וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן חיים 410 אלף יורו, סטויקוביץ' 450, אידריסו 375

6.6.2014 / 7:47

וואלה! ספורט חושף את ההצעות שמגישה מכבי חיפה לשחקנים. השוער יעלה בסך הכל 700 אלף יורו, פערים עם הבלם הישראלי. בשבוע הבא: פגישה בין קטן לשחר. ומה באמת הוביל לפיצוץ עם בניון?

יוסי בניון שחקן קווינס פארק ריינג'רס. Jamie McDonald, GettyImages
יתפנה למשא ומתן עם קבוצות אחרות. בניון/GettyImages, Jamie McDonald

אחרי הפיצוץ עם יוסי בניון, מכבי חיפה ממשיכה בניסיונותיה לחזק את הקבוצה. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, חיפה פנתה רשמית לסטנדרד ליאז' וביקשה לשחרר את טל בן חיים, וזאת לאחר שהגישה לו הצעה לחתום על חוזה לשנתיים. אתמול נערכה שיחה בין סוכנו של הבלם טל בן חיים, פיני זהבי, לבין ראשי המועדון. בשיחה עצמה התברר כי ליאז' טרם מוכנה לשחררו בחינם, ובחיפה הבהירו כי אם עלויות העסקה יהיו מופרזות הם ירדו מהשחקן.

בעקבות שיחה נוספת הלילה, במועדון לא בטוחים שיוכלו לעמוד בעלויות שלו, ושוקלים לרדת ממנו. ההצעה הראשונית של מכבי חיפה עמדה על 300 אלף יורו, אבל זהבי דרש כ-410 אלף עבור השחקן. "מבחינת מרכיב השכר לא תהיה בעיה, אבל קודם צריך שליאז' תשחרר אותו. בסופו של דבר הבלגים יבינו כי הם יצטרכו לשאת בעלויות השכר שלו, והם רק יפסידו מכך", אמר מקורב לעסקה.

ועכשיו בחזרה לבניון, שהפך לנושא השיחה המרכזי אתמול. הסיפור החל למעשה עוד לפני חג השבועות. נציגו של השחקן, אבי נמני, נפגש עם הנשיא יעקב שחר בבית קפה בתל אביב. נמני הגיש את ההצעה הכספית ראשון, והודיע כי השחקן יהיה מוכן להגיע לחיפה בחוזה לשנתיים, בסכום שמוערך בכ-600 אלף דולר. שחר קיבל את ההצעה וביקש לחשוב עליה. אתמול בשעות הצהריים שוחח שחר פעם נוספת עם נמני, והודיע לו שמתוך חישוב כלכלי שערך המועדון בנוגע לעלויות הברוטו של השחקן, יחד עם הוצאות נוספות, מדובר בעלות גבוהה שהמועדון לא יוכל לעמוד בה. מחישוב שביצעה חיפה התברר כי היא תוכל להציע לו שכר שנע סביב 400 אלף דולר בלבד (לא יורו) ולכן לא היה טעם לפתוח במשא ומתן.

נמני הודה לשחר ועדכן את בניון, שביקש להוציא הודעה לתקשורת. רגע לפני ההודעה, חיפה הוציאה הודעה משלה ובניון לא אהב את זה. כך או כך, הקשר לא ישחק בחיפה בעונה הבאה וכעת יתפנה למשא ומתן עם הפועל באר שבע וקבוצות בארצות הברית ובאירופה. אגב, מקורבים לעסקה העריכו אתמול כי העובדה שחיפה פנתה לטל בן חיים הפריעה גם היא למשא ומתן. בין השניים, כזכור, שורר מתח כבר תקופה ארוכה, שבא לידי ביטוי גם בנבחרת ובניסיון לשיחת פיוס שיזם אלי גוטמן. בחיפה הכחישו כי ההחלטה קשורה למתיחות עם בן חיים והסבירו: "בניון שחקן מהשורה הראשונה ויכול להיות בהחלט שמגיע לו להרוויח שכר כזה. אבל אנחנו לא נוכל לעמוד בזה".

ראוי לציין כי עלויות המס של זרים וישראלים שונים לגמרי, ובחיפה לקחו את העניין הזה בחשבון. "חצי מיליון דולר נטו לבניון זה מיליון דולר. להביא שחקן זר במחיר הזה, זה יותר ריאלי כי אחוז המס הוא נמוך, שולי. הכל נלקח בחשבון", ציינו במועדון.

החלוץ מוחמדו אידריסו במדי פרנקפורט. GettyImages
שכר גבוה. אידריסו/GettyImages

חוזים גבוהים לסטויקוביץ' ודרינצ'יץ'

מה שבחיפה לא סיפרו, הוא שהמועדון ירד מבניון בין היתר בגלל עלויות של שחקנים אחרים. כפי שפורסם אתמול בוואלה! ספורט, חיפה הגישה הצעה רשמית לשנתיים לבן חיים. אבל זה לא הכל. שימו לב לעלויות הכרוכות בהבאת השוער ולדימיר סטויקוביץ', שאמור לסכם סופית בשבוע הבא: חיפה תשלם כ-700 אלף יורו עבור רכישת הכרטיס של השוער בן ה-31, וכן כ-450 אלף יורו בעונה.

מקורבים לעסקה אמרו אתמול כי לא בטוח שמדובר במהלך נכון כלכלית, משום שחיפה לא תוכל למכור את השוער בעתיד מפאת גילו. סטויקוביץ' הרוויח כ-14 אלף יורו בחודש בפרטיזן בלגרד, כך שלמעשה מדובר בשילוש שכרו. במקרה של ניקולה דרינצ'יץ', שלמרות דיווחים כי העסקה הושלמה מתברר כי פרטיזן בלגרד טרם שחררה אותו, חיפה הציעה כ-320 אלף יורו לעונה בחוזה לשנתיים, אלא שהוא מרוויח כ-12.5 אלף יורו בלבד בסרביה. חלוץ נבחרת קמרון מוחמדו אידריסו ירוויח כ-375 אלף יורו בעונה הבאה. במקרה של אידריסו, החלוץ ניצל את העובדה שהוא חופשי ובהתאם לכך דרש שכר גבוה יותר.

אחרי שחיפה החליטה אתמול לשחרר את מוחמד גדיר, ולקבל החלטה לגבי איסמעיל ריאן ורון שושן בהתאם למצבת השחקנים שלה, בשבוע הבא תיערך פגישה בין הקפטן יניב קטן ליעקב שחר בנוגע לעתידו. בחיפה הבהירו אתמול כי הקפטן יחליט בעצמו אם להמשיך. השאלה המרכזית של המועדון היא איננה האם קטן יוכל לעמוד בעומס המשחקים, אלא בעומס האימונים. "סטנוייביץ' עורך אימונים פיזיים מאוד. קטן בשל לשחק, אבל השאלה היא האם הוא מוכן לעמוד בעומס הזה. אם הוא יחליט שכן, הוא ימשיך איתנו". קטן רוצה מאוד להכריז על עונת פרישה, אבל אם יתברר לו במהלך השיחה שהמועדון דוחף לכיוון של פרישה, הוא לא יהסס לשנות את דעתו. "כל הערכה כזאת או אחרת לפני השיחה, לא תהיה נכונה", הבהירו במועדון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יעקב שחר, בעלי מכבי חיפה, עם המאמן אלכסנדר סטנוייביץ'. אדריאן הרבשטיין
אימונים לא פשוטים. סטנוייביץ'/אדריאן הרבשטיין
  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully