וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדיאנפוליס קולטס: עדיין לא שם

יואב שטיין

22.8.2014 / 8:00

אנדרו לאק ימשיך לככב בבית החלש בליגה, אבל לקולטס יש בעיות שלא נפתרו ולמרות שהם יגיעו לפלייאוף, הם גם יעצרו שם

אנדרו לאק שחקן אינדיאנפוליס קולטס. Michael Conroy, AP
ממשיך לבנות את עצמו ככוכב. לאק/AP, Michael Conroy

מאזן בעונה שעברה: 5:11, ניצחון מטורף אחד בפלייאוף רק כדי להוות שטיח ללגארט בלאנט והפטריוטס

מאמן: צ'אק (סטרונג) פגאנו (עונה שלישית)

הגעות בולטות: ארתור ג'ונס (תאקל הגנתי, מבולטימור), האקים ניקס (תופס, מניו יורק ג'איינטס), ד'קוול ג'קסון (ליינבקר, מקליבלנד)

עזיבות בולטות: אנטואן באת'אה (סייפטי, לסן פרנסיסקו), דונלד בראון (רץ אחורי, לסן דייגו), דאריוס הייוורד ביי (תופס, לפיטסבורג)

בחירות דראפט בולטות: ג'ק מיוהורט (תאקל/גארד התקפי, אוהיו סטייט)

המספר הנוסף: אנדרו לאק הצליח לשפר את אחוזי הדיוק במסירה שלו מ-54 בעונת הרוקי ל-60 אשתקד, זאת למרות ההתקפה החד-מימדית שהציגו הקולטס אחרי פציעתו של רג'י ויין. עם התקפה בריאה יותר, יכול להיות שלאק יסיים לראשונה בקריירה בין עשרת הקוורטרבקים המובילים בליגה בקטגוריה זו.

טיפ לפנטזי: טי ווי הילטון היה סוג של סליפר ב-2013, אבל הוא ולאק יהיו אחד הצמדים החמים בליגה. שווה הימור סיבוב אחד לפני מה שתכננתם.

צ'אק פגאנו מאמן אינדיאנפוליס קולטס. GettyImages
איך משפרים את הקבוצה? פגאנו/GettyImages

מה שהיה: הבשורה החשובה ביותר מהעונה של הקולטס אשתקד הגיעה מכיוונו של אנדרו לאק, שעשה עוד צעד מרשים בדרך להוכיח שהוא "על אמת". הפציעה של רג'י וויין, קו ההתקפה השברירי ודעיכת הקסם של "צ'אקסטרונג" לא מנעו מילד הפלא למקם את עצמו בראש הפנטסטיק-4 מבחינת יכולת אישית, עם כל הכבוד העצום לאלוף ראסל-האסל ווילסון. ניצחונות נאים על ארבע קבוצות פלייאוף (כולל הניינרס, הסיהוקס והברונקוס, אולי הטופ-3 בליגה ב-2013) הראו שיש יכולת, הקאמבק מול הצ'יפס (איך זה קרה???) הציג את הקסם ועכשיו הקבוצה צריכה להראות המשכיות, ויתרה מכך, בגרות. הפאטס נתנו לקולטס את אותו השיעור שנתנו בזמנו לטיבו ודנבר (להבדיל! להבדיל!) – זה בהחלט נחמד כל העסק הזה, אבל תראו לנו עוד, כי כרגע אנחנו טרם משוכנעים.

מה שיהיה: אולי קשה להאמין, אבל לקולטס יש עוד יותר מדי דברים לתקן בשנה אחת כדי להתחרות באמת ב-AFC. וויין, ששיחק בקושי שבעה משחקים, סיים כתופס עם מספר היארדים השלישי בקבוצה ואחד מהשניים לפניו היה פלינר, טייט אנד במקצועו. לא לעניין בכלל. ניקס הגיע כדי לתת עוד אופציות, בעיקר לעומק, הצפי מהילטון הנהדר הוא לקפץ עוד מדרגה למעלה ועם הנסיון של וויין וצמד טייט אנדים סולידי פלוס, ללאק יהיו הרבה כלי משחק. עזיבתו של דונלד בראון, הרץ המוביל שרשם 5.3 יארד לנשיאה, מצביעה על כך שאינדי מאמינה שזמנו של טרנט "2.0 יארד לנשיאה" ריצ'רדסון להראות מה הוא יודע ממשמש ובא. וזה חייב, פשוט חייב לקרות, כדי לתת ללאק להשתמש בארסנל האווירי שלו. אין יותר פשרות.

כל זה טוב ויפה, אבל פוטבול קם ונופל על שני הקווים, ההגנה וההתקפה והמזל לא ממש שיחק לטובת הפרסות, עם מגוון פציעות משני עברי הסקרימאג'. תוסיפו לכך בחירות דראפט לקויות וחוסר כימיה ותקבלו שני קווים בתחתית הליגה. החלק הפנימי של קו ההתקפה קיבל מ-PFF דירוג של 7.5- ב-2013, בעוד התאקלים הרשימו יותר עם 6.8+. את אותו חלק פנימי יאיישו כנראה רוקי ושני שחקני שנה שנייה העונה, לא נתונים מבטיחים. בקו ההגנה גם ג'ונס, שהיה מצוין בבולטימור וקורי רדינג, יתקשו עם חוליית ליינבקרים חלשה מאחוריהם. ההשעיה של מאת'יס, שאחראי כמעט למחצית מהסאקים של הקבוצה אשתקד, לארבעה משחקים, בטח שלא תסייע. וכל זה עוד לפני שדיברנו על וונטה דיוויס, שנשאר לבדו בסקנדרי.

הימור: מצב רוח טוב יש, כישרון התקפי יש, אנדרו לאק הקוסם בטח שיש. הלו"ז הקליל (על הנייר, כמובן) עשוי לתת הרגשת עליונות לפני ינואר, עם 12 ניצחונות, אבל זו לא קבוצה מספיק טובה להגיע לגמר החטיבה, במיוחד לא עם ההגנה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully