וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה דמאיו: "מי שהוריד אותנו, יצטרך להחזיר אותנו"

רענן ברנוסבקי

21.5.2014 / 15:30

מנכ"ל בני יהודה הודיע על הישארותו והכריז: "נעמיד את התקציב הגבוה ביותר בליגה הלאומית". אבוקסיס ימשיך כעוזר מאמן הנבחרת

משה דמאיו כינס היום (רביעי) מסיבת עיתונאים ושבר שתיקה של חודשים ארוכים בה הכריז על הישארותו במועדון ועל התוכניות של הזהובים לקראת העונה הבאה. מוקדם יותר פרסמנו כי דמאיו מתכוון להשקיע במועדון במטרה לחזור לליגת העל תוך עונה אחת בלבד. יוסי אבוקסיס שמחזיק בחוזה ימשיך לעונה נוספת. באירוע עצמו הבטיח: "נעמיד את התקציב הגבוה ביותר בליגה הלאומית", והדגיש: "אני אחראי לכישלון המועדון העונה". בנוסף עדכן דמאיו כי אישר ליוסי אבוקסיס להמשיך ולתפקד כעוזר מאמן הנבחרת במקביל לתפקידו כמאמנה של בני יהודה.

משה דמאיו יו"ר בני יהודה. ברני ארדוב
יעמיד תקציב גדול. משה מדאיו/ברני ארדוב

"על פי פרסומים שקראתי הבוקר, יכול בכלל להיות שמסיבת העיתונאים הזו מיותרת", אמר דמאיו בתחילת האירוע. "בשבת האחרונה הסתיימה עונה שהיא האומללה ביותר בתולדות בני יהודה. שתי קבוצות המועדון, הבוגרים והנוער, נשרו מליגת העל. לא אגלה לכם סוד אם אומר שהמועדון הוא מהגדולים והחשובים בכדורגל הישראלי בניהול צנוע. ידענו כמעט תמיד להתנהל בצורה שפויה ולהתמודד בכבוד בצמרת ליגת העל. השנה נכשלנו. אומרים שהכישלון יתום. אני מתייצב כאן היום בראש המערכת כדי לקחת אחריות. לא אאשים אוהדים, שחקנים, מאמנים, קבוצות אחרות או שופטים. אני ורק אני עומד בראש המערכת ואחראי לכישלון. כולם עושים טעויות וגם אני עשיתי".

דמאיו המשיך בנאום הפתיחה שלו, והוסיף: "בסיום המשחק בשבוע שעבר מול אשדוד בשיא השפל עם כל הצער והשפל עברו בראשי מחשבות, אבל כבר אז כשיצאתי מבלומפילד ידעתי שזכיתי לראות 10 אלף סיבות להמשיך בדרך הזו. הקהל הכתום הזה שעטף אותנו באהבה אינסופית הגיע לשיא שלא זכור כמותו. זה היה סוף של מסע אהבה בן שלושה חודשים שבו ליוו אותנו אלפים לכל משחק, ואנחנו אכזבנו. הקהל יודע כמוני שבני יהודה זו משפחה חמה וטובה, אבל גם חזקה שתדע להתגבר גם על המשבר הזה.

"בעשרת הימים האחרונים הפכתי כל אבן ולמרות שהיה נוח לחבוט בי, גיליתי כמה אהבה והערכה יש לאנשים לקבוצה הזו. תופתעו אבל הרבה אנשים מאמינים בבני יהודה, ספונסרים, חברות גדולות ואנשי עסקים שמבינים את הפוטנציאל הגלום במועדון. בימים האחרונים הם התייצבו יחד איתי לעמוד במשימה לחזור במהרה לליגת העל תוך שנה אחת. אנחנו מתחילים היום את המסע לליגת העל. נעמיד את התקציב שיהיה הגבוה ביותר בליגה הלאומית ואת יתר האמצעים לחזור חזקים יותר, טובים יותר, מקצועיים יותר וחכמים יותר. בשבועות הקרובים בכוונתי לארגן מחדש את המועדון בדרך להתנהלות משופרת. אני קורא לכל האוהדים להתייצב מאחורי המועדון, לדחוף ולחזור לליגת העל".

עוז ראלי שחקן בני יהודה מול קלמי סבן שחקן הפועל עכו. ברני ארדוב
"אם המשא ומתן יצלח, הוא יהיה במכבי תל אביב. אם לא, הוא ישחק בבני יהודה". ראלי/ברני ארדוב

דמאיו נשאל ממה נבע הכישלון העונה, וציין: "הכישלון נבע מרצף טעויות, אבל אני לא מאשים אף אחד. חשבנו שהקונספציה של שחקנים צעירים עם חיזוק יעזרו לפלייאוף העליון. טעינו, נכשלנו אבל הטעות היא כנראה גם שלי. סבלנו מהרבה חוסר מזל, אבל למזל צריך לעזור לבוא וכנראה שלא עזרנו לו לבוא אלינו. עברתי תקופה קשה בגלל המצב של קבוצת הבוגרים והנוער. לפעמים עדיף לשתוק ולנסות ולעשות את הדברים הכי טוב שאתה יכול. העדפתי שלא לדבר כדי לא להיתפס כטיפש ואחר כך זה היה טופח לי בפנים".

על הסגל שיוביל את הקבוצה בעונה הבאה, אמר המנכ"ל: "כל שחקן שיש לו חוזה בבני יהודה והצוות המקצועי ירצה אותו בבני יהודה, יישאר, וגם נתחזק בשחקנים נוספים שנרצה. יש לנו בסיס רחב וטוב. בניגוד לקבוצות אחרות שנשרו, יש לנו בסיס טוב ונעמיד קבוצה שלא מביישת קבוצות בליגת העל".

על המחאה שניהלו העונה האוהדים נגדו אמר דמאיו: "השנה זה תפס יותר תאוצה בגלל התוצאות. המחאה הזו קיימת הרבה שנים. בכל מועדון ספורט בארץ יש חלק מהקהל שמתנגד למדיניות. אלופת אירופה בכדורסל לפני כמה ימים ספגה מפלה מול הפועל ירושלים, והקהל נכנס וכעס. לא הרגשתי נוח עם זה, אבל אלה דברים שצריך להתמודד איתם. 10 אלף איש שהגיעו במשחק האחרון לתמוך ולעזור לנו הם התשובה לאהבה שהקבוצה הזו זוכה מהקהל הגדול. חלק קטן מוחה המון שנים. צריך לדעת להתמודד עם זה. יעקב שחר הגדול שמשקיע מיליונים גם הוא מקבל וסופג תלונות מצד הקהל".

על יוסי אבוקסיס אמר דמאיו: "היה לכם ספק שיוסי יישאר? אנחנו מועדון שמכבד את החוזים שלו. יוסי ימשיך איתנו בליגה השניה ויחזיר אותנו תוך שנה לליגת העל. לא היה לי ספק לשנייה אחת בנושא הזה". על התקציב הוסיף: "במשך עשרה ימים הפכתי כל אבן כדי שלא אצטרך להגביל את הצוות המקצועי. עשיתי הכול לגייס סכומים כדי שזה לא יהווה מכשול. התקציב יהיה הרבה יותר גבוה מתקציב המינימום בליגה הלאומית. אפילו התרגשתי עד כדי דמעות מאנשים שנתנו שכם".

על האפשרות שעוז ראלי יעבור למכבי תל אביב אמר דמאיו: "זה לא סוד שמתנהל משא ומתן עם מכבי תל אביב לגבי עוז ראלי. אם המשא ומתן יצלח, הוא יהיה שם. אם לא, הוא ישחק בבני יהודה. המכירה של עוז ראלי תגדיל את התקציב עוד יותר. היא לא קשורה לתקציב הרגיל. בכל מקרה, מי שהוריד אותנו ונרצה אותו, יצטרך להחזיר אותנו".

על האפשרות שימסור את המועדון ויעזוב אמר דמאיו: "אם יימצאו האנשים שיוכלו להוביל את המועדון להישגים גבוהים יותר, אמכור את המועדון. שאנשים יעמידו אותי במבחן, שיבוא האדם הרציני הראשון וינסה". כמו כן הדגיש דמאיו כי "בני יהודה תמשיך לשחק בבלומפילד. אנחנו מועדון גדול".

בסיום מסיבת העיתונאים הצהיר דמאיו כי אישר לאבוקסיס לשמש גם כעוזר מאמן הנבחרת, ואמר: "פנו אליי מאמן הנבחרת וההתאחדות לכדורגל בנושא של יוסי אבוקסיס שבמקביל לעבודתו בבני יהודה ישמש כעוזר המאמן בנבחרת ישראל. לאחר בדיקה שעשינו וראינו שהדברים לא מתנגשים במהלך השוטף שלנו כי בכל משחקי הנבחרת יש פגרה, החלטתי לאשר לאבוקסיס לשמש גם כעוזר מאמן הנבחרת".

משה דמאיו יו"ר בני יהודה עם יוסי אבוקסיס. ברני ארדוב
"שאנשים יעמידו אותי במבחן, שיבוא האדם הרציני הראשון וינסה". דמאיו עם אבוקסיס/ברני ארדוב

יוסי אבוקסיס אמר במסיבת העיתונאים: "המטרה של בני יהודה תהיה להביא את השחקנים המתאימים ולשחרר את מי שלא היינו מרוצים ממנו כדי לחזור לליגת העל. פנקס פתוח זה משהו שרק יעזור לקבוצה ולי לעשות את זה. אנחנו צריכים לדעת להתאים את עצמנו לליגה הלאומית. זו ליגה שונה. לפעמים אתה לא בא מוכן ולוקח לך חודשיים להבין איפה אתה נמצא. אנחנו נחושים ונצטרך להתנהל בחוכמה. כשאנחנו מדברים על שחקנים, אנחנו מחפשים שחקנים שיכולים לעזור לנו בליגה השנייה. שבוע וחצי מאז שירדנו ולקח לנו כמה ימים להיות בדאון ואז התחלנו לחשוב איך מחזירים את הקבוצה לליגת העל. נעבוד בשקט".

המאמן המשיך: "לא נשאיר שחקנים בכוח. אני לא אוהב שחקנים שלא ירצו לשחק מהלב והנשמה ושירגישו שהליגה השנייה קטנה עליהם. כמו שאני רואה , בוד להישאר בבני יהודה בליגה השנייה, כך אני מצפה מהשחקנים. יש הרבה שחקנים שפונים אליי כל יום. גם מליגת העל. אז בטח ששחקנים שנמצאים אצלנו ירצו להישאר. נצטרך גם לחשוב. לא כל מי שירד יצטרך להעלות. באופן טבעי גם אנחנו לא נרצה שחקנים מסוימים".

על השאלה מה היה עושה אחרת כדי למנוע את הירידה אמר: "אני לא אתחיל לתת ציונים על מה שהשגנו. אני חלק מהאכזבה של מה שקרה. קרו לנו כל כך הרבה דברים שבאמת נדירים בקבוצת כדורגל: פציעות של שחקני מפתח, גולים בדקה 90 והרבה דברים שבגללם אתה יורד. קשה לי לחשוב על משהו ספציפי שהייתי עושה אחרת. לא אוהב להתעסק בדיעבד".

אבוקסיס נשאל למה בחר להישאר בלאומית: "לפני שנתיים כשהייתי פה וסיימנו במקום השלישי הרגשתי הרבה פחות מחובר למועדון מאשר אחרי שירדנו ליגה. עשרת אלפים איש במשחק האחרון נתנו לי הרגשה שהתחברתי עוד יותר למועדון. התמיכה של האוהדים מדהימה ואני מרגיש שיש לנו חוב שאנחנו צריכים לפרוע אותו בעונה הקרובה. לא עבר לי לרגע בראש ללכת למקום אחר. בני יהודה זה מועדון של ליגת העל, אז אני חושב שאני צריך לנסות להחזיר אותו כמה שיותר מהר".

המאמן נשאל מתי הרגיש שהקבוצה יורדת ליגה: "בחיפה בפציעה של רפי יותר מאשר בשוויון. אמרתי למשה אחרי המשחק שהמכה היא הפציעה של שחקן חשוב מאוד. אחרי הפציעה של קוסטה נשארנו בלי קשר אחורי למשך פלייאוף ועוד כמה משחקים. שם הרגשתי שאכלנו אותה. במקום לשמוח מ-1:2, ספגנו ועד 2 בלילה כולנו היינו ברמב"ם. למרות שהצלחנו לחזור והכול היה תלוי בנו במחזור האחרון ואלמלא ההחמצה לא היינו מדברים, זו הייתה הנקודה הקריטית".

דמאיו התייחס לאפשרות שפדרו גלבאן יחזור: "אני מחובר לפדרו ואנחנו בקשרים טובים. אנחנו מדברים כל הזמן. התעסקנו כרגע אך ורק בלבנות את התקציב על מנת שנוכל להביא את הדברים שאנחנו רוצים. לא דיברתי עם פדרו על חזרה ולא עם אף שחקן אחר. נבדוק את כל האפשרויות וכל האופציות. גם לפדרו יש תכניות משלו, אבל אם זה יוכל להתחבר ולהשתלב אנחנו נשמח. הדלת לא סגורה. מערכת היחסים שלנו איתו טובה מאוד".

על רפי דהן הוסיף הבעלים: "יש לו אופציה במכבי תל אביב לעונה הבאה והם כנראה יממשו אותה גם אם לא באותם סכומים. הוא לא יסבול מחוסר שכר". ובסוגיית עגייב הוסיף: "אמיר עגייב יהיה אחד הברגים המרכזיים שיחזירו אותנו לליגת העל. ריד מיי ליפס, גם תמורת חמישה מיליון יורו אני לא משחרר אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully