבק הוא התאקל השמאלי ושם הפתיחה לא הייתה מוצלחת. כבר בתחילת השוק החופשי הריידרס החתימו את רוג'ר סאפולד, נלחצו אחרי יומיים ושחררו אותו בחזרה לסנט לואיס בשל בעיה רפואית. אבל בסופו של דבר, דונאלד פן הגיע לאייש את העמדה החשובה ומנליק ווטסון, שנבחר בסיבוב השני של הדראפט בשנה שעברה, עובר להיות התאקל הימני, תפקיד שיותר מתאים לו. בעמדת התופסים השדרוג לא משמעותי. ג'יימס ג'ונס וגרג ליטל הגיעו, אבל באוקלנד בונים בעיקר על המשך ההתקדמות של אנדרה הולמס ועל הפריצה של הטייט אנד מייקל ריברה. באימונים שניהם מתקשרים מצוין עם שאוב ואם זה יקרה גם על המגרש, המצב בצד ההתקפי יהיה טוב בהרבה ובקבוצה פחות יצטרכו להסתמך על הגוף הכואב של דארן מקפאדן וג'ונס דרו.

שינוי לא פחות גדול, ואולי אפילו יותר משמעותי, היה בהגנה. שלושה רבעים מהקו הם כעת וותיקים שהגיעו מבחוץ. ללחץ על הקוורטרבק יהיו אחראים טאק ו-וודלי, שינסו לשחזר את העונות הגדולות שלהם. ואליהם יצטרף מעמדת הליינבקר הרוקי מאק, אחד האתלטים הטובים וההימורים הבטוחים בדראפט האחרון. את המהפך משלים אנטוניו סמית' בעמדת התאקל. עכשיו סוף סוף יש באוקלנד שביעייה קדמית לגיטימית, אבל לצערם השיפור ברביעייה האחורית לא מתקדם באותו הקצב. שני מגני הפינה החדשים, קרלוס רוג'רס וטרל בראון, הגיעו מסן פרנסיסקו השכנה. הראשון נראה מעבר לשיא והשני כנראה לא יהיה פותח. ביחד עם טייוון בראנץ', שהיה פצוע כמעט כל השנה שעברה, כל הקו האחורי התחלף מלבד צ'ארלס וודסון הוותיק, שלא נס ליחו. השאט דאון קורנר אמור היה להיות די ג'י היידן, בחירת הדראפט הראשונה מ-2013, אבל הוא לא מצליח להישאר בריא. אם יצליח בכל זאת והרוקי קרי טראוויס ילמד מהר, נקבל הגנה מנוסה יותר ועמוקה הרבה יותר מהעונה שעברה, אבל זה אם גדול.

ההימור: בשורה התחתונה, מדובר בסגל טוב יותר מזה שהיה אשתק, עם שישה פותחים חדשים בהגנה וארבעה בהתקפה, אבל עדיין חסר עומק ומול לו"ז קשה למדי, אוקלנד תסיים עם 5-6 ניצחונות ופרידה מדניס אלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully