וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכה: מכבי חיפה שחררה שישה שחקנים

18.5.2014 / 14:44

פיליאבסקי, צוצאליץ', פרישקין, שראנוב, ידין ופלאח לא בתכניות. דרינצ'יץ' מועמד להצטרף. שחר: "בנאדו יחזור אלינו לסיבוב נוסף"

one

יממה לאחר סיום העונה ובמכבי חיפה כבר מתחילים להסיק מסקנות. הירוקים הודיעו היום (ראשון) על שחרורם של שישה שחקנים: בויאן שראנוב, אדין צוצאליץ', אנדריי פיליאבסקי, תמאש פרישקין, סארי פלאח ואביחי ידין.

ההפתעה היחסית מגיעה בעיקר מכיוונו של ידין.הקשר האחורי בן ה-27 חתום בקבוצה לשלוש שנים נוספות ומחזיק בחוזה גדול של מעל 300 אלף דולר לעונה. ידין הוחתם בקבוצה על ידי ראובן עטר, אך לא הצליח להביא את יכולתו לידי ביטוי, סבל משורה של פציעות ושיחק רק 36 משחקי ליגה בשנתיים האחרונות. בשבועות האחרונים התגברה ביקורת על יכולתו של השחקן ולאחר התלבטות הוחלט בשיתוף עם המאמן החדש אלכסנדר סטנוייביץ' להורות לו לחפש קבוצה אחרת. ראוי לציין שלפני ההחלטה הסרבי צפה במספר משחקים של חיפה והחליט לצרף קשר זר, כאשר השם הם הוא זה של ניקולה דרינצ'יץ' מפרטיזן בלגרד. ידין הגיב לשחרורו ואמר לוואלה! ספורט: "הגיע מאמן חדש, הוא החליט מה שהחליט. אני מקבל את ההחלטה ברוח טובה".

במקרה של פרישקין החליטה חיפה שלא לממש את האופציה לרכישתו מאוסטריה וינה והשחקן יחזור לקבוצה האוסטרית. לגבי פיליאבסקי ופלאח, ההחלטה לנסות למכור אותם התקבלה לפני זמן רב, כאשר סטנוייביץ' מעוניין לצרף לפחות שני בלמים לסגל. שראנוב ששיחק בקבוצה בשנתיים האחרונות ידע הרבה עליות וירידות ביכולתו. בין המועמדים להוחלפו נמצאים ולדימיר סטויקוביץ' הסרבי ואריאל הרוש. צוצאליץ' סיים את תפקידו לאחר עונה וחצי בקבוצה והוא מועמד לעולה החדשה מכבי נתניה.

היום קיימה הקבוצה ארוחת צהריים לסיכום העונה במהלכה הודה הנשיא יעקב שחר לצוות המקצועי: "אני מודה לכם על התקופה במכבי חיפה ומאחל לכם בהצלחה. אריק הוא ספורטאי אשר גדל במועדון ואני מאמין שיחזור אלינו לסיבובים נוספים. הוא השאיר למאמן הבא בסיס טוב". שחר הוסיף: "ניגחו אותנו רבות העונה, אקח מהעונה הזו שני דברים טובים: חדר ההלבשה חזק ומגובש ולמרות שאנשים חיפשו להוציא דברים לא טובים החוצה, הם לא הצליחו לעשות זאת. הדבר השני הוא שילוב השחקנים הצעירים הרבים בקבוצה הבוגרת. אותם שחקנים קיבלו את הבמה והראו את היכולות שלהם".

בנאדו עצמו אמר: "אני לא טוב בפרידות, למרות שלא הייתה לנו עונה טובה, אני לוקח מהעונה הזו את הדברים הטובים, מכבי חיפה זה הבית שלי. אני רוצה להודות לכם, השחקנים, לצוות שלי, להנהלה ולעוזי מור".

ניקולה דרינצ'יץ' שחקן נבחרת מונטנגרו. AP
בדרך לחיפה? דרינצ'יץ'/AP

כאמור, במכבי חיפה אישרו אמש את הדיווחים לפיהם המאמן סטנוייביץ' מעוניין בקשר האחורי של פרטיזן בלגרד ונבחרת מונטנגרו, ניקולה דרינצ'יץ'. הקשר בן ה-29 שהופיע חמש פעמים במדי הנבחרת והגיע לסרביה העונה אחרי שנתיים וחצי בקסנודאר הרוסית, הוא אחד המועמדים של סטנוייביץ', אם כי עדיין לא ברור האם ישוחרר מפרטיזן בלגרד. השחקן רשם העונה 13 הופעות בהרכב והבקיע ארבעה שערים. חיפה עוקבת גם אחר חלוצים בגרמניה וכפי שפורסם אתמול אחד השמות שעלו הם של חלוץ בוכום, ריצ'ארד סוקוטה פאסו בן ה-23, ששיחק בעבר עם גילי ורמוט ואיתי שכטר בקייזרסלאוטרן והוזכר לאחרונה כמועמד לעבור לקלאב ברוז'. במועדון מעריכים שחלוץ יוחתם עד המחנה באוסטריה שיפתח ב-15 ביולי ויימשך 13 ימים, אבל ייתכן שזה יקרה עוד לפני פתיחת האימונים בארץ בסוף יוני.

"סטנוייביץ' בודק לא מעט שמות, חלקם יגיע למכבי חיפה וחלקם לא. גם העוזרים שלו עובדים קשה כדי להביא לכאן שחקנים איכותיים", אמרו במועדון. גילי ורמוט מאוד מעניין את הירוקים ובמועדון מקווים להחתים אותו בקיץ. העניין תלוי כמובן בדמי השחרור שלו מהפועל תל אביב. חלק מעוזריו של סטנוייביץ' נמצאים בבולגריה ועוקבים אחר שחקנים. ולדימיר סטויקוביץ' חזק על הכוונת של הירוקים, כמו גם אריאל הרוש. ומה עם בנאדו? כפי שפרוסם בוואלה! ספורט, המאמן היוצא מועמד להפועל פתח תקוה ולאחרונה החלו מגעים עימו. במועדון מקווים שבנאדו ימשיך לאמן בליגת העל. חיפה תערוך היום מפגש הכולל את השחקנים והצוות המקצועי והניהולי, כדי להיפרד באופן רשמי מהעונה הזאת.

חיפה סיימה אתמול במקום החמישי לאחר תיקו 1:1 בבאר שבע, עונה שבמועדון ירצו לשכוח. "עשינו תוצאה טובה בסך הכל, באנו לכאן עם שחקנים צעירים. יש בסגל הרבה פצועים. עשינו משחק טוב, נלחמנו, נתנו פייט. אני מבסוט מהתוצאה", סיכם החלוץ שובל גוזלן, שצפוי להישאר בסגל בעונה הבאה, את המשחק.

"אני שמח שהשתלבתי בבוגרים, זה לא דבר של מה בכך לקבל את חולצת ההרכב במכבי חיפה", המשיך החלוץ. "אני שמח שהצלחתי לעזור, צריך להעריך את זה ותמיד צריך להשתפר כי יש פה תחרות קשה. אני שמח שאני מצליח לעזור ומקווה להמשיך ככה". גוזלן סיכם את העונה ואמר: "זה לא המקום ששאפנו אליו, זאת עונה מאכזבת מבחינתי ומבחינת הקבוצה. יש צוות מקצועי ואנשים למעלה שיעשו את השיקולים ויתנו חוות דעת. סטנוייביץ'? עדיין לא דיברנו. אני חתום במועדון הזה, והצוות יחליט לגביי".

במועדון לא יצרו קשר בסוף השבוע עם קני סייף, שהבהיר שהוא מעוניין לשחק רק בחו"ל. בחיפה מאוכזבים מאוד מההתנהלות של השחקן שהעברתו למועדון כבר סוכמה בין יעקב שחר לאריק איזיקוביץ'. האחרון השוהה בלונדון לא ידע שסייף בחו"ל וכועס מאוד על ההחלטה שלקח לאחר הסיכום עם נשיא מכבי חיפה.

(עדכון ראשון: 10:30)

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקן מכבי חיפה, שובל גוזלן. אדריאן הרבשטיין
"לא דבר של מה בכך להשתלב בהרכב של מכבי חיפה". גוזלן/אדריאן הרבשטיין
  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully