וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאופמן: "השחיינים לא מושפעים מהמצב אלא אם יזרקו עליהם עגבניות"

10.8.2014 / 11:20

נבחרת ישראל מתכוננת לאליפות אירופה, המאמן: "מצפים ל-1-2 מדליות ול-5-6 גמרים". טומרקין: "אני יכול להגיע עד הסוף"

גל נבו שחיין ישראלי. Clive Rose, GettyImages
מתחילים להרגיש את האליפות. נבו/GettyImages, Clive Rose

אליפות אירופה בשחייה שתצא בשבוע הבא לדרך בברלין תספק לא מעט עניין בזווית הישראלית עם השתתפותם של 15 שחיינים. כמו באליפויות קודמות, גם הפעם הציפייה היא לסיים את התחרות עם לפחות מדליה אחת ואולי שתיים, ואף לשפר שיאים אישיים. היום (ראשון) התקיים בבריכה החדשה בוינגייט אימון פתוח בהשתתפות שחייני הנבחרת שמתחילים להרגיש את ההתרגשות לקראת הדבר האמיתי.

גל נבו, שזכה בשבע מדליות באליפויות אירופה, אחת מהן בבריכה אולימפית בבודפשט לפני ארבע שנים כשסיים במקום השלישי ב-400 מעורב אישי, אמר: "אנחנו מתחילים להרגיש את האליפות. במים מתחילים להרגיש טוב, אבל בחוץ עדיין זה מרגיש סוריאליסטי בגלל המצב ומרגיש שאנחנו מתעסקים בשטויות. יש התרגשות טבעית לפני האליפות, אבל אני יודע לנתב את זה לצדדים החיוביים. אני מתרכז בעיקר בלנסות לשפר את השיאים האישיים שלי. אני מאמין שאם אני אשפר את השיא, אני אופתע מאוד אם לא אהיה על הפודיום".

נבו, שיתחרה ב-200 מעורב אישי ובמרחק הכפול, יחל את התחרות עם מוקדמות ה-100 חזה כסוג של חימום ואולי אף יצליח להתברג לחצי הגמר. "אנחנו בשנת אמצע בין שתי אולימפיאדות ועבדנו קשה מאוד, ניסינו להישאר יותר בארץ בעקבות הבריכה החדשה ולנצל את המתקן שיש לנו פה", הוסיף השחיין. "אני נמצא בכושר טוב ושמרתי על קו חיובי באימונים".

השחיין הישראלי יעקב טומרקין. קובי אליהו
חולם לשחזר את ההישגים. טומרקין/קובי אליהו

שחיין נוסף שיש ממנו לא מעט ציפיות בתחרות הזו הוא יעקב טומרקין, שבאליפות האחרונה לפני שנתיים גרף שתי מדליות ארד ואולי הפעם הוא יצליח לסיים במקום גבוה יותר. "בראש ובראשונה אני מגיע כדי לשפר את השיאים שלי ב-100 וב-200 גב", הוא אומר. "אם אני אעשה את זה, אני יכול אפילו להגיע עד הסוף, והחלום הוא לשחזר את ההישגים שהגעתי אליהם".

על התחרות בצל המצב הוסיף השחיין שהגיע שביעי בלונדון: "זה משהו שנמצא בראש, אנחנו חושבים על המשפחה, ובאופן אישי המשפחה שלי מהדרום וספגה המון רקטות. אני חושב שזה הזמן שלנו לייצג את המדינה בצורה הטובה ביותר". מלבד המשחים ל-100 ו-200 גב, ישתתף טומרקין גם במוקדמות ב-200 מעורב אישי.

מאמן הנבחרת, ליאוניד קאופמן, סיכם את ההכנות: "ההכנות היו מיוחדות וטובות מכיוון שהייתה אליפות ישראל וכל השחיינים עשו תחרות לקראת אליפות אירופה ברמה טובה מאוד. נשארו שבועיים להתאמן עד אליפות אירופה והשחיינים מרוצים מאוד ממצבם והם נמצאים בביטחון מלא. זה מיוחד מאוד כי הם מתאמנים יחד, וההכנה היא כמו מחנה אימונים".

למרות המצב, מאמן הנבחרת הדגיש כי זה לא השפיע על השחיינים: "המצב הביטחוני לא השפיע עלינו. הרבה פעמים היינו ברגעים קשים בעבר והשחיינים לא מושפעים מזה אלא אם יזרקו עלינו עגבניות מהיציע. רק זה יכול להפריע לנו. המטרות של המשלחת הן לזכות במדליה או שתיים ולהעפיל לחמישה עד שישה גמרים. שיאים אישיים זה מטרות של כל שחיין בנפרד".

המשלחת הישראלית כוללת 12 שחיינים (נבו, טומרקין, גיא ברנע, יונתן קופלב, דוד גמבורג, תום קרמר, נמרוד שפירא בר אור, אלמוג גולדשטיין, יהב שחף, לירן קונובלוב, ירון שגלוב ואיתי גורביץ') ושלוש שחייניות (עמית עברי, קרן זיבנר ונסטיה קורוטקוב).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully