וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חי על מזוודות: מעמדו של עומרי כספי לאחר ששוחרר מיוסטון רוקטס

אסף רביץ

15.7.2014 / 14:15

הנסיבות סביב שחרורו הצפוי של עומרי כספי מניו אורלינס עדיין לא ברורות, אבל דבר אחד ברור: השחקן נמצא כעת בצומת הדרכים הקשה ביותר בקריירת ה-NBA שלו. האם זה אומר שסיים את דרכו בליגה הטובה בעולם? לא בהכרח. אסף רביץ מפרט את האופציות של הישראלי

עומרי כספי, יוסטון רוקטס, מול פאו גאסול, לוס אנג'לס לייקרס. AP
יש לו נטל גדול עכשיו על הגב. כספי/AP

ימים משונים עוברים על עומרי כספי. אם הוא רצה את חוויית ה-NBA השלמה, עכשיו הוא מקבל אותה באמת. אלה החיים של שחקן שנמצא על גבול הרוטציה בליגה הטובה בעולם - יום אחד הוא מגלה שהוא עבר קבוצה כנספח בטרייד של שלוש קבוצות, יום לאחר מכן הוא יכול למצוא את עצמו משוחרר מהקבוצה החדשה. בחודש יולי עמוס השינויים, ככה נראים החיים של עשרות שחקנים בסטטוס דומה. רק בטרייד האחרון היו מעורבים שלושה שחקנים נוספים - אלונזו ג'י, סקוטי הופסון ומלווין איליי, ששימשו כהשלמת משכורות וישוחררו ברגע שהטרייד יהפוך לרשמי.

המקרה של כספי משונה יותר משלושת האחרים, מאחר שהסימנים הראשונים לא העידו על אפשרות של שחרור. הוא אמנם מחזיק בחוזה לא מובטח, מה שאומר שהקבוצה שלו יכולה להחליט לשחרר אותו עד ה-5 באוגוסט, אבל לקבוצתו החדשה ניו אורלינס אין ממש סיבה לעשות זאת. לעומת האחרים, הנוכחות שלו בטרייד לא הייתה חשובה להשלמת משכורות וניתן היה לבצע אותו גם בלעדיו. אם יוסטון רצתה להיפטר ממנו, היא הייתה יכולה לשחרר אותו בעצמה. הפליקנס צפויים להחתים את ג'ון סלמונס, ויחד עם כספי, שכרגע בחזקתה, אלה שני הסמול פורוורדים האמיתיים בסגל הנוכחי. שחרור של כספי לא ישנה את מצב תקרת השכר שלהם ואין להם גם בעיה של עודף חוזים מובטחים. לאור זאת, הסברה הרווחת בשעות שלאחר הטרייד הייתה שדל דמפס, הג'נרל מנג'ר של ניו אורלינס, הביא את כספי במטרה להשאיר אותו כסמול פורוורד לרוטציה.

למרות זאת, מארק סטיין מ-ESPN, אחד הכתבים האמינים ביותר שיש, צייץ אתמול שכספי כנראה ישוחרר מניו אורלינס ברגע שהטרייד יהפוך לרשמי (מה שאמור לקרות היום). הוא מציין שזו שמועה, אבל אם הוא לא היה חושב שרמת האמינות שלה גבוהה, כנראה לא היה מתייחס אליה. אם כספי באמת ישוחרר, השאלה המעניינת תהיה למה הוא היה מעורב בטרייד מלכתחילה. יכול להיות שהיה בו צורך שאפילו מומחי תקרת השכר לא שמו לב אליו, ייתכן שמשהו צץ ביממה האחרונה שגרם לדמפס לשנות תכניות, אפשר גם שזה כספי עצמו שלא היה מרוצה מהמעבר וביקש להשתחרר ולנסות את מזלו בשוק החופשי.

הג'נרל מנג'ר של ניו אורלינס הורנטס, דל דמפס. Chuck Cook, AP
כל האינדיקציות היו שישאיר את כספי בקבוצה, אז מדוע הוא מוציא כרטיס אדום? דל דמפס/AP, Chuck Cook

מה הסיכוי של כספי, אם יישאר, להשתלב ברוטציה של קבוצה עם שישה שחקנים מוכשרים כל כך? גבוה יותר משנדמה במבט ראשון. קודם כל, אף אחד מהשישה הוא לא סמול פורוורד. המאמן מונטי וויליאמס ויתר מהר מאוד על הרעיון של הרכב גבוה עם אנדרסון ב-3. הוא כן השתמש בהרכב נמוך בו טייריק אוונס שימש כסוג של סמול פורוורד, אבל להרכב הזה הייתה בעיה בהגנה. בשלב זה לא ברור האם טייריק מועמד לעלות בחמישייה או מהספסל יחד עם אנדרסון. בעונה שעברה הוא היה הרבה יותר טוב כשחקן חמישייה בעקבות ריבוי הפציעות, אבל אם הוא ישחק יחד עם דיוויס ואשיק זו תהיה חמישייה עם בעיה חמורה של קליעה מבחוץ, שיתוף פעולה שלו עם אנדרסון מומחה השלשות בחמישייה השנייה נראה הרבה יותר הגיוני. דמפס צפוי לנסות להשיג סמול פורוורד בכיר יותר, אבל כל מה שיוכל להציע פרט לחוזי מינימום זו חריגת שכר של כ-2.7 מיליון דולר, מה שלא יספיק לשחקנים בכירים יחסית כמו שון מריון ואוון טרנר שמעבר להם אין לשוק החופשי יותר מדי מה להציע בעמדה הזו.

אם כספי ישוחרר, שאלת המפתח תהיה עד כמה חשוב לו להישאר ב-NBA. אם הוא ירצה למצוא קבוצה בליגה הטובה בעולם הוא כמעט בוודאות ימצא כזו. מאמנים אוהבים להחזיק שחקנים מסוגו בקצה הרוטציה - שחקנים שלא מהווים חור יוצא דופן בהתקפה או בהגנה, שמסוגלים לשחק ביותר מעמדה אחת, שהיו להם כמה תקופות טובות בשנים שלהם בליגה. בשלב הזה בקריירה שלו, מעטים מאמינים שכספי מסוגל לשפר אלמנט מסוים באופן משמעותי. הוא כבר לא יהיה סטופר לשחקנים כמו קווין דוראנט ולא קלע מהסוג שמארגנים עבורו תרגילים, אבל הוא כן שחקן NBA לגיטימי שיכול לשמש תעודת ביטוח בקבוצות חזקות ועמוקות או שחקן רוטציה בקבוצות דלילות יותר. בהנחה שגם הפעם הוא יסכים לקבל חוזה מינימום, אין סיבה שהוא לא ימצא קבוצה שתהמר עליו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
פורוורד דאלאס מאבריקס דירק נוביצקי (מרכז) פורוורד יוסטון רוקטס עומרי כספי (ימין). Bob Levey, AP
לא יצפו ממנו להיות סטופר, אבל עדיין יש לו מקום בליגה. כספי מול נוביצקי/AP, Bob Levey

ניתן לציין לא מעט יעדים הגיוניים עבור כספי. באופן אירוני, אם ניו אורלינס לא הייתה הקבוצה שעשויה לשחרר אותו היא הייתה נחשבת למועמדת רצינית לקלוט אותו. אופציה פיקנטית יותר זו הלייקרס - האימפריה השוקעת רק התחילה למלא את הסגל ובקרוב תגיע לשלב בו כל מה שהיא יכולה להציע זה חוזי מינימום, שחקנים בקליבר של כספי פרצו שם בעונה שעברה, אבל אז זה היה עם מייק דאנטוני חובב הריצה. לא מעט קבוצות אחרות ירוצו בשנה הבאה, אולי כספי יצליח למצוא מקום כסטרץ' 4 מחליף בפיניקס שוויתרה על צ'אנינג פריי או בפילדלפיה שצפויה לשחרר את תד יאנג מהעונש שלו בקרוב. אפשר להמשיך את הרשימה, אבל זה תלוי בעיקר בשאיפות של כספי עצמו- להשלים סגל בקבוצה גדולה או לנסות להיות שחקן משמעותי יותר בקבוצה קטנה.

ומה לגבי חזרה לאירופה? כאמור, ככל הנראה כספי לא יגיע למצב של חוסר ברירה אלא יחזור רק אם זה מה שהוא יעדיף. הוא עשוי לקבל יותר כסף באירופה ולקחת חלק משמעותי יותר במאבקי אליפות למיניהם, אבל בכל הראיונות שהיו אתו בשנה-שנתיים האחרונות הוא הדגיש שזה לא באג'נדה שלו, שהוא עוד לא מיצה את חוויית ה-NBA. במחשבה נוספת, בשבוע כל כך לא צפוי עד כה עדיף לא לפסול אף אופציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully