וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ניר ברקת לא מעוניין לסייע לאלי טביב?

8.5.2014 / 9:09

בשבועות האחרונים הולך ומתגלע קרע בין בעלי בית"ר לראש העירייה. גם בקשה לסיוע בהוצאות צפויה להיענות בשלילה

one

בזמן שאלי טביב ממתין כבר תקופה בתקווה לקבל סיוע כלכלי מראש עיריית ירושלים ניר ברקת על ידי גיוס תרומות, נראה כי הדברים רחוקים מלהתבצע. בשבועות האחרונים נשמעת לא מעט ביקורת מכיוונו של ראש העירייה על ההתנהלות של בית"ר ירושלים והעובדה כי נשלחים אליו שליחים בשמו של הבעלים על מנת שיפעל לגיוס תרומות עבור הקבוצה והתחושה אותה כולם קיבלו היא כי ראש העירייה בשלב זה אינו מתלהב לגייס תורמים לבית"ר במתכונתה הנוכחית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משדר שאינו מתלהב לסייע לבית"ר במתכונתה הנוכחית. ברקת עם טביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם נציגי עמותת האוהדים שנפגשו עם ראש העירייה קיבלו את אותו הרושם ולפיו ברקת לא מתלהב לסייע לבית"ר של אלי טביב ולא ברור מהם המהלכים אותם הוא מתכנן. יתרה מכך, בסביבתו של ראש העירייה אף נשמע כעס על כך שנשלחו אליו כמה פעמים אנשים על מנת לראות מה מתקדם בנוגע לתרומות, ויחד עם התבטאויות שונות בתקשורת שלא מצאו חן בעיני ברקת, נראה כי ראש העירייה לא נלחם כדי לגייס תרומות עבור בית"ר לקראת העונה הבאה.

גורמים בעיריית ירושלים הסבירו כי "ראש העירייה הסביר לטביב גם בשיחה כי אנשים לא מוכנים לתת כסף ללא תמורה וכי אם הוא מתקשה להחזיק את הקבוצה, הוא צריך להכניס שותפים או אפילו למכור אותה. קשה להביא אנשים שיסייעו כל עוד התדמית של בית"ר מלווה באלימות וגזענות. אנשים בורחים ממנה ואם רוצים שאנשים ירצו לסייע כלכלית, זה שינוי שצריך לבוא מלמעלה במועדון. כרגע המצב הוא ששולחים כל יומיים אנשים אל ראש העירייה כדי ללחוץ אותו וזה לא יעבוד. אחרי שזה לא הצליח, עברו לשלב שבו רוצים שהעירייה תממן את הפעילות של בית"ר".

כאשר גורמים בעירייה אומרים כי רוצים שיממנו את הפעילות, הכוונה היא לפגישה שהתקיימה בתחילת השבוע בין עומר עצמוני ואבנר קופל עם ראש מחלקת הספורט בעיריית ירושלים, אורי מנחם, בה הוגשה רשימת דרישות לסיוע מהעירייה. בין היתר נדרש שדמי השימוש בטדי יוזלו, שהעירייה תשתתף בעלויות האבטחה הגבוהות בטדי, שהמשרדים של בית"ר יועתקו לאצטדיון טדי, שיוקם מוזיאון בית"ר בטדי ושישופץ מגרש האימונים בבית וגן ומשטח הדשא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אצטדיון טדי. יוסי ציפקיס
"בכל הארץ העיריות עוזרות ומסייעות גם בתקציב וגם במתקנים וזה לגיטימי. במיוחד בירושלים ההוצאות כבדות מאוד ובלא מעט משחקים התוצאה היא הפסד כספי". אצטדיון טדי/יוסי ציפקיס

בעירייה הבהירו לאנשי בית"ר כי הדברים יועברו לידיעתו של ראש העירייה, ויחד איתו יבדקו האם ניתן לעזור. אלא שמאחורי הקלעים הסיכויים שהדברים יקרו נמוכים מאוד, ואם יהיה סיוע, הוא יכלול רק חלק קטן מהדרישות של בית"ר. בעירייה שבו ואמרו כי "בית"ר קיבלה השנה שדרוג לתמיכה שלה מהעירייה ומעבר להליכים שאפשר ונעשו, לא ניתן לעשות דבר. כל מי שאומר דברים אחרים פשוט מטעה את הציבור".

בכל הנוגע לסיוע מהעירייה עצמה הדברים נכונים, אך בבית"ר חוזרים וטוענים כי לאורך השנים עזר ברקת במהלך השנים לאיציק קורנפיין בגיוס תרומות במיליונים בצירוף הקרן לידידות וידע לסייע מתי שרק היה צריך. בבית"ר מרגישים שכרגע אין התלהבות גדולה מצד ראש העירייה. בבית"ר חזרו ואמרו כי "בכל הארץ העיריות עוזרות ומסייעות גם בתקציב וגם במתקנים וזה לגיטימי. במיוחד בירושלים ההוצאות כבדות מאוד ובלא מעט משחקים התוצאה היא הפסד כספי".

עצמוני וקופל אף הבהירו בפגישה כי במתכונת הנוכחית הרבה יותר משתלם כלכלית עבור המועדון לעבור ולשחק באיזור המרכז, שם מתגוררים אוהדים רבים של הקבוצה וכן באיזור המרכז הם לא יצטרכו לשאת בעלויות הגבוהות של השימוש והאבטחה בטדי. בעירייה לא מתרגשים, ואמרו: "נעביר את הדברים לניר ברקת, אבל אי אפשר שכל הזמן יהיו תלויים בו ובטח שלא הוא האיש שצריך לאיים עליו עם המושבה. כרגע הכול מתוח והאווירה בין הצדדים לא טובה. צריך לראות מה יהיה בהמשך. בסופו של דבר הכול זה גם עניין של איך מתנהגים ואיך מתנהלים".

ויש גם קצת כדורגל. בית"ר תערוך בשבת את משחק הליגה האחרון לעונה נגד הפועל רעננה בנתניה. בצוות המקצועי לא אהבו את העובדה כי השחקנים הזרים של הקבוצה יעמדו לוועדת משמעת יום לפני המשחק מה שלא צפוי לתת להם שקט. שיחת היום בקבוצה הייתה הקנס אותו הם צפויים לספוג. בית"ר תפגוש בשבת את מאמנה בעונה הבאה מנחם קורצקי במשחקו האחרון כמאמן רעננה.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת בחמ"ל העירייה. דצמבר 2013. טלי מאייר
"גורמים אשר אינם בקיאים בחוק מנסים להטעות את הציבור בבקשות שונות ומשונות שלא ניתן לאשרן"/טלי מאייר

תגובת העירייה:

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "ראש העיר מסייע במשך שנים לבית"ר ירושלים הן בגיוס משקיעים וכספים והן בהשקעות בתשתיות המשמשות את הקבוצה וממשיך לעשות זאת בכל המרץ גם בימים אלה, כאשר טובת הקבוצה היא זו שעומדת לנגד עיניו, ומעשיו מדברים בעד עצמם.

"בהנחיית ראש העיר בית"ר זוכה לסיוע עירוני רחב במסגרת הסיוע שמעניקה העירייה לקבוצות הספורט בעיר. בשנת 2014 מקבלת בית"ר הקצבה של 900 אלף שקל לעומת 780 אלף שקל בשנת 2013. תקציב הסיוע העירוני לקבוצות הנוער של בית"ר הוכפל פי 4 בשנת 2014 ועומד על 250 אלף שקל לעומת 60 אלף שקל בשנת 2013. העירייה השקיעה מאות אלפי שקלים בשדרגו המתקן בבית וגן - בשיפוץ המגרשים, הטריבונה, חדרי ההלבשה ועוד. בנוסף לכך חידוש התשתיות של אצטדיון טדי אפשרו לבית"ר להכפיל את ההכנסות העצמיות של הקבוצה והתרומה שגייס ראש העיר נכנסה לרווחת קבוצה.

"יצוין כי סיוע מתקציב העירייה לכל קבוצות הספורט בעיר ובהן בית"ר נעשה רק בהתאם לחוק המאפשר סיוע באמצעות הליך התמיכות ולא באמצעים אחרים ולצערנו נדמה שגורמים אשר אינם בקיאים בחוק מנסים להטעות את הציבור בבקשות שונות ומשונות שלא ניתן לאשרן.

"ראש העיר סבור כי המפתח להצלחתה של בית"ר טמון בהרחבת בסיס המשאבים שעומדים לרשות הקבוצה באמצעות הפיכתה לאטרקטיבית בעבור משקיעים וספונסרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully