וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: טוני גווין הלך לעולמו בגיל 54

17.6.2014 / 0:19

אגדת העבר ואביו של שחקן הפיליז, שכונה "מיסטר פאדרה" ונחשב לשחקן הגדול בתולדות סן דייגו, מת בטרם עת ממחלת הסרטן. גווין היה אחד החובטים הגדולים בהיסטוריה של ה-MLB

טוני גווין שחקן סן דייגו פאדרס 1993. AP
15 פעמים באולסטאר. גווין/AP

אחד משחקני הבייסבול הגדולים בכל הזמנים, טוני גווין, הלך הערב (שני) לעולמו בטרם עת, לאחר שמת ממחלת הסרטן כשהוא בן 54 בלבד. גווין, שכונה "מיסטר פאדרה", נחשב ללא עוררין לשחקנה הגדול ביותר של קבוצת סן דייגו פאדרס, במדיה העביר את כל הקריירה המדהימה ורצופת השיאים שלו, שהקנתה לו מקום בהיכל התהילה של הבייסבול.

גווין נולד בלוס אנג'לס ב-1960. הוא הצטרף לשורות סן דייגו ב-1982 ומיד הפך לכוח משמעותי בליגה. בין הישגיו הבולטים אפשר למצוא 3141 חבטות (מקום 19 בתולדות הליגה), 135 הומראנים ו-1,138 ריצות שהכניס, אולם הנתונים הבולטים והנדירים מכולם הם שניים: גווין סיים את 20 שנות הקריירה שלו עם 33.8 אחוזי חבטה, כולל 39.4 אחוזים בעונת השיא ב-1994, עונה שנקטעה בשל שביתת השחקנים. מלבד עונת הרוקי שלו, הוא מעולם לא ירד מ-30 אחוזי חבטה. בנוסף, הוא רשם בסך הכול 434 סטרייקאאוטים לאורך הקריירה, למרות 9,288 ניסיונות חבטה, מספר בלתי נתפס. גווין מעולם לא סיים עונה עם יותר מ-40 סטרייקאאוטים.

היכולות שלו הקנו לו 15 בחירות למשחק האולסטאר של הליגה, חמש זכיות בכפפת הזהב ושמונה זכיות בתואר החובט הטוב ביותר בנשיונאל ליג. הוא נכנס כמעט פה אחד להיכל התהילה ב-2007 והחולצה שלו, עם המספר 19, הופרשה על ידי הפאדרס, שגם הציבו פסל שלו מחוץ לאצטדיונם, פטקו פארק. מאז שנודע דבר מותו, פקדו את הפסל אלפי אוהדים.

בנו, טוני גווין ג'וניור, משחק כיום בפילדלפיה פיליז והוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "איבדתי היום את אבא שלי, החבר הכי טוב שלי והמנטור שלי. אתגעגע אליך מאוד אבא. אעשה כל מה שאני יכול כדי שתהיה גאה בי". גם מכל רחבי הליגה ציינו הקבוצות השונות והשחקנים את האבל שנפל עליהם.

פסל של טוני גווין מחוץ לאצטדיון של סן דייגו פאדרס. AP
רבים הגיעו לפסל מחוץ לאצטדיון של סן דייגו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully