וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוליה גלושקו עלתה לסיבוב השלישי ברולאן גארוס

29.5.2014 / 14:09

הישראלית הדהימה את המדורגת 22 בעולם קירסטן פליפקנס כשניצחה אותה 4:6, 6:3, 4:6 ועלתה לראשונה בקריירה שלה לסיבוב השלישי על החימר הפריסאי: "שמחה על הדרך בה ניצחתי". היריבה הבאה: שרה אראני

הטניסאית הישראלית יוליה גלושקו. AP
החלום נמשך. יוליה גלושקו/AP

יוליה גלושקו לא עוצרת. הנציגה היחידה של ישראל בטורניר היחידות/יחידים ברולאן גארוס, המשיכה להפתיע גם היום (חמישי) כשניצחה בסיבוב השני של הטורניר את קירסטן פליפקנס הבלגית (21 בטורניר, 22 בעולם) בתוצאה 4:6, 6:3, 4:6. בסיבוב הבא תתמודד גלושקו נגד שרה אראני (10 בטורניר) שניצחה 2:6, 4:6 את דינה פיצנמאייר מגרמניה.

כזכור, הישראלית שמדורגת במקום ה-98 בעולם הפתיעה בסיבוב הראשון את דוניה וקיץ' הקרואטית עם ניצחון קשה בשלוש מערכות. בעקבות הניצחון גלושקו תעבור את שחר פאר בדירוג ה-WTA כשלה יהיו 711 נקודות דירוג מול 705 של פאר, ובכך תהפוך למחבט מספר 1 של ישראל בנשים.

גלושקו, שזו הופעתה השנייה בלבד בטורניר היוקרתי בצרפת, הצליחה לראשונה בקריירה להגיע לסיבוב השלישי בטורניר והשוותה את השיא שלה בטורנירי גרנד סלאם אותו השיגה ב-2013 עם עלייתה לסיבוב השלישי באליפות ארצות הברית הפתוחה.

יוליה גלושקו אמרה לאחר הניצחון: "היה משחק קשה מאוד מול יריבה מנוסה וחזקה מהטופ העולמי. אני שמחה על הניצחון ועל הדרך שבה שיחקתי. אני שואבת ביטחון רב והמון מוטיבציה מהקהל הישראלי שהיה במגרש ונתן לי כוח ותמיכה שגם עזרה לי לצאת מהפיגור.

"עברתי תקופה ארוכה של עבודה אינטנסיבית ואני רוצה להודות לצוות האימון, אסף אינגבר, עודד טייג ויורם מנחם שתומכים בי כל הזמן וכמובן למאמן שנמצא לצידי בחודשיים האחרונים, ברונו אצ'גרה. בנוסף אני רוצה להודות לאיגוד הטניס על הסיוע לאורך השנים, והכי הכי לכולכם שם בארץ שמעודדים ותומכים בי. אני מצפה כבר למשחק הבא ומקווה להמשיך ולהתקדם ממשחק למשחק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודתה לצוות האימון שלה. יוליה גלושקו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מול גלושקו מתייצבת הבלגית בת ה-28 שטיילה בשלב הקודם מול דנקה קוביניץ' ממונטנגרו. עבור פליפקנס זו הזדמנות להשיג בהופעתה השישית בטורניר את המקום בסיבוב השלישי בפעם הראשונה. בחמש ההופעות הקודמות, הבלגית רשמה ארבע הדחות בסיבוב השני והדחה נוספת בסיבוב הראשון.

גלושקו פתחה היטב ואף הגיעה לאפשרות שבירה במשחקון השלישי, אך הבלגית נחלצה, שמרה על ההגשה ועלתה ל-1:2. גלושקו יזמה, עלתה לרשת, הייתה תוקפנית והשוותה ל-2:2. במשחקון החמישי גלושקו השיגה שתי אפשרויות שבירה, אבל פליפקנס חזרה. גלושקו שמרה על קור רוח והצליחה לשבור את הבלגית ולעלות ל-2:3 כשהישראלים בקהל הריעו לה. הישראלית המשיכה במומנטום הטוב, הישראלים בקהל עודדו אותה בקריאות "יוליה, יוליה", והיא עלתה ל-2:4. הבלגית הבינה שהיא בצרות, החלה אף היא לעלות לרשת ולהתגונן בעזרת סלייסים, ונשארה קרובה. פליפקנס המתוסכלת השליכה את המחבט במשחקון העשירי, וגלושקו השלימה 4:6 במערכה הראשונה ועלתה ל-0:1.

גלושקו פתחה לא טוב את המערכה השנייה, ופליקנס ניצלה זאת כדי לשבור ולעלות ל-0:2. גלושקו התעוררה, הצליחה לשבור את יריבתה וצימקה ל-2:1. הקהל הבלגי דחף את פליפקנס, שהעבירה לפתע הילוך, הייתה חדה ומדויקת, שברה שוב את גלושקו והמשיכה ל-1:4. יוליה חזרה לעצמה, הצליחה לצמק ל-5:3 אבל לא השיגה אפשות שבירה ופליפקנס ניצחה 3:6 במערכה השנייה והשוותה ל-1:1.

גלושקו הגישה בפתיחת המערכה השלישית ובעזרת חבטות כף יד טובות עלתה ל-0:1. הישראלית המשיכה להיות אקטיבית, עלתה לרשת והלחיצה את יריבתה. זה הצליח. במשחקון הרביעי גלושקו שברה ל-1:3, אבל לא הצליחה לשמור על המומנטום ופליפקנס שברה מיד ל-3:2 והמשיכה ל-3:3. גלושקו ניסתה לעצור את המומנטום של פליפקנס, אבל לא הצליחה, ונשברה שוב במשחקון השביעי לאחר סמאש וולי של הבלגית ליד הרשת. גלושקו הוכיחה הרבה אופי, שברה בחזרה והשוותה ל-4:4. במשחקון התשיעי גלושקו שלחה כדורים קצרים לעבר הבלגית והובילה 15:40, אבל פליפקנס הצליחה להשוות ל-40:40. גלושקו התעלתה והצליחה לעלות ל-4:5. גלושקו המשיכה ללחוץ את פליפקנס, שברה במשחקון העשירי וניצחה 4:6 במערכה ו-1:2 בסיכום כללי, לקול שאגות הקהל הישראלי ביציעים.

* יוני ארליך עלה לסיבוב השלישי בטורניר הזוגות יחד עם בן זוגו מרסלו מלו הברזילאי. השניים ניצחו במגרש מספר 16 את הזוג המדורג שישי בטורניר, רוהאן בופאנה ההודי ואייסם אול-חאק קורשי הפקיסטני 3:6, 4:6.

* אחרי ההדחה ביחידות, שחר פאר סיימה דרכה גם בטורניר הזוגות, בו השתתפה יחד עם דניאלה האנטוחובה הסלובקית. השתיים הפסידו בסיבוב הראשון 6:3, 6:3 לזוג המדורג חמישי בטורניר, קארה בלאק מזימבבואה וסניה מירזה ההודית.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הטניסאית הישראלית יוליה גלושקו. רויטרס
פייט עד הסוף. גלושקו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully