וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר דמארי: "מכבי ת"א לא הייתה על הפרק, מכבי חיפה לא צעד נכון. לא מתחרט על כלום"

"חילופי המאמנים פגעו", "עם טביב הייתה תחושת כאוס", "היה עליי הרבה לחץ". עומר דמארי נפרד מהפועל תל אביב ומסכם תקופה. השיחות עם בן שמעון, הפיצוץ עם ויגו, ההסבר למה הוא לא יהיה זהבי והחיבור עם האדומים: "בניגוד למקומות אחרים שם הכול זה כסף, הפועל זה לב"

שחקן הפועל תל אביב, עומר דמארי. ברני ארדוב
"אני לא אחד שמחפש את הטובה האישית שלי במשחק, לוקח את הכדור והולך עד השער". דמארי/ברני ארדוב

שריקת הסיום למשחק בין הפועל תל אביב לעירוני קרית שמונה (2:4) לא רק שסיימה רשמית את העונה בליגת העל, אלא גם קבעה שעומר דמארי לא יהיה מלך השערים למרות 26 שעריו ולמרות שהוליך את טבלת המבקיעים לאורך רוב העונה. לאחר השריקה נרשמו לא מעט חיוכים באדום כמובן. אפילו החלוץ עצמו לא נראה היה עצוב יתר על המידה, אלא שמי שמכיר את דמארי ידע שהתואר הזה היה חשוב לו. החלוץ שהגיע עם תג מחיר דמיוני של שלושה מיליון יורו, סבל לא מעט. שנתיים עברו עד שהפך לכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה, אבל גם בעונת השיא שלו היה רחוק מאליפות. כך שאת התואר הקטן הזה הוא מאוד רצה לעצמו: "אני אשקר אם אגיד שלא התאכזבתי שלא סיימתי כמלך שערים", אמר דמארי בראיון מיוחד לוואלה! ספורט. "רוב העונה הובלתי בשערים ובמחזורים האחרונים ערן זהבי סגר את הפער. ברגע שהוא כבש צמד מול מכבי חיפה ידעתי שיש סיכוי גבוה שיעבור אותי".

רגע לפני שהוא אמור לעזוב את הארץ ולחפש את ההרפתקה הבא שלו באירופה, החלוץ בן ה-25 מסכם את העונה ואת התקופה בהפועל תל אביב. מדבר על הקשיים, הלחצים, תג המחיר, חילופי המאמנים והבעלים, השמועות והעתיד באירופה. גם את התמודדות הזו מול זהבי הוא כנראה לא ישכח, אבל יש לו הסבר מעניין למה הוא זה ששוב הפסיד גם במאבק האישי: "אני לא אחד שמחפש את הטובה האישית שלי במשחק, לוקח את הכדור והולך עד השער. הדברים האישיים פחות מעניינים אותי. נכון שרציתי את תואר מלך השערים, אבל לא על חשבון הקבוצה. אני מפרגן לערן, הייתה לו עונה גדולה".

חמו של עידו חג'ג' מצטרף להנהלת הפועל תל אביב

הפועל תל אביב בוואלה! ספורט

ערן זהבי מכבי תל אביב חוגג שער. קובי אליהו
עקף את דמארי בסיבוב. זהבי/קובי אליהו

אתה מבין שהקרב הזה מול זהבי הפך אותך לסמל אדום.

"אני לא מחפש להיות סמל ואף פעם לא נישקתי את הסמל כי אני לא אוהב את הדברים האלה וגם לא אוהב את תשומת הלב, אבל זה לא סוד שנקשרתי למועדון".

אתה טוען שאתה לא סמל, אבל סירבת בתוקף לעבור לשחק במכבי תל אביב ובמכבי חיפה.

"זה לא בא ממחשבה, אלא נטו מהלב. באמת רציתי להישאר בהפועל, טוב לי במועדון והקהל מאוד מעריך ואוהב אותי ורציתי להחזיר להם. מכבי מבחינתי לא הייתה על הפרק וחיפה זה לא היה מהלך נכון לקריירה שלי. עקרונית, אני שמח עם מה שעשיתי כי זה יצא טוב לכולם, לא מתחרט על כלום והתכוונתי לכל מה שאמרתי".

יכולה להיות שתהיה סיטואציה שתצא לאירופה ותחזור לאחת הקבוצות האלה?

"יכול להיות ואני לא יודע מה יהיה בעתיד. כרגע אני לא רואה את עצמי במכבי תל אביב ולא במכבי חיפה. אני חושב רק על אירופה. אם אחתום באירופה ואחזור לארץ, השאיפה שלי תמיד תהיה לחזור להפועל תל אביב".

מאיפה החיבור הגדול למועדון?

"לא גדלתי בהפועל, אבל כולם נכנסו לי ללב - הקהל ואנשים שמנהלים את הקבוצה. גם ברגעים הקשים שעברנו הקהל הזה תמיד אתך ולא משנה מה. הפועל זה אנשים חמים והפועל זה כמו משפחה. כולם מרגישים מהרגע הראשון שהם מגיעים לקבוצה בניגוד למקומות אחרים ששם הכול זה כסף. הפועל זה הרבה לב".

מה היה בשבילך לעבור להפועל תל אביב?

"ידעתי שהגעתי לקבוצה גדולה עם מסורת, בטח אחרי השנתיים שהם עשו עם אלי גוטמן כשזכו בדאבל והגיעו לליגת האלופות. המעבר לא פשוט בין קבוצה קטנה לגדולה. בהתחלה היה לי קשה להתאקלם ולהבין לאן הגעתי, במיוחד כשהיה לי תג מחיר כזה מטורף שהוסיף הרבה מאוד לחץ. לאט לאט הבנתי איפה אני נמצא והקהל עזר לי ותמך בי. הבנתי שאם לא אהיה טוב, הם לא יזכרו אותי".

אם לא היית במכבי פתח תקוה או עוזב אותה מוקדם יותר כבר היית במקום אחר היום?

"מכבי פתח תקוה זו לא קבוצה שמשאירה בכוח שחקנים צעירים. אם אתה טוב ואתה מוכיח את עצמך לא יעמדו לך בדרך. אני חושב שעברתי משם בגיל הנכון. יכול להיות שאם זה היה קורה לפני שנתיים או שלוש, כבר הייתי באירופה, אבל אני לא מתחרט על שום דבר. מכבי פתח תקוה זה מועדון שגידל אותי והייתי צריך להחזיר לו ושהוא ירוויח מהמכירה שלי".

כמה השפיע עליך תג המחיר שהדביקו לך?

"ברור שזה השפיע עליי ואפילו הרבה. אין שחקן בעולם, גם ברמות יותר גבוהות, שזה לא משפיע עליו. תג המחיר לא היה מציאותי. כולם מצפים ממך להרבה מאוד במיוחד כשאתה מגיע מקבוצה כמו מכבי פתח תקוה. היה עליי הרבה מאוד לחץ, אבל אני חושב שבסופו של דבר עמדתי בציפיות של עצמי והתמודדתי יפה מאוד עם הלחץ. בסך הכול, אני חושב שהעונה הראשונה שלי בהפועל הייתה טובה גם בליגה וגם בליגה האירופית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אלי טביב, בית"ר ירושלים. קובי אליהו
כשיש כסף, לוקחים תארים וזה גם מה שקרה כשטביב היה"/קובי אליהו

בשלוש שנים בקבוצה, ראית החלפות בעלים וחמישה מאמנים. כמה זה משפיע על הקבוצה?

"את טביב לא ממש הרגשנו בקבוצה. הוא לא היה מגיע הרבה לאימונים או למשחקים, אלא יותר שולח מסרים דרך הבת שלו או דרך אנשים אחרים. חוץ מהיום שהוא החתים אותי, לי אישית לא היה יותר מדי קשר אתו. אני לא יודע אם כל השינויים האלה הם אלו שהכשילו את הקבוצה מלקחת אליפות, אבל בטח שהיה להם חלק. כל חילופי המאמנים והבלגן שהיה סביב טביב בטח לא הוסיפו, אבל זה רק חלק כי שחקנים לא היו מספיק טובים והזרים שהביאו גם לא עשו את ההבדל".

כשהגעת להפועל, האמנת שיהיה כזה בלגן סביב הקבוצה?

"האמנתי שהדברים ייראו אחרת כי היה שם כסף במיוחד בעונה של טביב. רק בעונה הזו הייתה תחושה של כאוס במועדון עם כל מה שקרה מסביב. כשיש כסף, לוקחים תארים וזה גם מה שקרה כשטביב היה. אני באמת מקווה שיבוא מישהו וייקח את המועדון. הפועל זה מועדון חשוב מאוד לכדורגל".

קשה מאוד ואפילו בלתי אפשרי לזכות בתארים כשכל קיץ בונים את הקבוצה מחדש.

"אין ספק שזה קשה כל הזמן להחליף שחקנים וצוות מקצועי. אתה צריך להתחיל כל פעם מחדש, להכיר את האנשים ולהבין אותם במיוחד על המגרש. אלו דברים שלוקחים זמן וצריך חיבור בין שחקנים. כל שנה להחליף את הצוות המקצועי ואת השחקנים זה דבר שמאוד פוגע. לדעתי, חייבים לקחת צוות ותלכיד שחקנים שירוץ כמה שנים ביחד ורק לעשות שינויים קוסמטיים מעונה לעונה".

בעצם זה מה שקרה לכם העונה. לקח לכם הרבה זמן ללמוד אחד את השני ואת השיטה של רן בן שמעון?

"בסך הכול, כל העונה שיחקנו כדורגל טוב וחיובי מלבד שני הפסדים למכבי חיפה ולבני סכנין. אין משחק כמעט שלא היינו יותר טובים מהיריבה והיה חסר לנו את הרגל המסיימת או קצת מזל. לקראת סוף העונה התגבש הרכב שרץ הרבה זמן והשחקנים ידעו את מקומם והשתחרר קצת לחץ. כשיש פחות לחץ קל יותר לשחק".

כלומר אם הקבוצה הייתה רצה עונה שנייה ביחד הייתם במקום אחר היום?

"דברים לוקחים זמן בכדורגל ואי אפשר ביום אחד לבנות קבוצה שהגיעו אליה 14 שחקנים ולצפות ממנה להיות מצוינת מהתחלה. נראה שגם בעונה הבאה זה עומד להיות ככה ואני מקווה שזה לא יקרה, אבל אם זה יקרה, יהיה מאוד קשה שוב לחבר את כולם. אני חושב שיש כרגע תלכיד טוב וצריך לעשות הכול כדי שהוא ימשיך גם בעונה הבאה".

רן בן שמעון מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"דברים לוקחים זמן בכדורגל ואי אפשר ביום אחד לבנות קבוצה שהגיעו אליה 14 שחקנים ולצפות ממנה להיות מצוינת מהתחלה". בן שמעון/ברני ארדוב

מבחינה אישית, הייתה אי ודאות סביבך בפתיחת העונה.

"בתחילת השנה לא ממש ידעתי את המקום שלי. היו הרבה דיבורים שאני אעזוב את המועדון ויביאו את ויאם עמאשה במקומי. אני אישית ידעתי שאם אשאר בהפועל, אתן עונה טובה ואני שמח שזה קרה. ידעתי שזו צריכה להיות העונה שלי. היו לי הרבה שיחות עם רן בתחילת העונה והוא נתן לי באמת להרגיש חופשי ואמר לי כמה שהוא סומך עליי. באחת השיחות שלנו הוא אמר: 'אני יודע שהייתה לך עונה לא טובה, אבל אני מאמין בך וסומך עלייך', זה נתן לי הרבה ביטחון".

החיבור שלך עם איתי שכטר לא היה כל כך מוצלח?

"אני חושב ששכטר שחקן מצוין, אבל בשבילי היה הרבה יותר טוב בשביל לשחק באמצע ולא לבוא מהקו. באמצע אני בא הרבה יותר לידי ביטוי. בסך הכול, היה לי ולאיתי חיבור טוב, אבל צריך קבוצה שלמה כדי שהדברים ייראו יותר טוב. אני חושב שאם הוא היה נשאר, הוא היה עוזר הרבה לקבוצה וחבל שהוא עזב כי גם בתקופה הקצרה שהוא היה הוא הבקיע שבעה שערים".

אתה בעצם דרשת מבן שמעון שיזיז אותך מהקו. זה משהו שבעבר לא היית עושה.

"נכון. הרגשתי לא טוב כששיחקתי בקווים. הרגשתי שאני לא במקום הטבעי שלי ואני אהיה הרבה יותר טוב אם אשחק באמצע ובאמת נכנסתי לפני המשחק מול רמת השרון לרן ואמרתי לו שאני רוצה לשחק באמצע ואם אני לא אהיה טוב, אז אשב על הספסל ואתחרה על המקום בהרכב. הוא לא התנגד ובאמת כבשתי באותו משחק. אחרי זה באו עוד כמה משחקים שכבשתי שערים והייתי טוב במגרש ככה שזה עשה טוב לי ולקבוצה".

ואז בעצם הגיעו הדיבורים על זה שאתה עוזב את הקבוצה. איך זה השפיע?

"האמת שזה דרבן אותי עוד יותר להצליח. אני אישית לא רציתי לשנייה אחת ללכת ורציתי להישאר ולעזור לקבוצה. זה נגע לי ללב שהאוהדים הציפו אותי בשיחות ובהודעות וביקשו שאשאר. כבר הייתי בדרך לשדה התעופה בדרך לסלטה ויגו וזה התפוצץ בשנייה האחרונה. לא ממש הבנתי איפה הדברים עומדים ולא ידעתי מה קורה. אחר כך הייתה לי שיחה עם ראשי המועדון ואמרתי להם שאני רוצה להישאר ואפשר להביא את המועדון לאירופה ושבקיץ, אם תהיה אפשרות, אז שימכרו אותי לאירופה".

הייתה עלייך סוג של ביקורת, לפחות עד העונה, שאתה צריך להיות יותר רע במגרש.

"ככה זה נראה מבחוץ. אני לא אחד שיצרח או אעשה דרמות אם אני לא מקבל את הכדור. אני טיפוס יותר שקט, אבל זה לא אומר שלא אכפת לי. עובדה שכבשתי 26 שערים העונה".

איתי שכטר שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"בסך הכול, היה לי ולאיתי חיבור טוב, אבל צריך קבוצה שלמה כדי שהדברים ייראו יותר טוב". שכטר/ברני ארדוב

חטפתם לא מעט מכות העונה. בעיקר ההפסד הצורב בדרבי 3:2. איך זה לא מוטט אתכם?

"היה לנו מאוד קשה לעשות את הקפיצה הזו אחרי המפלה שהייתה בדרבי. כולם בקבוצה היו גמורים מזה ולא ידענו מאיפה מביאים כוחות לצאת מזה. אני שמח שבאמת שחקנים גילו אופי נדיר, גם אלה שעשו את הטעויות היו אחר כך הכי טובים עד סוף העונה. מאוד כאב להפסיד בצורה הזאת ואני שמח שקצת תיקנו בדרבי האחרון".

גם הקיצוץ בשכר השפיע עליכם?

"אי אפשר להגיד שזה לא עשה משהו. זה קצת פגע. לאף אחד לא נעים שמורידים לו מהשכר וגם העובדה שלא הודיעו לנו על זה כאבה לשחקנים. אבל דיברנו עם חיים והוא הסביר לנו את המצב בקבוצה ובסך הכול מדובר בחמישה אחוז וכולם הסכימו לזה. זה לא פגע ביכולת של הקבוצה כי כולם פה מקצוענים וכולם הבינו שהם צריכים להתגמש קצת לטובת המועדון".

איך אתה מסכם את העונה - כישלון או הצלחה?

"בטוח שלא הצלחה. יש תחושה קטנה של כישלון כי באו הרבה שחקנים, לפחות על הנייר, שהיו בין הטובים בארץ. ההדחה מאירופה והגביע והעובדה שהיינו רחוקים ממכבי זו תחושה של כישלון. ההעפלה לאירופה בסוף בהחלט המתיקה את הגלולה".

מה תזכור מהתקופה שלך בהפועל?

"בעיקר את משחקי הדרבי שניצחנו ואת המשחקים והשערים באירופה וכמובן את הקהל שאני מאוד אוהב".

יש תסריט שאתה נשאר בהפועל בעונה הבאה?

"צריך לקרות משהו מאוד דרמטי כדי שאשאר. נתתי למועדון הכול ואני מאוד רוצה להתקדם מבחינה אישית ולצאת לאירופה. זה גם טוב כלכלית לשני הצדדים. אף פעם אי אפשר לדעת מה יכול לקרות, אבל אני מקווה שבעונה הבאה אהיה באירופה".

מה האתגרים הבאים שלך?

"אני רוצה להיות חלק חשוב בנבחרת ולנסות להעפיל לטורניר גדול. חשוב לי מאוד לשחק בנבחרת. וכמובל להצליח באירופה, איפה שלא אהיה".

אתה כבר מרגיש כוכב או אתה עדיין אותו בחור צנוע שהגיע מפתח תקוה?

"ברור שדברים השתנו מאז כי כולם מזהים אותי וניגשים אליי ברחוב, אבל אני לא מרגיש כמו איזה כוכב. מבחינתי, שום דבר לא השתנה ואני מקווה שלא אשתנה".

עומר דמארי שחקן הפועל תל אביב. אדריאן הרבשטיין
"נתתי למועדון הכול ואני מאוד רוצה להתקדם מבחינה אישית ולצאת לאירופה". דמארי/אדריאן הרבשטיין
עומר דמארי שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
המטרה הבאה - שחקן משמעותי בסגל הנבחרת/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully