וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת הציגה את מסקנות דו"ח הביניים של ועדת אדלר

9.6.2014 / 13:20

הוועדה שהוקמה בשל תלונות על מעבר קטינים בין אגודות, ממליצה לבטל את תקופת ההסגר בגיל 17-18 ולבטל מגבלות עד גיל 15

שרת הספורט לימור לבנת. קובי אליהו
שרת הספורט לימור לבנת/קובי אליהו

שרת הספורט לימור לבנת הציגה היום (שני) את המלצות דו"ח הביניים של הוועדה הציבורית בראשות השופט סטיב אדלר בנושא שחרור ומעבר קטינים בין אגודות ספורט. דו"ח הביניים של הועדה הציבורית אשר יועבר להערות הציבור מציג של שורה של המלצה מהפכניות בכל הקשור למעבר של ספורטאים עד גיל 18 בין אגודות ספורט בכל הענפים. כך לדוגמה ממליצה הוועדה:

1. ביטול "תקופת ההסגר" לקטינים בגילאי 17-18.
2. ביטול מגבלות ההעברה של ספורטאים עד גיל 15.
3. ביטול דמי מעבר של ספורטאים צעירים בין אגודות ספורט אלא במקרים חריגים.
4. ביטול הדרישה לתשלום דמי מעבר לספורטאי עד גיל 18 ששינה את מקום מגוריו.

שרת הספורט לבנת אמרה: "הקמתי את הוועדה הציבורית בראשות השופט אדלר נוכח תלונות רבות שהתקבלו בשנים האחרונות במשרד הספורט בגין עוולות שנגרמו לספורטאים קטינים. התנגשות האינטרסים שקיימת לא פעם בין אגודות הספורט לספורטאים הצעירים שלהן מזיקה לספורט הישראלי. לא ברור כמה כישרונות איבד הספורט הישראלי לאורך השנים בשל מגבלות שהוטלו במסגרת המעבר שלהם בין אגודות, או בשל העובדה שהם הוחזקו על ידי קבוצות כ'בני ערובה'. חברי הוועדה הציבורית בחנו את הנושא לעומק במשך חודשים ארוכים ושמעו מגורמי מקצוע רבים על הדרך שבה מתנהל בספורט הישראלי שחרור ומעבר של קטינים בין אגודות. הוועדה הגישה לי דו"ח ביניים ובו המלצות בדבר ההסדר הרצוי בתחום זה".

הועדה הציבורית בראשות נשיא בית הדין הארצי לענייני עבודה הוקמה במאי 2012 בעקבות תלונות שהונחו על שולחנה של השרה בנושא המעבר של קטינים בין אגודות ספורט בענפים השונים. תפקיד הוועדה היה לבחון ולהמליץ לשרה על ההסדר הרצוי בנושא שחרור ומעבר קטינים (עד גיל 18) בין אגודות ספורט, לרבות תשלום בגין שחרור והעברת הספורטאים (תיקון סעיף 11 א', כפי שהוא מופיע כיום בחוק הספורט), תוך שימת דגש על צרכי הספורטאים הקטינים, אגודות הספורט וטובת הספורט בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully