וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנפורד קבע שיא ישראלי חדש ב-400 מטר

2.8.2014 / 19:48

האתלט קיזז 12 מאיות משיאו הקודם, קבע 45.53 שניות, והקדיש את ההישג לחיילים: "הם האלופים האמיתיים מבחינתי"

האצן הישראלי דונלד סנפורד. אמרי פרסיאדו,
מה הוא מכין לנו לקראת אליפות אירופה? סנפורד/אמרי פרסיאדו

דונלד סנפורד ממשיך להיות הדבר החם של האתלטיקה הישראלית, ורגע לפני שהוא מגיע לאליפות אירופה שתיערך החודש בציריך, קבע האתלט המצוין שיא ישראלי חדש ב-400 מטר. סנפורד התייצב עם אתלטים ישראלים רבים לתחרות מסבב גביע הפלאנדרס בנינוב שבבלגיה, וקבע 45.53 שניות, תוצאה שמשפרת את השיא הישראלי שהיה שייך לו ב-12 מאיות. התוצאה של סנפורד מהווה קריטריון B אולימפי וקריטריון B לאליפות העולם בבייג'ינג בשנה הבאה.

כזכור, שיא ישראל הקודם של סנפורד נקבע בדיוק לפני שנה במסגרת תחרות המכביה, אז ריצה מצוינת סייעה לו לקבוע 45.65 שניות. באליפות ישראל שנערכה לפני כשלושה שבועות השווה סנפורד את התוצאה הזו, ואמר לאחר אותה תחרות: "היה לי דה ז'ה וו. זה אמנם לא השיא האישי שלי, אלא שיא לאומי, אבל אני מקווה שבציריך אוכל להגיע לגמר וזו המטרה שלי. הגוף מרגיש טוב וגם מבחינה מנטלית לא הרגשתי מעולם טוב יותר". באותה אליפות, אגב, סנפורד ניצח גם ב-200 מטר. שיאו האישי של סנפורד, אגב, הוא 45.21, תוצאה אותה הוא קבע כאמריקאי.

"אני כל כך שמח להביא בשורה שתשמח מעט את עם ישראל בתקופה קשה זו", אמר סנפורד. "השיא הזה מוקדש לכל החיילים האמיצים שעושים הכל כדי שאנשים כמוני יוכלו להמשיך להתאמן ולהשיג תוצאות. הם האלופים האמיתיים מבחינתי. מבחינה מקצועית ידעתי שאני מסוגל לתוצאות כאלו ואף טובות ממנה, אבל לאמיתו של דבר לא ציפיתי שזה יקרה עכשיו. אין ספק שהשיא הזה נותן לי ביטחון ומוטיבציה לקראת אליפות אירופה".

סנפורד, 27, נולד בלוס אנג'לס ובשנת 2008 הוא נישא לישראלית כשבשנת 2010 הוא החל בהליך התאזרחות. שנתיים לאחר מכן הוא כבר ייצג לראשונה את ישראל באליפות אירופה שנערכה בהלסינקי והפך לאצן הישראלי הראשון שהעפיל לשלב הגמר בתחרות גדולה מאז שעשתה זאת אסתר רוט שחמורוב. בתחרות הזו הוא סיים רביעי. בלונדון סיים סנפורד חמישי במקצה שלו בשלב המוקדמות ב-400 מטר ו-27 בסך הכול.

אמרי פרסיאדו. ברני ארדוב
התמודדו עם רוח פנים. פרסיאדו/ברני ארדוב

בריצה ל-100 מטר השתתפו אלוף ישראל אמרי פרסיאדו וסגנו אסף מלכה, שנאלצו להתמודד עם רוח פנים (1.2-). פרסיאדו הגיע חמישי במקצה שלו במוקדמות עם 10.85 שניות (שיאו עומד על 10.50) ומלכה הגיע שלוש מאיות לאחר מכן.

לאחר מכן השתתפו שני האצנים הבכירים בתחרות למרחק הכפול. פרסיאדו קבע 21.53 (0.9-) ודורג רביעי במקצה השני ובמקום העשירי הכללי, ואילו מלכה, עם 21.99 (0.9-), שיפר את תוצאת השנה שלו, דורג חמישי במקצה שלו ובמקום ה-18 הכללי. במסגרת התחרות, האתלטים הישראלים ענדו מגן דוד על דש חולצתם כאות הזדהות עם צה"ל ועם תושבי הדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully