וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פ"ת-הפועל חיפה: "העיניים במגרש. הלב עם אשדוד"

9.5.2014 / 7:41

לפני המשחק הגורלי מול הפועל חיפה, במלאבס מסרבים להאמין שהתסריט מלפני שנתיים יחזור. האדומים בהרכב החזק ביותר

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 92. הפועל חיפה מובילה 23:36 בניצחונות, 33 משחקים נגמרו בתיקו.

* כשמכבי פתח תקוה מארחת היא מובילה 12:16 בניצחונות, 18 משחקים נגמרים בתיקו.

* ניצחון החוץ האחרון של הפועל חיפה על מכבי פתח תקוה היה בנובמבר 2010 (2:3).

* מכבי פתח תקוה לא הפסידה את שבעת המשחקים האחרונים מול האדומים מהכרמל – יש לה ארבעה ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו מולם.

* רועי ריינשרייבר שפט את מכבי פתח תקוה רק פעמיים במשחקי הבית שלה. זה נגמר בשני הפסדים ובמאזן שערים של 6:0.

* זה יהיה המשחק ה-1,600 (והאחרון לבינתיים?) של מכבי פתח תקוה בליגה הראשונה. עד כה השיגה הקבוצה 535 ניצחונות, 480 תוצאות תיקו ו-584 הפסדים. הפרש שערים: 2041:1956. אחוז הצלחה: 45.25.

הנתונים באדיבות אתר דריבליסט

רועי ריינשרייבר שופט כדורגל. ברני ארדוב
הסטטיסטיקה לא לטובת פתח תקוה. ריינשרייבר/ברני ארדוב

מפתחות והכנות

מכבי פתח תקוה:

בשבוע לפני המחזור שיקבע את עתידה בליגת העל, במכבי פתח תקוה לא קיימו אסיפות, לא הסתייעו בפסיכולוגים ולא ערכו אימונים ארוכים מהרגיל. "כולם כאן מזהים ויודעים את החשיבות של המשחק הזה. אין צורך לדבר על זה. אין כאן אף אחד שרוצה לרדת ליגה", אמרו במועדון לקראת המשחק מול הפועל חיפה. באסיפה היחידה שהתקיימה לאחר התבוסה על אשדוד, קובי רפואה וייטב לוזון ביקשו מהשחקנים שלא לעשות בספקולציות. "כשאתם הולכים השבוע הביתה אחרי האימון, לא לשכוח להאמין", נאמר לשחקנים. "אל תעסקו בחישובים יותר מדי, אלא רק במכבי פתח תקוה ובניצחון על הפועל חיפה. מה יהיה אחר כך? לא יודע. בואו נעשה את העבודה, ונראה מה יהיה אחר כך".

בירידה האחרונה לפני שנתיים פתח תקוה הגיעה למשחק האחרון מול רמת השרון ומעדה. גם ניצחון לא היה עוזר משום שהיא הייתה תלויה בהפועל באר שבע, שניצחה את בית"ר ירושלים ושרדה ברגע האחרון. הפעם היא תלויה בניר קלינגר. "באשדוד יודעים שמדינה שלמה בוחנת אותם בזכוכית מגדלת. אין צורך לדבר עליהם. אנחנו מתרכזים במשחק שלנו ובטוחים שהם יתנו הכל מחר", אמר אחד השחקנים בקבוצה. "אי אפשר להתנתק לגמרי, העיניים שלנו יהיו במגרש אבל הלב עם אשדוד. נעשה את העבודה שלנו, ונקווה שגם הם". פתח תקוה לא התאמנה בכל ימות השבוע בגלל יום הזיכרון ויום העצמאות, אבל בשלושת האימונים שכן התקיימו עד כה נכח יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, שלא שוחח עם השחקנים.

לוזון ורפואה כבר גיבשו את ההרכב שלהם, והוא זה שפתח בשבועיים הקודמים. מרואן קבהא גמר את העונה וגם הפעם יפתחו זיטו וגידי קניוק בקישור האחורי. עוז פרץ, רועי דיין וויקטור מרעי יפתחו בחולייה ההתקפית. במועדון קראו אתמול לאוהדים להגיע למשחק החשוב כדי לתמוך בקבוצה.

הפועל חיפה:

האדומים מהכרמל אמנם סיימו את העונה והראש כבר בהכנות לעונה הבאה, אבל המאמן שלומי דורה החליט לעלות עם הרכב חזק ככל האפשר כדי להעניק נופח ספורטיבי למשחק מול מכבי פתח תקוה. הבלם אושרי רואש והמגן לירן סרדל ייעדרו בגלל צבירת כרטיסים צהובים ודנילו ניקוליץ' ועומרי קנדה יחזרו להרכב על חשבון השניים.

בינתיים הבעלים יואב כץ חזר לארצות הברית בלי לסגור עם מאמן לעונה הבאה וחשוב מכך, בלי לסכם על האצטדיון ומגרש האימונים בהם הקבוצה תשתמש בעונה הבאה. "שוב דברים לא נסגרו ועכשיו זה יהיה בשלט רחוק", אמר גורם במועדון, "אף אחד לא יתפלא אם יקרו דברים כמו שקרו שנה שעברה עם ניר קלינגר, כי שוב תהיה סחבת בכל הדברים".

מנהל קשרי האוהדים של המועדון דודי סנדלר עזב את תפקידו והודיע על כך לראשי המועדון.

קובי רפואה ייטב לוזון מאמני מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
ימשיכו עם אותו הרכב. רפואה ולוזון/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

מכבי פתח תקוה: עוז פרץ

רק לפני כחודש הילד הורחק במשחק נוער לאחר שעל פי דוח השיפוט "אגרף את פניו של חברו לקבוצה" בעקבות ויכוח שפרץ ביניהם. פרץ ישב קצת בצד, התקרר, ובשני המשחקים האחרונים (וגם בזכות 21 שערים העונה) הוא מוכיח שליגת העל עשויה להפסיד אותו בעונה הבאה, אם הקבוצה שלו תרד ליגה. מחר הוא ינסה לדלג מעל הטראומה של ירידת ליגה בשלב מוקדם יחסית של הקריירה.


הפועל חיפה: ניב אנטמן

במשחק שלא קובע כלום להפועל חיפה, דווקא השוער יוכל לחזק את מעמדו לקראת העונה הבאה. בחיפה רוצים שוער זר או את אמיר אדרי, אבל אנטמן ינסה להוכיח שגם הוא ראוי להילקח בחשבון.

שחקן מ.ס אשדוד, עמירן שקלים, מול שחקן מכבי פתח תקוה, עוז פרץ. מגד גוזני
כישרון גדול. עוז פרץ/מגד גוזני

הרכבים משוערים

מכבי פתח תקוה: צחי גיגי, חגי גולדנברג, איבן הרצג, ניצן דמארי, נאור פסר, זיטו, גידי קניוק, לידור כהן, עוז פרץ, ויקטור מרעי, רועי דיין.

הפועל חיפה: ניב אנטמן, עומרי קנדה, טאדאס קיאנסקאס, דנילו ניקוליץ', עמיר נוסבאום, יוסי דורה, רועי שוקרני, לירן כהן, הישאם כיוואן, אור אוסטווינד, ז'רקו קוראץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully