וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א-באר שבע: אבוטבול נזרק, סוויסה הושעה

חם בהפועל תל אביב והפועל באר שבע לפני המפגש ביניהן בשבת. הקפטן מחוץ לסגל, החלוץ כנראה לא ישוב לשחק העונה

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* שתי הקבוצות נפגשו 90 פעמים בליגה הראשונה. הפועל תל אביב מובילה 26:39 במאזן הניצחונות, 25 משחקים נגמרו בתיקו.

* הפועל תל אביב אירחה 44 פעמים וניצחה בדיוק מחצית (22) מהם. הפועל באר שבע ניצחה רבע (11) ועוד רבע מהמשחקים נגמרו בתיקו.

* לפי הרצף שלה בשבעת המשחקים האחרונים (תיקו-ניצחון), הפועל תל אביב אמורה לנצח בשבת.

* שלוש פעמים העונה שיחקה הפועל תל אביב לפני השעה 17:00, ובכולן היא סיימה בתיקו.

* סגנית המוליכה עם שישה משחקים רצופים ללא ניצחון. עוד אחד והיא משווה את הרצף שכמעט הוריד אותה ליגה בעונה שעברה.

הנתונים באדיבות אתר דריבליסט

שחקן הפועל תל אביב, גילי ורמוט, לפני דויד הובר, הפועל באר שבע. קובי אליהו
הפועל תל אביב לא ניצחה את באר שבע העונה. ורמוט לפני הובר/קובי אליהו

מפתחות והכנות

הפועל תל אביב:

הקפטן שי אבוטבול נזרק היום מהאימון המסכם לקראת המשחק נגד הפועל באר שבע ולא ייכלל בסגל. הסיבה להחלטה של המאמן רן בן שמעון לא ממש ברורה. במהלך האימון אבוטבול בעט לשער ועומר פדידה שאל אותו משדוע הוא לא מסר אליו. אבוטבול אמר לחלוץ הצעיר: "במקום לדבר תתחיל לרוץ" ובן שמעון פנה לקשר הוותיק ושאל אותו מה קרה. הקפטן סימן שהכול בסדר והמאמן שלח אותו לחדר ההלבשה.

שחקנים בקבוצה התקשו להבין את הצעד של המאמן ואחד מהם אמר: "זה נראה כאילו רן חיפש דרך להעיר את הקבוצה ותפס את שי כקורבן. זו לא הדרך וזה בטח לא יעיר את השחקנים. זו פריבילגיה יותר מדי גדולה לשחק מחר בלי חרסיסיץ', איליץ' ואבוטבול. הוא עשה טעות".

לאור ההדחה של אבוטבול מהסגל, הפועל תל אביב תחסר שלושה שחקני מפתח בשדרה המרכזית שלה: בריאן חרסיסיץ' הפצוע שוב לא התאמן, ברנקו איליץ' עדיין מושעה ואבוטבול כאמור הצטרף אליהם. זאב חיימוביץ', ששיחק העונה רק פעם אחת, בהפסד 4:2 למכבי חיפה בנובמבר, יפתח במרכז ההגנה ואת אבוטבול יחליף סלים טועמה. רועי גורדנה, שחזר מפציעה ארוכה ולא שיחק מה-9 בדצמבר, ייכלל בסגל.


הפועל באר שבע:

עם יתרון של שלוש נקודות על פני עירוני קרית שמונה ויחס שערים עדיף, בהפועל באר שבע מנסים לשמור על המקום השני. הקרב הישיר בין הקבוצות במחזור הבא הוביל לכך שהקבוצה חייבת לנצח את הפועל תל אביב כדי להשאיר לעצמה סיכויים להישאר במקום השני לפני המחזור האחרון, גם במקרה של הפסד מינימלי. אגב, אם הקבוצה תפסיד את המקום השני היא עדיין תשחק בשלב השני בליגה האירופית, אך תפסיד מענק מיקום של 200 אלף שקל.

מבחינת ההרכב לא צפויים שינויים מרחיקי לכת. ההתלבטות היחידה של המאמן היא בין דובב גבאי לסיראז' נאסר, ובנוסף לוטם זינו תורגל על חשבון גל אראל. מי שלא ייכלל בסגל הוא החלוץ תומר סוויסה, שעמד לוועדת משמעת והושעה. סוויסה כנראה לא ישוב לשחק העונה ולא מן הנמנע שבאר שבע תשחרר אותו בקיץ.

"קרית שמונה במצב טוב. מגיעות להם ברכות על הזכייה. לא להיות שם בגמר זה צביטה בלב. הכל תלוי בנו במאבק הזה, ואני מאמין בשחקנים", אמר אליניב ברדה לקראת המאבק הצמוד עם החבורה של ברק בכר. על המשחק מול הפועל תל אביב אמר. "הפועל תל אביב תגיע מוכנה. יש להם על מה להילחם. גם לנו יש את המטרות שלנו. כדורגל הוא משחק דינמי, החכמה היא לצאת מהתקופה הפחות טובה. אנחנו חייבים לחזור למסלול הניצחונות ולהחזיר את הטעם הטוב. כדורגל זה משחק דינמי, אנחנו מנסים כבר כמה שבועות להשתפר. השחקנים חייבים למצוא את המניע על מנת לנצח, ויש מניע. חייבים לדעת להכיל גם אכזבות. הקהל חייב להבין שדווקא ברגעים הללו הוא צריך להאמין בקבוצה. חשוב לנו לסיים כסגנית, גם מבחינה כלכלית. אני בטוח שאם ניתן את המקסימום ננצח".

אלישע לוי שרק השבוע חתם על חוזה עסוק במקביל בהכנת הקבוצה לעונה הבאה. המאמן רוצה לצרף את שלומי ארבייטמן ואת עופר ורטה או אלעד גבאי, זאת בהנחה שיובל שפונגין לא יחזור לארץ. בשבוע שעבר, כזכור, עלה גם שמו של אנתוני נוואקמה מרעננה, אם כי השחקן טרם קיבל פניה רשמית. הבלם יואכים אסקלינג התאמן אתמול ובסוף השבוע תתקבל החלטה לגביו. אלישע לוי התרשם מהבלם של הפועל כפר סבא, שמועמד להיות המחליף של טומיסלב פאיוביץ' ו-וויליאם סוארס. במהלך השבוע הבא ייפגש המאמן עם השחקנים שמועמדים לעזוב, בניהם נאסר וסוויסה.

שי אבוטבול, הפועל תל אביב. קובי אליהו
השחקנים בקבוצה לא הבינו את הצעד של בן שמעון. אבוטבול/קובי אליהו

יעמדו למבחן

הפועל תל אביב: עומר דמארי

החלוץ הפנטסטי של הפועל תל אביב רוצה לעזור לקבוצה לסיים במקום הרביעי שמוליך לאירופה. הוא גם רוצה להמשיך להרשים את הסקאוטים האירופאים שעוקבים אחריו. אבל גם אם הוא לא יודה בכך, דמארי רוצה להיכנס לספרים כמלך השערים לעונת 2013-14. בשבוע שעבר הוא שבת מכיבושים וערן זהבי ניצל את זה כדי לצמק ממנו את הפער לשער אחד. מחר דמארי ינסה להתרחק משחקן מכבי תל אביב במאבק על הפסגה.

הפועל באר שבע: מאור בוזגלו

הפועל באר שבע נראית עייפה מאוד במחזורים האחרונים. מאז ההדחה מהגביע והכרעת מאבק האליפות, במועדון שכחו שהם עדיין יכולים לאבד את המקום השני. לבוזגלו, בניגוד ללא מעט שחקנים בשבועות האחרונים, עדיין יש חדוות משחק ומטרות העונה. שבירת שיא הבישולים, למשל.

חלוץ הפועל תל אביב עומר דמארי חוגג שער. ברני ארדוב
רוצה לברוח לזהבי בקרב על מלכות השערים. דמארי/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

הפועל תל אביב: דני עמוס, ליאור לוי, אוראל דגני, זאב חיימוביץ', יגאל אנטבי, לוקאס סאשה, סלים טועמה, גילי ורמוט, ישראל זגורי, עומר פדידה (בסארט עבדורחימי), עומר דמארי.

הפועל באר שבע: אוסטין אג'ידה, בן ביטון, טומיסלב פאיוביץ', וויליאם סוארס, אביתר אילוז, לוטם זינו, דויד הובר, מאור בוזגלו, אליניב ברדה, סיראז' נאסר (דובב גבאי), גליינור פלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully