וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: הבורר שחרר את אריאל הרוש ללא תמורה

11.8.2014 / 19:31

שוער הנבחרת זכה בבוררות מול אלי טביב, שאף ישלם לו פיצויים. הרוש: "הצדק יצא לאור". עו"ד פרימור: "סוף עידן המנודים"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בווידאו: נחיתת בית"ר ירושלים לאחר מחנה האימונים

הבורר במאבק בין אריאל הרוש לבית"ר ירושלים, יצחק איילוביץ', פסק הערב (שני) שהשוער משוחרר מהקבוצה. בנוסף, הקבוצה מהבירה חויבה לשלם להרוש חוב בסך 207 אלף שקלים וכן שלוש משכורות חודשיות. בנוסף, בית"ר תפצה את הרוש ב-20 אלף שקלים - הוצאות משפט. עורך דינו של הרוש, רועי רוזן, אמר לאחר הפסיקה: "ההחלטה הזו היא נוקאאוט. קיבלנו כמעט את כל מה שדרשנו; לשחרר את השחקן ולפצות אותו כספית".

הרוש מחזיק בהצעות מכמה קבוצות בליגת העל ובחו"ל והוא צפוי לסגור בקבוצה חדשה בשבועיים הקרובים.

השוער אמר הערב: ?אחרי חודשים לא פשוטים, אני שמח שהצדק יצא היום לאור. עברתי ימים לא קלים, אבל בזכות תמיכה של הרבה אנשים וחברים, האמנתי שבסופו של דבר הצדק יצא לאור. לא קל לי לעזוב את הקבוצה שבה גדלתי, בית?ר ירושלים היא קבוצה שקרובה מאוד לליבי, אבל ישנם דברים שלא תלויים רק בי. אני עם הפנים קדימה ומקווה לחזור כמה שיותר מהר לעשות את הדבר שאני הכי אוהב - לשחק כדורגל. אני רוצה להודות לקהל שתמך בי במשך כל השנים בהם שיחקתי בבית?ר. גם בימים הקשים שלי בקבוצה, זכיתי לתמיכה אדירה וזאת ההזדמנות שלי להודות להם מכל הלב. אני מאחל לבית?ר ירושלים בהצלחה?

אריאל הרוש שוער בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
הפך לשחקן חופשי. אריאל הרוש/ברני ארדוב

הפסיקה של הבורר איילוביץ' היא כמובן מכה קשה לבית"ר ירושלים בכלל ולבעלים אלי טביב בפרט. האחרון היה זה שהוליך את נקיטת היד הקשה עם הרוש, בטענה שהוא מסיט שחקנים בקבוצה נגדו - זכר להשבתת האימונים על ידי השחקנים לקראת סוף העונה שעברה אחרי שהם לא קיבלו משכורות.

טביב החליט שהרוש לא יהיה חלק מהקבוצה והבהיר שאו שהשוער יימכר, או שהוא יישב כל העונה ביציע. על ההחלטה הזו הוא כאמור שילם ביוקר וכעת בית"ר לא תקבל על הרוש תמורה כספית. השוער מצידו, תבע לקבל חובות עבר בסך כ-200 אלף שקלים והפסיקה היום הייתה לטובתו.

במהלך הליך הבוררות שארך כשבועיים, ההערכות יהיו שהבורר יקבע סכום שחרור של כמה מאות אלפי יורו על הרוש. טביב אף אמר לו באחד מהדיונים ש"מבחינתי שאתה תקבע את סכום השחרור, איזה סכום שתקבע שראוי מקובל עליי". אלא שהיום איילוביץ' הפתיע ופסק: הרוש שחקן חופשי.

אלי טביב אמר בתגובה להחלטת הבורר: "אני מכבד את החלטת הבורר ולא מתכוון לערער עליה. במשך תקופה ארוכה המועדון לא קיבל הצעה על אריאל הרוש גם כשהודענו שנשחרר אותו ללא תמורה. אם הרוש היה נשאר בבית"ר, זה היה עולה לנו 1.9 מיליון שקל בתוספת לעסקה הזויה שנעשתה עם איציק קורנפיין, לפיה הרוש יקבל 200 אלף שקל אם יגיע בעלים חדשים. חשוב לי לציין כי זה דבר שאין לו תקדים, זה לא היה ידוע לי והסתירו את זה ממני, רק אחרי שרכשתי את הקבוצה נודע לי על זה. המועדון חסך 1.5 מיליון שקל בעקבות החלטת הבורר. העמדנו קבוצה טובה לליגה ואם יהיה צורך, נמשיך להתחזק. אני לא מתייאש, אני חזק ואנחנו נקבל את זה ונסתכל קדימה".

יש לציין שלהחלטה הזו תהיה השפעה גדולה על הכדורגל הישראלי, בעיקר בכל הנוגע לשחקנים ש"נשלחים ליציע" או הופכים ל"מנודים". הבורר התייחס בפסיקה שלו לכך שהשחקן הוצא מהמסגרת הקבוצתית ולא קיבל אפשרות להתחרות על מקומו בקבוצה, ולכך היה משקל רב בהחלטה שלו לשחרר את הרוש לאלתר.

עו"ד גיא פרימור אמר היום: "הבורר קיבל כאן החלטה אמיצה שאומרת שעצם העובדה שקבוצה משלמת לשחקן כסף אינה מאפשרת לה לעשות מה שהיא רוצה. קבוצה חייבת לאפשר לשחקן להתמודד ולהתחרות. ייתכן שעצם ההחלטה מסמלת את תום עידן השחקנים המנודים. אני מקווה שכן. אם לא, זה יקרה בקרוב. יש פסיקות ברורות מאוד בפיפ"א בנושא הזה. זו פסיקה מאוד משמעותית".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
בצד המפסיד. אלי טביב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully