וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאטר: "אעשה הכל כדי לקדם את היחסים עם הפלסטינאים"

עומר מרון

27.5.2014 / 16:57

נשיא פיפ”א המשיך את הסיור במדינות המזרח התיכון וערך מסע”ת בישראל: ”צריך להפריד בין פוליטיקה לספורט, אשמח אם אוכל לארגן משחק בין ישראל לפלסטין. השגנו התקדמות רבה ביחסים בין הצדדים”. אבי לוזון: ”מודים לבלאטר על התמיכה שלו בכדורגל הישראלי”

ספ בלאטר נשיא פיפ"א. נועם מושקוביץ
פועל לקידום היחסים בין הצדדים. בלאטר/נועם מושקוביץ

נשיא פיפ"א ספ בלאטר עורך בימים אלה סיור במזרח התיכון. אחרי שביקר ברשות הפלסטינית ונפגש בין היתר עם ג'יבריל רג'וב, בלאטר חצה היום (שלישי) את הגבול לישראל, פגש את יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון ולאחר מכן ערכו השניים מסיבת עיתונאים משותפת כחלק מנסיונות השיפור ביחסים בין ישראל לפלסטינאים בכל מה שקשור לספורט וכדורגל ברצועה. אגב, עוד לפני כן בלאטר נפגש עם בנימין נתניהו ראש הממשלה והשניים דנו על הדרכים לסייע לפלסטינים.

ספ בלאטר נשיא פיפ"א עם אבי לוזון יו"ר ההתאחדות. נועם מושקוביץ
ממשיכים לשתף פעולה. בלאטר ולוזון/נועם מושקוביץ

בלאטר פתח ואמר: "אתם יודעים שהתחלנו בשנה שעברה בקונגרס מאוריציוס על שיתוף פעולה בין ישראל מצד אחד לרשות הפלסטינית מצד שני. דיברתי אתמול עם מחמוד עבאס ועם בנימין נתניהו בנושאי אבטחה. התקנון שיצרנו יצר התקדמות רבה בנושאים רבים אבל אחרי פגישה נוספת עם בנימין נתניהו הושגו התקדמויות נוספות ואני שמח שהוא הסכים להיפגש עמי".

"יש לי חדשות טובות עבור הפלסטינאים. המועדונים שהיו קצת בצד כמו קלקיליה יוכלו לחזור לפעילות מלאה ולשחק. אנחנו רוצים להפריד פוליטיקה וכדורגל ועל זה הסכמתי עם שני המנהיגים. כדורגל וספורט צריך לשחק בכל מקום ובכל טריטוריה. אני שמח לחזור למטה פיפ"א ולדווח להם על ההישג הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
ספ בלאטר נשיא פיפ"א עם אבי לוזון יו"ר ההתאחדות. נועם מושקוביץ
בלאטר ולוזון/נועם מושקוביץ

נשיא פיפ"א ניסה לשדר מסרים של שלום: "צריך לעשות הפרדה בין כדורגל לפוליטיקה אך יש מציאות. גם הכדורגל קיבל מימד פוליטי אבל אנחנו צריכים להשתמש במימד הזה כדי לפתור בעיות ולא ליצור בעיות. יש הבדלים בתרבויות והבדלים בין הממשלות אבל אנחנו פועלים כדי לגשר בין הפערים". רק עכשיו בירכתי את הזוכה באליפות בסוריה למרות מלחמת האזרחים שם. הם סיימו את הליגה שם למרות המלחמה שיש שם, כך שאפשר לראות כמה כח יש לכדורגל וכמה אפשר להשתמש בכדורגל כדי לפתור בעיות".

בלאטר הוסיף: "הייתי פה בשנה שעברה. הפגישה היום הייתה קצרה ולא היה לנו הרבה זמן לדבר עם ההתפתחות של הכדורגל. אני רק יודע שהכדורגל כאן בידיים טובות ומשחק חלק מרכזי בכדורגל האירופאי. אני אמשיך לפעול בנושא ולקדם את הכדורגל כאן. הייתי פה בשנה שעברה. הפגישה היום הייתה קצרה ולא היה לנו הרבה זמן לדבר עם ההתפתחות של הכדורגל. אני רק יודע שהכדורגל כאן בידיים טובות ומשחק חלק מרכזי בכדורגל האירופאי. אני אמשיך לפעול בנושא ולקדם את הכדורגל כאן".

בלאטר התייחס למונדיאל ואמר: "אהיה במשחק הפתיחה של המונדיאל בין ברזיל לקרואטיה. ברזיל היא מדינה של כדורגל, אנחנו מצפים לקמפיין נהדר. אני אשמח אם בפעם הראשונה נבחרת אירופית תזכה לראשונה במונדיאל על אדמת דרום אמריקה. המונדיאל הזה משודר לכל העולם ויקבל חשיפה יותר מכל אירוע ספורט אחר. אני מודה לכל הארגונים שנותנים חשיפה לקמפיין הזה".

ספ בלאטר נשיא פיפ"א עם אבי לוזון יו"ר ההתאחדות. נועם מושקוביץ
"מודה לבלאטר על התמיכה". לוזון/נועם מושקוביץ

אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות אמר: "אני רוצה להודות לבלאטר על האהדה והתמיכה שהוא נותן לכדורגל הישראלי. זו גם ההזדמנות להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו על זה שהסכים לתמוך כמה שיותר ברשות הפלסטינאית כדי שלא תהיינה מגבלות, אלא אם כן תהיה הגבלה בטחונית. היום לאחר השיחה של בנימין נתניהו עם המועדון מקלקיליה הוסכם שהוא ייפתח ויעשו שם כדורגל ולא פעילות טרור".

לוזון הוסיף: "ההתאחדות לכדורגל תמשיך לעשות הכל לטובת הכדורגל הישראלי אך בד בבד אנחנו נמשיך לעבוד עם הרשות הפלסטינאית כדי לעזור להם לשחק כדורגל. אני חושב שהכדורגל יכול לעשות קשר לשלום. אמרתי לרג'וב יותר מפעם אחת שאני מוכן לעשות משחק בין ישראל לפלסטין למען השלום".

שרת הספורט לימור לבנת שהשתתפה בצהריים במפגש של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא פיפ?א ספ בלאטר אמרה: "ישראל אינה מגבילה את הספורט ברשות הפלסטינית אלא במקרים שבהם יש ניסיונות לעשות שימוש בספורט כדי לפגוע ולסכן את ביטחון אזרחינו. ישראל תמשיך במדיניות שתאפשר לספורטאי הרשות לצאת ולהיכנס לצרכים ספורטיביים וזאת בהתאם לצרכי הביטחון שלנו, כפי שנהגנו עד כה. על ספורט להיות נקי ומופרד מפוליטיקה. הוא יכול לשמש גשר לחיבור בין עמים ומדינות, ולא לשמש למטרות פסולות".

  • עוד באותו נושא:
  • ספ בלאטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully