וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שער לגיהנום: סיטואציית השוערים הבעייתית בנבחרת ישראל

7.7.2014 / 15:18

הגדולות לא רוצות, לקטנות אין כסף, מאירופה אין הצעות. כדי להבין את עומק הבור בשער הנבחרת, צריך רק להסתכל על מצבם של אריאל הרוש ובוריס קליימן, שנזרקו מקבוצותיהם כדי לחסוך. הצערה, אמרתם? אוואט כנראה בדרך חזרה

אריאל הרוש שוער בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
אין ספק, זה לא נראה מעודד. הרוש/ברני ארדוב

גורם בכיר בנבחרת ישראל אמר השבוע כי "ישראל סטוצ'ינסקי יכול לעשות כבר מעכשיו טלפון לדודו אוואט ולהגיד לו להיות מוכן לספטמבר. כמו שזה נראה, אין מצב שהוא לא יהיה השוער הראשון גם בקמפיין הקרוב". הגורם אמר את שאמר בעקבות כל האירועים סביב אריאל הרוש ובוריס קליימן וסימני השאלה בנוגע לעתידם בבית"ר ירושלים והפועל תל אביב.

הדברים הללו נאמרים מידיעה. אם המאמן הלאומי התלבט אחרי צמד המשחקים עם מקסיקו והונדורס באשר לאפשרות לזמן שוב את אוואט, הקיץ הנוכחי פותר לו את ההתלבטויות. מה שעובר על הרוש וקליימן בחודש האחרון גדוש ביחס לא ראוי, אך גם מצביע על עובדה ברורה: מעמדם המקצועי בסימן שאלה גדול, כשתמורת חיסכון של כמה מאות אלפי שקלים המועדונים שמחים להיפטר מהם.

אלי גוטמן, דודו אוואט, נבחרת ישראל. מגד גוזני
הדילמה נפתרה. גוטמן ואוואט/מגד גוזני

בוריס קליימן עבר לבית"ר וזעם: "נודע לי דרך התקשורת"

בית"ר: "טביב סגר את העסקה בשקט"

הימים הקשים והלא רגועים של אריאל הרוש: מבט מבפנים

עם הרוש הסיפור הוא, אמנם, אלי טביב, אך מה שמדאיג הוא העתיד בשער הנבחרת. להרוש יש חוזה לעונה הבאה בבית"ר ירושלים על סכום של כ-230 אלף דולר נטו. טביב מוכן לשלם לו כ-100 אלף דולר ואולי היה עולה עד 140. כל זאת, תוך דרישה שהרוש יאריך חוזהו במועדון. עד כאן זאת הבעיה של טביב, הרוש ובית"ר.

טביב היה מוכן ועדיין רוצה למכור אותו גם בחצי מיליון דולר, אבל גם ברגע זה אין קופצים. לא מכבי חיפה שהעדיפה להביא שוער זר ולא מכבי תל אביב, שממשיכה עם חואן פאבלו (שלא גילה יכולת יוצאת דופן והזכיר במשהו שוערים בקנה המידה של אובארוב או וינסנט אניימה). מקורות יודעי דבר מספרים כי גם בהתייעצות עם המאמן הלאומי אלי גוטמן, קבוצות לא קיבלו חוות דעת ברורה לשאלה האם נכון יהיה לקחת את שוער בית"ר - הכול נעשה בהיסוס ובלי ביטחון, מה שהביא את ראשי הקבוצות לא להסתכן עם הרוש. הם העדיפו לקחת שוער זר שלפחות עבורם יש בצדו סימן קריאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
רוצה למכור, אבל אין קופצים. טביב/מגד גוזני

טביב מצא פיתרון לעמדת השוער עם הגעת קליימן. הרוש? האופציה היחידה שלו תהיה למצוא קבוצה בחו"ל שתרכוש אותו. גורמים בבית"ר מעריכים שאפילו ב-300-400 אלף דולר טביב יסכים לשחרר אותו ולסיים את הסאגה. הצעות? כרגע אין משהו משמעותי, ולסוכנו של השוער אבי נמני יש לא מעט עבודה כדי לשנות זאת. בינתיים, השוער בדרך ליציע עד אשר תגיע הצעה. כמו שהדברים נראים, הוא רחוק מלהוות לאופציה עבור אלי גוטמן בספטמבר.

קליימן? צריך היה לקרוא את התגובה שלו בפייסבוק כדי להבין שגם הוא בהלם מכל הסיטואציה ומההודעה של הפועל תל אביב. באותם רגעים גם הוא לא הבין שהמטרה של ההודעה הייתה הכנה לקראת הבשורה שנמכר לבית"ר ירושלים. בשעות הצהריים עוד דיברו בהפועל ומצד השחקן על כך שיש סיכום בין הצדדים. לאחר מכן אמרו שיש פער של חמישה אחוזים ודודו דהאן שינה את התנאים. בפועל, מי ששינה את התנאים הוא אלי טביב, שקיבל החלטה לשלם את ה-700 אלף שקלים עבור השוער ולסגור להפועל תל אביב את החור מול קרית שמונה מעסקת דני עמוס.

אומרים ששוער היא העמדה הכי חשובה בכדורגל. בעוד דודו אוואט מתקרב לפרישה וכבר הוחלט, למעשה, על הצערה בעמדה השוער הלאומי, נראה שהקיץ הנוכחי משנה את התמונה. במו"מ מסודר ומכובד הרוש היה מסכים לקיצוץ של 25 אחוזים בשכרו. קליימן נתן אור ירוק לקיצוץ דומה, אך לשכר לא הייתה באמת משמעות - בשני המועדונים מעדיפים להיפטר מהשניים כדי לחסוך כסף ולצמצם עלויות. יכולת או חוסר הערכה? העתיד יאמר. גם דודו אוואט עזב את מאיורקה כשאף אחד מהגדולות לא רוצה לגעת בו והוא על סף חתימה בבני יהודה. כנראה שבאמת ממהרים פה לשרוף שוערים מהר מדי.

שוער הפועל תל אביב בוריס קליימן. ברני ארדוב
היה בהלם מהסיטואציה. קליימן/ברני ארדוב

הרוש צריך לקוות שתימצא קבוצה ראויה בחו"ל שתרכוש אותו. בסופו של יום, טביב ירצה לחסוך את ה-1.6 מיליון שקל שכר של החוזה, ועם כמה מאות אלפי דולרים שירוויח ממכירתו מדובר ב-2.5 מיליון שקלים בערך. באיזשהו שלב טביב צפוי להירגע ויעדיף זאת על פני נקמנות ופגיעה בשוער.

קליימן? הוא פותח דף חדש בבית"ר. הפורומים של אוהדי בית"ר מלאים בסימני שאלה ותהיות בנוגע לקליימן, התייחסויות לסטטוס שהוא אוהב את הקבוצה ולדיבורים על פגיעה בזהות עם צירופו. לא פשוט יהיה לשוער, אבל הוא יימדד ביכולת. אם לא יצליח יזכרו לו את העובדה שבא מהפועל תל אביב, אם יצליח ישכחו את אריאל הרוש.

וגוטמן? גם הוא יודע שרק משהו בלתי צפוי ימנע את חזרתו של אוואט אל בין הקורות בספטמבר. ויסלח לנו גיא חיימוב, אך נראה שכמעט בכל סיטואציה ועל אף היציבות שמגלה השוער, הסיכויים שיקבל הזדמנות לפתוח במשחק רשמי כמעט ולא קיימים. מכבי תל אביב צירפה למחנה האימונים את חביב אוחיון בן ה-15, אולי פשוט ניאלץ להמתין לו שיגדל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully