וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט המשך או סרט אימה? האם אתלטיקו מדריד יכולה לזכות בעוד תואר?

אחרי העונה המדהימה של אתלטיקו מדריד, היא איבדה חצי מההרכב לטובת הגדולות של אירופה (ובעיקר צ'לסי). אבל רכש מבריק, שיטת משחק חדשה ומאמן שאף פעם לא מוכן להפסיד מביאים את הקולצ'ונרוס אופטימיים לעונה החדשה. האם יש להם צ'אנס להיאבק על עוד תואר אליפות סנסציוני?

מנג'ר אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה. רויטרס
המעמד לא משנה, הפסד לא בא בחשבון. סימאונה/רויטרס

לחשבון הטוויטר של עידן ויניצקי

בשבוע שעבר יצאה אלופת ספרד, אתלטיקו מדריד, לשני משחקי ההכנה הראשונים שלה לקראת העונה ביבשת אמריקה. המשחק הראשון, מול סן חוזה מה-MLS, הסתיים בתיקו 0:0. גם במשחק השני, מול קלוב אמריקה המקסיקנית, לא נפלו שערים. ברגעי הסיום של אותו משחק, עמוק בתוך תוספת הזמן, הזכיר מאמן הקולצ'ונרוס, דייגו סימאונה, לשחקניו ולעולם הכדורגל כולו, מי הוא ובמה הוא מאמין.

אל צ'ולו קרא אליו את המגן הצעיר והמופתע חאבי מאנקיו, שערך חימום במשך דקות ארוכות וכבר הבין שלא ישחק. סימאונה סימן למאנקיו להיכנס כמחליף במקום ארדה טוראן. המטרה הייתה ברורה: לבזבז עוד חצי דקה, כדי למנוע מאמריקה, שנהנתה מתמיכתם של 60 אלף אוהדים באצטדיון האצטקה ולחצה בדקות האחרונות, לנצח את המשחק. סימאונה בחר ברגע הזה, בקושי שני משחקים אל תוך קדם העונה, כדי להבהיר לקבוצה שלו שהוא ממשיך בקו של השנה שעברה - לא מפסידים אף משחק, אף פעם, לא משנה איך. אז סימאונה זוכר את זה היטב, אתלטיקו כולה מצידה, תצטרך להוכיח שגם היא זוכרת וזה לא הולך להיות פשוט בכלל.

שחקני אתלטיקו מדריד לפני גמר ליגת האלופות 2014. Lars Baron, GettyImages
אתלטיקו הפכה קבוצה שלא יודעת להרים ידיים/GettyImages, Lars Baron

רגע אחרי שאתלטיקו סיימה להדהים את אירופה, עם זכייה באליפות ספרד והגעה למרחק דקה וחצי מזכייה גם בליגת האלופות, המהפכה הגדולה יצאה לדרך. רשימת העוזבים כללה את דייגו קוסטה ופיליפה לואיז, שנמכרו לצ'לסי ב-58 מיליון יורו כוללים, את טיבו קורטואה הכביר, שחזר גם הוא לבלוז, מהם הושאל בשנים האחרונות וגם את דויד וייה, אדריאן שנמכר לפורטו תמורת 11 מיליון יורו, השוער המחליף סרחיו אסנחו, חוסה סוסה הארגנטינאי שסיים תקופת השאלה ושב למטאליסט חרקוב ודייגו ריבאס, שהלך לפנרבחצ'ה. גם כריסטיאן "סבוז'ה" רודריגס ומאנקיו צפויים לומר שלום.

אלא שבאתלטיקו לא נחו לרגע. הם ידעו שכדי לעשות את "הבלתי ייאמן, סרט ההמשך", הם חייבים לחזק את הקבוצה. סימאונה יצא למשימה וחזר עם שלל שלפחות על הנייר, נראה נהדר. אנטואן גריזמן הוא הרכש הכי נוצץ והוא נקנה מסוסיאדד ב-30 מיליון יורו. מלבדו הגיעו גם מריו מנדז'וקיץ' מבאיירן (22 מיליון), השוער יאן אובלק שכיכב בבנפיקה (16 מיליון), גיירמה סיקוורה שפרץ בגרנאדה (10 מיליון), אנחל קוריאה מסן לורנסו (7.5 מיליון), מיגל אנחל מויה, שישמש כשוער מחליף (בא מחטאפה תמורת 3 מיליון) וגם המגן הארגנטינאי כריסטיאן אנסלדי, שהושאל מזניט סנט פטרסבורג. בסך הכול, אתלטיקו כבר הוציאה בערך עשרה מיליון יורו יותר מאשר קיבלה על השחקנים שמכרה, והיד עוד נטויה, והכיס עוד פתוח.

כדי לשמר את ההצלחה המפתיעה, סימאונה יודע שהוא חייב להפתיע מחדש. כדי לעשות זאת, הוא קודם כל החליט לשנות שיטה. אתלטיקו תחזור לשחק העונה 4:2:3:1, במקום ה-4:4:2 של השנים האחרונות. המאמן רצה לעשות את השינוי כבר בחורף האחרון, אבל דייגו התקשה לספק את הסחורה בעמדה שלו מאחורי החלוץ. בעונת הבכורה שלו בקבוצה, 2011/12, סימאונה שיחק 4:2:3:1 עם פלקאו בחוד וזכה בליגה האירופית. הפעם, הוא מתכנן לעשות את זה עם מנדז'וקיץ'. רבים תהו איך הקולצ'ונרוס יתגברו על העזיבה של קוסטה, שכבש בעונה שעברה 40 שערים. אלא שהספרדי ממוצא ברזילאי סיים את העונה עם פציעה טורדנית ובקושי שותף ברגעי ההכרעה של מאבק האליפות. למרות זאת, אתלטיקו הסתדרה. מנדז'וקיץ' כבש בעונה שעברה כל 128 דקות, קוסטה כל 126 ובמועדון לא שוכחים שאת פרננדו טורס החליפו בהצלחה כבירה דייגו פורלאן וקון אגוארו ואת השניים הללו החליף פלקאו ואת פלקאו החליף קוסטה. אין סיבה שמכונת ייצור החלוצים הגדולה של אתלטיקו תפסיק לעבוד דווקא הפעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מריו מנדז'וקיץ' שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
אין סיבה שהוא לא ייכנס לשושלת החלוצים הגדולה של הקולצ'ונרוס. מנדז'וקיץ'/רויטרס

דויד וייה, שהיה בעיקר כוח מסייע בעונה שלו בקבוצה, לפני שעבר לניו יורק סיטי מה-MLS בקיץ, משוכנע: "אתלטיקו חזקה בכל העמדות ותפצה על השחקנים שעזבו. היא תהיה מאוד תחרותית ותיהנה מעוד עונה נהדרת". על פי הדיווחים, סימאונה עוד רחוק מלסיים את מסע הרכש שלו ורוצה עוד חלוץ, שחקן כנף ועושה משחק. שתי תוצאות ה-0:0 בהכנה הבהירו שלקבוצה יש עוד לא מעט עבודה בחלק ההתקפי, אבל גם שההגנה, שלמעשה איבדה שתי חמישיות, נשארה חזקה כשהייתה. אובלק ינסה להיכנס לנעליים הענקיות של קורטואה, סיקוורה או אנסלדי יחליפו את פיליפה לואיז. חואנפראן וגודין נשארים וכנראה שגם מירנדה, עוד אחד שצ'לסי לטשה עיניים בכיוונו.

בחלק ההתקפי, נראה שאין שחקן שלא רוצה לשחק תחת סימאונה בימים אלה. החדשנות של המאמן הארגנטינאי, הטירוף שלו וההצלחות של אתלטיקו, גורמות לכל כוכב שלא ממש מסתדר בקבוצתו להיות משויך למעבר אפשרי לויסנטה קלדרון. השם הכי מרגש שעלה הוא זה של פרננדו טורס. האוהדים, למרות כל מסע הרכש המסקרן, עדיין צריכים את הבלוקבאסטר, השם הגדול שיחתום בקבוצה ויגרום להם להאמין שאפשר שוב להתמודד עם הכסף והעוצמה של ברצלונה וריאל מדריד ולזכות בעוד תואר כנגד כל הסיכויים. בינתיים, נושא טורס הוא רק בגדר שמועה אבל אם החלוץ יגיע בסוף, אתלטיקו תשיג מטרה משולשת: גם שם גדול, גם החזרתו של מי שהיה ונותר אליל האוהדים (ושכמובן לא חגג כאשר כבש מול אתלטיקו בחצי גמר ליגת האלופות בעונה שעברה) וגם סוג של תשובה לצ'לסי, שהתנפלה על מיטב הגיבורים של הקבוצה מהעונה שעברה ושכנעה אותם לעבור לכסף הגדול של הפרמיירליג.

סנטי קאסורלה הוזכר אף הוא כמועמד, אבל באתלטיקו כבר הודיעו שהוא לא יגיע ומי שעכשיו נמצא על הפרק הוא שינג'י קגאווה, שלא מוצא מקום במנצ'סטר יונייטד. גם חאבייר הרננדס עשוי להגיע מהשדים האדומים ואתלטיקו נאבקת מול טוטנהאם על הבלם הארגנטינאי הצעיר של ויאריאל, מתאו מוסאצ'יו ומתעניינת גם באלסיו צ'רצ'י האיטלקי המבטיח, עליו תהיה מוכנה להציע 20 מיליון יורו אם יעמוד למכירה. רכש שנראה מבריק וכבר עומד לצאת לפועל הוא זה של זכאריה בקאלי. הבלגי ממוצא מרוקאי רק בן 18 ובאוגוסט שעבר הוא הפך לכובש השלושער הצעיר בתולדות הליגה ההולנדית. בקבוצתו פ.ס.וו איינדהובן כבר הודו שהמועדונים סיכמו ביניהם את ההעברה וכעת רק נותר שבקאלי יסגור את תנאיו מול אתלטיקו. בחלק האדום-לבן של מדריד למדו, בניגוד ליריבה העירונית, לחשוב לא רק על ההווה אלא גם, אולי בעיקר, על העתיד.

פרננדו טורס שחקן אתלטיקו מדריד 2004. AP
קאמבק מרגש של טורס ישיג שלוש מטרות עבור אתלטיקו/AP

ובראש העתיד הזה צועד כעת גריזמן. הצרפתי הבריק בעונה שעברה במדי סוסיאדד עם 16 שערי ליגה. כמו שאר השחקנים, גם גריזמן מודע היטב לכך שכולם מצפים שאתלטיקו תתרסק. הוא גם מודע היטב לציפיות של הקהל לעוד עונה חלומית. לאחר שהוצג בקבוצה הוא אמר: "יש לי שאיפות והקבוצה שלנו הולכת להיאבק על כל תואר אפשרי העונה. אבל לא נשנה שום דבר מדרך החשיבה והעבודה של המאמן. מבחינתי, זו קפיצה למעלה בקריירה שלי ואני בטוח שאלמד הרבה דברים חדשים באתלטיקו, מהצוות ומהחברים לקבוצה. אתלטיקו התעניינה בי כבר לא מעט זמן וברגע שהם התקשרו, ידעתי שאני רוצה לבוא. זו האלופה של ספרד, סגנית אלופת אירופה, מה עוד צריך להגיד?".

בינתיים, נשיא אתלטיקו, אנריקה סרסו, ניצל את הרכישה של גריזמן כדי לעקוץ את היריבה העירונית: "אנטואן הוא תוספת כוח אדירה ועבדנו קשה מאוד כדי להשיג אותו. היו לו הצעות רבות, אבל הוא בחר במועדון רציני וחשוב כמו אתלטיקו. הוא השחקן הכי יצירתי באירופה והוא הוכיח זאת. הוא ההחתמה הגדולה של הקיץ בכדורגל האירופי. ברמה של החתמת לואיס סוארס בברצלונה. חאמס רודריגס? הוא עוד לא שם. עוד לא היו לו הצלחות בקריירה והוא חדש בזירה הזו".

אנטואן גריזמן מוצג כשחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
ההחתמה הגדולה של אירופה? גריזמן/רויטרס

ניקולאס ריג מה"אינדיפנדנט" ניתח את הקיץ של אתלטיקו: "ברגע בו סימאונה יצא מאצטדיון האור אחרי ההפסד הכואב בגמר ליגת האלופות לריאל מדריד, הייתה תחושה שהתקופה בה אתלטיקו סעדה באותו שולחן של ברצלונה וריאל הסתיימה. סימאונה בנה קבוצה בלתי נשכחת והיה ברור שהגדולות של אירופה הולכות להסתער עליה. שנים של ניהול כושל הובילו לכך שאתלטיקו עדיין חייבת למכור כוכבים ולחסוך בהוצאות, למרות ההצלחות האחרונות. סימאונה ידע שהוא ייאלץ להיפרד מהכוכבים שלו. תחילה, זה באמת הרגיש כמו סוף ובזה אחר זה השחקנים עזבו או חוזרו על ידי קבוצות אחרות. זיכרון האליפות נראה רחוק מאוד. אלא שאתלטיקו של סימאונה בנויה אחרת ויש לה מאמן שמסרב לזרוק את המגבת הלבנה. לאתלטיקו יהיה קשה להגן על התואר, אבל היא הולכת לתת מלחמה אדירה. רוב ההגנה, שהייתה הטובה באירופה, נשארה. קוקה נשאר גם הוא ואתלטיקו ביצעה רכש מבריק עם מנדז'וקיץ' וגריזמן. אתלטיקו תמיד ידעה להחליף כוכבים שעזבו והיא עשתה זאת גם הפעם".

כאמור, את העונה שלה פתחה אתלטיקו דווקא בטורניר היורואמריקנה. היא הייתה יכולה לשחק בשלל מקומות אחרים והמון אופציות עמדו לפניה וביניהן גם הצ'מפיונס קאפ, שמילא אצטדיונים בארצות הברית וסידר עוד כמה מיליונים טובים לכל אחת מהמשתתפות. אבל למרות הצורך התמידי במזומנים, סימאונה בחר להיצמד למה שהצליח: "אנחנו חוזרים להתחרות באותו טורניר בו השתתפנו בעונה שעברה", הוא אמר לפני הנסיעה לצד השני של העולם, "הקבוצות שפגשנו בהכנה בקיץ הקודם עזרו לנו להתכונן מצוין לעונה ואנחנו רוצים שזה יקרה שוב". האם זה יכול לקרות שוב?

לחשבון הטוויטר של עידן ויניצקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully