וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: מכבי תל אביב פרשה מהמפעלים האירופיים

5.6.2014 / 11:42

ההחלטה של האלופה נובעת מקיצוץ בתמיכה והחלטת האיגוד להמשיך עם שני זרים. גלעד מאור חתם לשנה בבני הרצליה

שחקני מכבי תל אביב בכדוריד חוגגים אליפות. קובי אליהו
חגיגות האליפות של מכבי תל אביב/קובי אליהו

אלופת המדינה בכדוריד, מכבי תל אביב, החליטה לפרוש מהמפעלים האירופיים בעונה הבאה. הסיבה: החלטת איגוד הכדוריד להמשיך לשחק גם בעונה הבאה עם שני זרים בלבד. הצהובים היו אמורים לפתוח את דרכם האירופית במוקדמות ליגת האלופות, אבל כאמור החליטו להימנע מכניסה למפעל.

"החלטת הוועד האולימפי לקצץ ב-50 אחוז את תמיכתו המגוחכת גם כך בקבוצות המייצגות את ישראל באירופה, וחוסר התמיכה של גופי ספורט אחרים למרות שהכדוריד הינו ענף מועדף בוועד האולימפי, אינה מאפשרת לקבוצה להיערך בהתאם למשחקים", נמסר מאגודת מכבי תל אביב. באגודה מעריכים כי עלותו של כל סיבוב במפעל האירופי הוא כ-100 אלף שקל. "המדינה על מוסדותיה השונים מסייעת בסכומים זניחים עד אפסיים, דבר שאינו מתקבל על הדעת", הוסיפו במועדון.

עוד נמסר מטעם האגודה: "אלופת המדינה מכבי תל אביב שולחת שישה נציגים לנבחרת הלאומית, דבר המסב לנו גאווה רבה, אולם לא נראה שמישהו מתחשב בצרכיה הבסיסיים של הקבוצה ובתועלת שתצמח לנבחרת הלאומית בעקבות השתתפות השחקנים במשחקים נגד יריבות מצמרת הכדוריד האירופי". באגודה ציינו עוד כי גם השתתפותה של קבוצת הכדורעף של מכבי תל אביב באירופה בעונה הקבוצה מוטלת בספק.

מהוועד האולימפי בישראל נמסר בתגובה: "בתקציב הוועד האולימפי בישראל לשנת 2014 שונו סדרי העדיפויות והוחלט להפסיק את התמיכה בקבוצות המשתתפות בגביעי אירופה. כדי לאפשר לקבוצות להתארגן, קוצצה השנה התמיכה בכמחצית ובשנה הבאה הנושא לא יתוקצב. כספים אלה מיועדים להגברת התמיכה בספורטאים האולימפיים המתכוננים למשחקי הנוער האולימפיים שיהיו הקיץ בננג'ין , למשחקים האולימפיים האירופאים שיהיו בקיץ 2015 בבאקו, ולהכנות למשחקים האולימפיים בריו 2016. אנו מאחלים למכבי תל אביב הצלחה בהמשך".

גלעד מאור, מאמן רמת השרון בכדוריד. קובי אליהו
תחנה שלישית מאז שעזב את מכבי ראשון לציון. גלעד מאור/קובי אליהו

בני הרצליה החתימה את גלעד מאור

בתוך כך, בני הרצליה החתימה היום את גלעד מאור למאמנה. מאור מחליף בתפקיד את בני אינגל שמסיים שנתיים בתפקיד. מאור הדריך בשנתיים האחרונות את רחובות ורמת השרון, ולפני כן הוביל את מכבי ראשון לציון ללא מעט תארים. ההסכם בין הצדדים הוא לעונה אחת עם אופציה משותפת לעונה נוספת.

מאור אמר: "אני מרגיש מאושר עם החתימה במועדון מעולה ומסודר כמו הרצליה. פגשתי אדם מדהים שקוראים לו גיא קרן ונוצר חיבור מצוין. זהו מועדון עם הכי הרבה שחקני בית בליגה, עם בסיס טוב, עם קהל אוהד שבא בהמוניו. הייתי בשבועיים האחרונים בהתלבטות קשה ובצומת דרכים די גדול לגבי המשך דרכי בענף. אני בעל תואר ראשון במנהל עסקים והיתה אפשרות גם למצוא עבודה אחרת, אבל אני ילד בן 46 שהכדוריד זורם בדמו ורעב להצליח. ברגע שהגיע הקשר עם הרצליה, מיד הרגשתי שזה המקום המתאים לי. המטרה היא להמשיך להתקדם כי בסך הכול באתי למקום שכבר הצליח רבות בשנים האחרונות והמטרה לעבוד קשה לקדם שחקנים ושנצליח יותר".

*** רמת השרון סיכמה הבוקר עם השוער הבוסני בויאן ליובסיץ' לעונה הקרובה. בקבוצה הבינו שהפועל ראשון לציון לא תממש את האופציה על ליובסיץ', ופעלו במהירות ובנחישות כדי למצוא מחליף לאלכסנדר פאצ'ינוביץ'. כשוער המשנה, ברמת השרון סיכמו עם ירין רוטברג, שפדה את כרטיסו מסביון ושיחק בעונה החולפת בקרית אונו וגם נכלל בסגל הרחב של נבחרת העתודה. לגבי עמדת המאמן, בקבוצה הגיעו לסיכום עקרוני עם מאמן ספרדי שעבד בשנה החולפת בגרמניה, ובימים הקרובים צפויים בקבוצה להודיע רשמית על החתמתו. ראובן יוספולסקי ישמש כמנהל המקצועי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully