וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאול קירש זכה במקום השני באליפות ארה"ב בירי מעשי

1.9.2002 / 19:11

אלוף הארץ ניצח כמה מטובי היורים בעולם, באליפות שנמשכה ארבעה ימים. זהו הדירוג הגבוה ביותר למתחרה לא אמריקני באליפות ארה"ב מאז ומעולם

אתמול הסתיימה אליפות ארה"ב הפתוחה בירי מעשי. האליפות התקיימה בבנד, אורגון ונמשכה ארבעה ימים. כ-500 יורים בסה"כ, השתתפו באליפות - כמעט כולם אמריקנים. אך היה זה דווקא ישראלי אחד, שהוביל כמעט לאורך כל הדרך וסיים עם ההפתעה הגולה ביותר באליפות. אלוף ישראל, שאול קירש, סיים במקום השני במכובד, כשהוא מפסיד את התואר למי שהיה אלוף העולם לשעבר ושמונה פעמים אלוף ארה"ב, טוד ג'ארט. במקומות שלוש-ארבע סיימו שניים שנחשבים אגדה בתחום - מקס מייקל וג'רי ברהארט.

קירש הגיב בסיום התחרות ואמר: "זו היתה חוויה אדירה, תחרות אותה לא אשכח שנים רבות." אלוף ישראל גם התייחס להפסד: "הייתי בעמדת ניצחון והובלתי בחלק גדול של התחרות, עובדה שללא ספק היתה מדהימה רבים, אך סיום מדהים של טוד ג'ארט מנע ממני את המקום הראשון. בסה"כ הגשמתי חלום של שנים רבות."

זהו הדירוג הגבוה ביותר שמתחרה לא-אמריקני השיג אי פעם באליפות ארה"ב. האמריקנים נחשבים ליורים הטובים ביותר בעולם וזוכים בתארים בינלאומיים באורח של קבע. שלטון היורים האמריקנים בענף הירי המעשי, דומה במידה רבה לשלטון האמריקני בכדורסל. על כל אירופאי טוב אחד, ישנם עשרה יורים באותה הרמה לפחות בארה"ב, כך שכל טעות קטנה במהלך האליפות, שאורכת ארבעה ימים, יכולה להוריד יורה מהשלישיה הראשונה, לאיזור המקום השלושים.

למרות התפתחותו העצומה במהלך השנים, ירי מעשי הוא אינו ענף אולימפי. המדובר הוא בירי תוך כדי תנועה, עם מטרות נעות נעות, עם הגבלת מספר הכדורים לתרגיל ועם חשיבות עליונה לזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully