וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: הפועל ירושלים נפרדה מבראד גרינברג

9.6.2014 / 18:41

החוזה עם המאמן הסתיים ובמועדון החליטו שלא להמשיך את ההתקשרות. עוד השבוע ייפגשו האדומים עם פרנקו, קטש ושמיר

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג לא ימשיך במועדון. החוזה בין הצדדים הסתיים ובמועדון החליטו היום (שני) באופן רשמי שלא להמשיך את ההתקשרות עם המאמן האמריקאי אלא למנות במקומו מאמן אחר. "הנהלת הפועל ירושלים החליטה שלא להמשיך את ההתקשרות עם המאמן בראד גרינברג. הנהלת הקבוצה מבקשת להודות לבראד על העונה האחרונה. גרינברג הוא מקצוען וג?נטלמן אמיתי והיה לנו הכבוד לעבוד איתו בעשרת החודשים האחרונים", נאמר בהודעת המועדון. גרינברג, שזכה בעונה שעברה באליפות כמאמן מכבי חיפה, נחל הצלחה עם ירושלים בזירה האירופית, והוביל אותה לרבע גמר היורוקאפ, אולם בזירה המקומית ירושלים אכזבה כשהודחה על ידי הפועל תל אביב ברבע גמר גביע המדינה, והפסידה לחיפה בחצי גמר הפלייאוף.

כפי שפורסם אתמול בוואלה! ספורט, רשימת המועמדים לאייש את עמדת המאמן צומצמה לשלושה: דן שמיר, עודד קטש ודני פרנקו. הנהלת ירושלים, שמכוונת ליורוליג, מעוניינת למנות מאמן עם ניסיון אירופי, ועל כן מועמדותו של שמיר התחזקה. שמיר, כידוע, משמש עוזר מאמן בכיר בצסק"א מוסקבה ובעבר הצעיד את ירושלים לזכייה בגביע המדינה. כבר בשבוע הקרוב אמורים בירושלים להיפגש עם כל השלושה, כשפגישה עם פרנקו תיערך אחרי סדרת הגמר.

גם בסגל המקצועי צפויים שינויים. בעוד רונאלד דופרי לא ימשיך, לירושים ישנה אופציה על דרווין קיצ?ן כשהשחקן יחתום על חוזה ארוך טווח ויקבל שדרוג בשכרו. עם ברייסי רייט מתקיים מו"מ ובירושלים מאמינים שיישאר באדום בעונה הבאה. נעשים מאמצים להשאיר גם את ג?וש דאנקן, המחוזר על ידי לא מעט קבוצות.

גרינברג (59) החל את קריירת האימון שלו כעוזר מאמן במכללת אמריקן בשנת 1977 ולאחר שנה אחת עבר לסנט ג'וזף שם שימש כעוזר מאמן במשך 6 עונות. בשנת 1984 מונה לעוזר מאמן של לוס אנג'לס קליפרס תחת ג'ים לינאם ודון צ'ייני. בעונת 1986/7 מונה לעוזר מאמן בניו יורק ניקס, תחת בוב היל. לאחר מכן הפסיק לאמן במשך שנים רבות, החל בתפקיד ניהולי בפורטלנד ובאמצע שנות ה-90 מונה לג'נרל מנג'ר של פילדלפיה.

האמריקאי זכור יותר לכל בפילדלפיה כמי שבחר את אלן אייברסון, אחד הכוכבים הכי גדולים של הקבוצה בכל הזמנים, בדראפט. בשנת 2001 חזר לשמש כעוזר מאמן במכללות הפעם של USC ולאחר מכן בשנת 2003 תחת אחיו, סת' גרינברג, כעוזר מאמן בוירג'יניה טק. בעונת 2007/8 מונה למאמן אוניברסיטת רדפורד, אך פוטר ממנה בסוף עונת 2010/11 לאחר שהתגלה כי האוניברסיטה גייסה שחקנים בצורה לא חוקית.

גרינברג הורחק ל-5 שנים מכל פעילות במכללות, ורדפורד הורחקו לשנתיים ממשחק בליגה הסדירה. האמריקאי הגיע לארץ, הוליך את מכבי חיפה לזכיה היסטורית באליפות, אך עזב את המועדון בטונים צורמים לאחר שלא הצליח לסכם על חוזה חדש בשורות המועדון הירוק. לאחר העונה בחיפה הוא חתם בשורות הפועל ירושלים עמה הגיע לרבע גמר גביע המדינה, רבע גמר היורוקאפ וחצי גמר הפלייאוף של ליגת העל.

מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג. אדריאן הרבשטיין
האם יישאר בישראל, או שתמה תקופתו כאן? גרינברג/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully