וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים: דני פרנקו מאמן, דונטה סמית' חתם

20.6.2014 / 19:17

המאמן שהוביל את מכבי חיפה לגמר, החליף בתפקיד את בראד גרינברג: "מודה על הבעת האמון". הזר המצטיין חתם לשלוש שנים, גם רוט ויבזורי על הכוונת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצהרת כוונות של ממש. דונטה סמית' מאחורי אורי אלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

המהפכה של הפועל ירושלים יוצאת לדרך: דני פרנקו, שהדיח העונה בחצי גמר הפלייאוף את הקבוצה מהבירה בתפקידו כמאמנה של מכבי חיפה ועזב את הירוקים במהלך השבוע החולף, חתם הערב (שישי) על חוזה לשנתיים בהפועל ירושלים. במועדון החליטו לבחור בפרנקו לאחר שנפגשו עם המועמדים הסופיים לאימון הקבוצה. המאמן הרשים את ראשי הקבוצה בסדרה מולם ובמהלך משחקי הגמר מול מכבי תל אביב. ההנהלה נפגשה גם עם עודד קטש ודן שמיר.

בירושלים לא עצרו עם צירוף המאמן והודיעו מיד על החתמתו לשלוש שנים של דונטה סמית', ה-MVP של ליגת העל שכיכב בשנתיים האחרונות במדי מכבי חיפה. לסמית' הייתה הצעה ממכבי תל אביב, אך הוא העדיף את ירושלים. בהודעת הקבוצה נמסר: "הפועל ירושלים שמחה להודיע כי דונטה סמית' חתם היום על חוזה לשלוש שנים בקבוצה. הפורוורד ישוב לישראל בתום הפגרה ויחזק את הפועל שתעבור בשנה הבאה לארנה החדשה". גם מורן רוט ודגן יבזורי על הכוונת ועשויים להצטרף למושבה הירוקה בבירה.

סמית' (31) הגיע לישראל לפני שנתיים והוביל את מכבי חיפה להצלחות. בעונתו הראשונה בישראל הוא הוביל את הירוקים לאליפות היסטורית ראשונה ברוממה, והעונה היה מרחק נגיעה מלהעניק לה אליפות שנייה רצופה. בסדרת הגמר מול מכבי תל אביב הוא הצטיין עם 29 נקודות בממוצע בשני המשחקים, כולל משחק אדיר ביד אליהו, אך היה אחראי גם למהלך האחרון ולהחטאה שחרצה את גורל האליפות והחזירה אותה למכבי תל אביב.

מאמן הפועל החדש דני פרנקו מסר בנוגע לרכש הראשון: "אני שמח לשוב לשתף פעולה עם השחקן הטוב בליגה. יש בינינו קשר מיוחד שאני בטוח שהפועל ירושלים תיהנה ממנו".

דני פרנקו מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
עובר לבירה. פרנקו/ברני ארדוב

פרנקו בן ה-40 הוביל העונה את מכבי חיפה עד לגמר הפלייאוף, שם הקבוצה הייתה רחוקה שניות ספורות מזכייה באליפות שנייה ברציפות. הוא יחליף בירושלים את בראד גרינברג, שעזב את האדומים לאחר שהעונה החולפת הסתיימה בכישלון צורב וללא אף תואר, זאת למרות שירושלים השקיעה רבות בסגל וצירפה בין היתר את הישראלים הבכירים ליאור אליהו ויותם הלפרין בתחילת העונה. זו העונה השנייה ברציפות למעשה בה פרנקו יורש את תפקידו של גרינברג, לאחר שעשה זאת גם כאשר התמנה לתפקיד בחיפה בקיץ הקודם.

פרנקו החל את הקריירה כעוזר מאמן בהפועל תל אביב ובהמשך עבד בעירוני רמת גן, עמה זכה באליפות הליגה הלאומית. לאחר מכן אימן בהפועל עפולה, הפועל גליל עליון, הפועל חולון (שם זכה בגביע המדינה בצורה דרמטית אחרי ניצחון על מכבי חיפה מסל בשנייה האחרונה של בריאן טולברט), ברק נתניה ומכבי חיפה.

דני פרנקו מסר: "אני מודה לבעלים ולהנהלה על הבעת האמון והלגיטימציה שקיבלתי לעשות בהפועל ירושלים את מה שאני הכי אוהב, וזה לאמן כדורסל. עם המעבר לארינה החדשה נבנה בהפועל ירושלים קבוצה אטרקטיבית ולוחמת לטובת הקהל המדהים שלה. אני בטוח שנעמוד באתגרים והמשימות שלפנינו".

מנכ"ל הפועל גיא הראל הוסיף:" אנחנו שמחים וגאים שדני הוא המאמן של הפועל ירושלים. אנחנו בטוחים שהמקצועיות והתשוקה שלו יביאו אותנו רחוק".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully