וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרשה הסתיימה: אליס שלזינגר תשוחרר מאיגוד הג'ודו

28.4.2014 / 15:11

אחרי מחלוקת ארוכה, בית הדין קבע ששלזינגר תוכל לייצג מדינה אחרת. האיגוד עוקץ: "בוא נראה אם היא תקבל בקשה קונקרטית"

הג'ודוקא אליס שלזינגר. מגד גוזני
חופשיה. אליס שלזינגר/מגד גוזני

בית הדין של התאחדויות הספורט קבע היום (שני) כי הג'ודוקא אליס שלזינגר תשוחרר מיידית מאיגוד הג'ודו הישראלי. ההחלטה הזאת התקבלה לאחר מאבק משפטי ממושך, שבמסגרתו בית המשפט המחוזי בלוד העביר את ההחלטה לידיו של בית הדין של ההתאחדויות לספורט. משמעות ההחלטה היא ששלזינגר תוכל לייצג מדינה אחרת כפי שביקשה, מאחר ולטענתה איגוד הג'ודו הישראלי מעדיף את ירדן ג'רבי על פניה.

המאבק של אליס שלזינגר מול איגוד הג'ודו התחיל למעשה אחרי המשחקים האולימפיים בלונדון, כשהיו"ר משה פונטי המליץ לה לעבור לקטגוריית משקל אחרת, ושלזינגר סירבה. לאחר מכן שלזינגר ומאמנה-בן זוגה פבל מוסין טענו בלא מעט הזדמנויות שבאיגוד הג'ודו לא מאפשרים לה תנאים שווים לאלו של ירדן ג'רבי, ומכאן התחיל מסע שלם של הכפשות משני הצדדים, שבסופו של דבר הגיע עד לבית המשפט. לאורך כל התקופה הזאת שלזינגר הייתה מנועה מלהתחרות בג'ודו, ושמרה על כושרה בענפי ספורט מקבילים כמו סמבו והאבקות חגורות. נראה שכעת, היא רק תצטרך לבחור איזו מדינה לייצג, כשבעבר היא כבר סיפרה שקיבלה הצעות ממספר מדינות.

במדי נבחרת ישראל, שלזינגר זכתה במדליית ארד באליפות העולם ובשלוש מדליות ארד באליפויות אירופה. כמו כן היא ייצגה את ישראל במשחקים האולימפיים בבייג'ינג 2008 ובלונדון 2012.

משה פונטי יו"ר איגוד הג'ודו. קובי אליהו
"כעת נוכל לראות אם מה שעניין את שלזינגר ומוסין הוא באמת השחרור". יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי/קובי אליהו

הבורר בדיון, עו"ד דוד גולן, קבע בפסיקתו: "אני מורה לאיגוד לשחרר לאלתר את התובעת וליתן בידיה מכתב המאשר זאת ובו כלולה הסכמה לרישומה של התובעת באיגוד זר ספציפי לפי בקשת התובעת, וכן הסכמת האיגוד לקיצור/ביטול תקופת ההסגר/הצינון לפי פניית האיגוד הזר".

מאיגוד הג'ודו נמסר בתגובה להחלטת הבורר: "אנו שמחים שהסוגיה הזאת, אותה ניסינו להביא לכדי סיום כבר תקופה לא קצרה, הגיעה לסיומה. כפי שטען האיגוד, כבר לפני מספר חודשים החליט הבורר כי על שלזינגר להציג בקשה ממדינה ספציפית ולא תוכל לקבל שחרור 'על ריק' כפי שדרשה. בנוסף הדגיש הבורר כי אין בהחלטות איגוד הג'ודו מניעים זרים, ניגודי עניינים ועמדת האיגוד בהחלט מקובלת ולגיטימית. היום כבר מותר לומר שהסכמנו יותר מפעם אחת לשחרר את שלזינגר ויעידו על כך ראש מנהל הספורט אורי שפר והמנכ"לית אורלי פרומן, אולם שלזינגר והסובבים אותה, שמרוויחים פרסום חינם על חשבונה, משכו את הפרשה הזו כמה שיותר זמן. כעת נוכל לראות אם מה שעניין את שלזינגר ומוסין הוא באמת השחרור. אנו מאחלים לה הצלחה במדינה החדשה אותה תבחר לייצג".

תגובת משרד הספורט: "משרד הספורט, אשר ניסה לאורך התקופה האחרונה לגשר בין הצדדים ואף פנה וביקש מהאיגוד לשחרר את אליס שלזינגר מטעמים הומניים, מקווה שבכך יבוא הקץ לפרשה אומללה ועגומה זו. מהמשרד נמסר, כי הם מקווים, שבעקבות פסק הבורר, אליס שלזינגר תוכל להמשיך ולקדם את הקריירה שלה כספורטאית במקום אחר, ואיגוד הג?ודו ימשיך ויקדם את הג?ודו בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully