וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע חוששת מאיבוד הסגנות. ההשלכות: כלכליות

4.5.2014 / 7:44

הקבוצה תשחק בסיבוב ה-2 בליגה האירופית, אך תפסיד מענקי מיקום. סוארס: "קשה לראות את מכבי חוגגת". לוי יחתום השבוע

one

אחרי ההפסד אתמול (שבת) 2:1 למכבי תל אביב, בהפועל באר שבע חוששים כעת לאבד גם את המקום השני. הקבוצה של אלישע לוי מובילה בשלוש נקודות בלבד על עירוני קרית שמונה והמשחק בין הקבוצות בעוד שבועיים צפוי להכריע מי תסיים כסגנית.

"אף אחד לא ייקח את העונה הטובה שעשינו, אבל היה אפשר לסכם אותה הרבה לפני וחבל", אמרו אתמול במועדון, "הייתה ירידת מתח מאז ההדחה מהגביע. לא לנצח שישה משחקים ברציפות זה כבר יותר מדי". לבאר שבע יחס שערים טוב יותר מזה של קרית שמונה ובמועדון מקווים שניצחון על הפועל תל אביב בשבוע הבא יבטיח כמעט סופית את המקום השני.

במועדון ציינו אתמול כי אין השפעה מקצועית במקרה בו הקבוצה תסיים במקום השלישי. "בכל מקרה נתחיל את הליגה האירופית בסיבוב השני. ההשלכות היחידות הן רק בנושא מענק המיקום". אגב, בעקבות הירידה במענקי המיקום מדובר בהפסד ריאלי של 200 אלף שקל. המקום השני ירוויח מיליון שקל (במקום 1.6 מיליון בעונה שעברה), השלישי יגרוף 800 אלף בלבד (במקום 1.4 מיליון).

אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
החוזה ייחתם השבוע כנראה. לוי/ברני ארדוב

נקודת אור אחת הייתה החזרה של וויליאם סוארס להרכב. "בהתחלה היה קצת קשה, אבל במהלך המשחק הרגשתי יותר טוב ובטוח", אמר הבלם הברזילאי, שדיבר גם על החששות, "אם אתה מפחד לעשות משהו, לא תעשה אותו. לעולם לא חשבתי לשחק עם מסכה. אני משחק כדורגל עשר שנים, זו הפעם הראשונה שזה קורה לי". סוארס התייחס גם לחגיגות של מכבי תל אביב בווסרמיל: "לא היה נעים לראות אותן דווקא בבית שלנו, אבל זה הכדורגל. אנחנו רוצים לשמור על המקום השני". על העובדה שהאריך חוזה בקבוצה אמר: "באר שבע זה הבית שלי. הבית הראשון זה ברזיל, השני הוא בבאר שבע. הדם שלי אדום עכשיו, אחרי ארבע שנים כאן בבאר שבע, כל החברים שלי רצו שאני אשאר. היה קשה לראות את הקבוצה מבחוץ ולשבת על הספסל. לכן דיברתי עם אלישע וביקשתי לשחק".

כפי שפורסם בשבוע שעבר, המאמן אלישע לוי יחתום השבוע על חוזה לעונה אחת בקבוצה. "מדובר בעניין פורמלי בלבד, כל התנאים כמעט סגורים", אישרו בבאר שבע לאחר שלפני כשבועיים התגלעו פערים קטנים ולא משמעותיים ביניהם. הצדדים אמורים לשוחח בנושא עוד היום, אך ייתכן שהחתימה תידחה למועד שלאחר יום העצמאות.

בהתאחדות לכדורגל מתכוונים להעמיד את הקבוצה לדין וזאת בשל אירועי זריקת החפצים במחצית הראשונה והיא צפויה לספוג עונש רדיוס, שיחול במשחק האחרון נגד מכבי חיפה. הסיבה: נגד הקבוצה עומד עונש רדיוס על תנאי בעקבות המשחק הקודם נגד מכבי תל אביב, בו נזרק מהיציע מצת לכיוון צוות השיפוט ופגעו בידו של עוזר השופט אורן בורנשטיין. בפסק הדין ההוא שפרדסם הדיין ישראל שמעוני נכתב כי התנאי יופעל "בכל הרשעה של השלכת חפצים שפגעה בגוף".

בהתאחדות מעריכים כי העונש יופעל בשל הניסיון לפגוע באוהדי מכבי. האירוע אתמול התרחש כאשר אוהדי מכבי תל אביב שהסתננו ליציעים אדומים הוצאו משם ונאלצו לעבור ליציע אחר. כשאלה הורדו מהיציע, אוהדי באר שבע השליכו חפצים לעברם ונרשמו חילופי דברים קשים בין המחנות. הדוברת ציפורה חלפון מסרה את התגובה הבאה: "אנו מבקשים להבהיר כי משטרת ישראל לקחה את הפיקוד המלא על ניהול המשחק, בשל דרגת הרגישות הגבוהה. בשל כך, כל החלטה שנלקחה בתחומי המגרש, לרבות העברת קהל מחשש לשלום הציבור, נעשתה על ידי משטרה ישראל ללא יכולת התערבות המועדון".

שחקני ועובדי המועדון השתתפו היום בטקס יום הזיכרון המסורתי לזכר חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, שמארגן המועדון. את הטקס ארגנה הדוברת ציפורה חלפון ובו השתתף גם הרב הראשי של באר שבע, יהודה דרעי והאלוף במיל' דורון אלמוג. הבעלים אלונה ברקת אמרה במהלכו: "עבור אותן משפחות השכול הוא אינסופי. הוא לא עוזב וכמו כאב בצד שמסרב ללכת ונשאר בגופן ובנשמתן. עם ישראל התרגל למרבה הצער לשכול ולכאב. חירות עמנו נקנתה בדמם ובכאב אין קץ של משפחתם ובני חורין אנו בזכותם. אנחנו חייבים לשבור את שעון השגרה ולהצטער ולהתייחד. כולנו תקווה שלא תצטרפנה משפחות נוספות למשפחת השכול הגדולה מדי. אנו מתפללים שהיושב במרומים יעשה שלום עלינו ובכך ירפא במעט את פצעם של המשפחות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully