וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי טביב הורשע בתקיפת הקטין ובשיבוש הליכי משפט

26.6.2014 / 9:00

הרשעה מלאה לבעלים של בית"ר ירושלים בבית משפט השלום בתל אביב. התביעה דורשת עונש של ריצוי עבודות שירות. טביב משוכנע: "הייתי קורבן לאלימות במשך שבעה חודשים. זה לא ישפיע על בית"ר". ההתאחדות: "השאלה אם הוא רשאי להמשיך להיות בעלים תיבחן לאחר מתן גזר הדין"

צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק

הבעלים של בית"ר ירושלים, אלי טביב, הורשע היום (רביעי) בבית משפט השלום בתל אביב בתקיפת הקטין גיא חסין יחד עם מאבטחו ובשיבוש הליכי חקירה בעקבות סעיפי האישום שהועמדו כנגדו בפרשה מ-2012 אז שימש כבעלים של הפועל תל אביב. -9 ביולי יתקיים דיון נוסף שבו עשוי להתקבל העונש בעניינו.

עוד לפני הגעתו לבית המשפט נשמע טביב אופטימי, כשאמר: "אני רגוע. תהיו רגועים גם אתם. אני בסך הכול קורבן של אלימות במקרה הזה". ביציאתו הוא אמר: "נלמד את החומר ונחליט מה לעשות. גם בית המשפט הבין שהייתי קורבן לאלימות במשך שבעה חודשים. זריקת רימונים ואבנים, נלחמתי באלימות ואני אמשיך להילחם בה. היום זה קרה לי, מחר זה יכול לקרות לשופט בית משפט ולעורכי דין. אני מצפה מכולם להילחם באלימות כמו שאני נלחמתי".

טביב הוסיף: "זה לא ישפיע על בית"ר ירושלים, אני אמשיך להיות הבעלים של המועדון. אוהדי בית"ר יכולים להיות רגועים - אני רגוע למרות החלטת בית המשפט". על הנער שהותקף, אמר טביב: "זה שהוא גדל בצהלה לא נותן לו זכות לעשות מה שהוא רוצה. במקום לשים אותו מאחורי סורג ובריח, אני צריך להגיע לבית המשפט. אבל זו ההחלטה של השופט ואני מכבד אותה".

בעקבות הרשעתו ההתאחדות לכדורגל מסרה: "ההתאחדות לכדורגל מצרה על הרשעתו של אלי טביב, וזאת מעצם היותו בעלים של מועדון כדורגל. השאלה אם הוא רשאי להמשיך להיות בעלים תיבחן לאחר מתן גזר הדין בעניינו".

אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים/מגד גוזני

טביב הואשם בתקיפת קטין יחד עם מאבטחו אילן פניבלוב, וכן בהשמדת ראיות ושיבוש הליכי משפט אחרי שחלק מהתיעוד של מצלמות האבטחה נעלם. האירוע עצמו התרחש לכאורה במרץ 2012 במהלך מחאת אוהדי הפועל תל אביב נגד הבעלים דאז. חסין, אז קטין, טען שהוכה בכל חלקי גופו על ידי טביב ומאבטחו.

במהלך המשפט התביעה הציגה את גרסתה ותקפה: "עדויות הנאשמים מלאות באי דיוקים וסתירות. אלי טביב טוען כי רק החזיק את המתלונן ולא היה לו חלק בתקיפה". בנוגע למחיקת סרט האבטחה נאמר: "מדוע שמישהו ינסה למחוק את יומן הפעולות אם אין לו מה להסתיר? הנאשם לא נתן כל תזה חלופית, רק טען שהייתה תקלה במכשיר". את טביב שנחת שלשום בארץ מייצג במשפט עו"ד ציון אמיר בעוד את הפרקליטות מייצגת עו"ד מוריה גרין.

מוריה גרין מטעם הפרקליטות אמרה בדיון: "נבקש כבר כעת לשלוח את הנאשמים לעבודות שירות". עורך דינו של טביב, ציון אמיר, אמר: "אנחנו נבקש לשלוח את טביב לתסקיר שירות מבחן על מנת לבטל את ההאשמות נגדו". השופט בארי הציע: "אולי הכי טוב לקיים דיון ב-6 ביולי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים/מגד גוזני
אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. מגד גוזני
אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים/מגד גוזני

ציון אמיר: "אלי טביב היה קורבן למעשים אלימים וקשים"

עו"ד ציון אמיר אמר: "לאחר שנלמד את פסק הדין שהשופט הקריא, ניערך לשלבים של הטיעונים לעונש. התובעת הודיעה שהעונש המקסימלי שהיא מבקשת היא הטלת עבודות שירות על הנאשמים. אלי טביב הורשע בעבירות שיוחסו לו. אנחנו מחויבים לכבד את פסק הדין של בית המשפט, אבל על דבר אחד אין מחלוקת: אלי טביב היה במשך תקופה ארוכה קורבן למעשים אלימים וקשים, השלכת רימונים מכל הסוגים לאורך תקופה ארוכה ומי שחשוב לו לשמור על חברה נקייה מאלימות, כדאי שיזכור בתקופה הזו שהוא היה קורבן".

עו"ד מוריה גרין מפרקליטות מחוז ת"א אמרה: "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את אלי טביב בעבירות של פציעה בנסיבות מחמירות, השמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט. יחד עם טביב הורשע גם מי ששימש בזמנו כמאבטחו בעבירה של פציעה בנסיבות מחמירות. עמדתנו הייתה שההתגרויות שמהן סבל אלי טביב לא יכלו להצדיק שימוש באלימות, ובמיוחד שלא כלפי קטין. משנה חומרה אנחנו רואים בהרשעתו בהשמדת ראיה ושיבוש הליכי משפט. ביקשנו מבית המשפט לשלוח את שני הנאשמים לממונה על עבודות השירות על מנת שיקבע את כשירותם כדי לבצע ריצוי של עבודות שירות. אנחנו נלמד את הכרעת הדין ונגבש את עמדתנו בהתאם. תקנון ההתאחדות לכדורגל תוקן ואין עניין של קלון. אלי טביב מורשע בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום. מדובר בהרשעה ששרירה וקיימת. ההתאחדות לכדורגל תעשה עם זה מה שהיא תעשה".

מבית"ר ירושלים נמסר: "מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים מחזק את ידיו של הבעלים אלי טביב ועומד מאחוריו ברגעים הללו".

עמותת האדומים מסרה בתגובה: "לאחר משפט רצוף בהכפשות חסרות יסוד מצד טביב כנגד אוהדי הפועל תל אביב, בית המשפט הוציא את האמת לאור. מחאת האוהדים כנגד ניהול המועדון על ידי טביב הייתה חוקית לכל אורכה, ללא כל אלימות ותמיד בתיאום מלא עם רשויות החוק. מן הראוי שבהתאחדות לכדורגל יעשו חשבון נפש וימנעו מעבריינים מפוקפקים כמו טביב מלהיכנס לכדורגל הישראלי".

אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים עם עורך הדין ציון אמיר. מגד גוזני
אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים עם עורך הדין ציון אמיר/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully