וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מכינים את הליינאפ

יובל קליין

28.4.2014 / 11:20

הקאבס חגגו יום הולדת 100 לריגלי פילד המיתולוגי שלהם, אבל התוצאות עדיין מסרבות לבוא ושפילברג יצטרך לחכות. יובל קליין עם סיכום השבוע ב-MLB

אצטדיון ריגלי בשיקגו. Joe Raymond, AP
אחד המקומות הכי יפים בשיקגו. ריגלי פילד/AP, Joe Raymond

שיקגו לבשה חג השבוע כאשר ריגלי פילד חגג 100 שנים להיווסדו. האצטדיון של הקאבס הפך למוסד תרבותי והיסטורי לאורך השנים, מאז נפתח ב-1914 ואף נבחר לבניין היפה ביותר בשיקגו על ידי המכון האמריקאי לאדריכלות וזה אומר הרבה בעיר כמו שיקגו, בה מרבית הבניינים ידועים בזכות הארכיטקטורה המרשימה שלהם. הקסם של ריגלי מתבטא במונחים רבים, כמו עלי הקיסוס על הקירות שממררים את החיים של האאוטפילדרים, לוח התוצאות הידני הגדול, מרפסות השכנים הצופות על המגרש או ספסלי האאוטפילד חסרי ההגנה מהשמש. בעוד פנווי פארק בבוסטון עבר שינוים גדולים בעשור האחרון, כאלה שקידמו אותו לרמת האצטדיונים המודרניים, הרי שריגלי נשאר בשלו וביקור בו מרגיש כמו חזרה בזמן ואין עוד אצטדיון כמוהו בארצות הברית. האפקט של האצטדיון על העיר כל כך גדול שהשכונה בה הוא נמצא נקראת "ריגליוויל".

מי שעוד הופכים את הביקור במקום לחוויה יוצאת דופן הם אוהדי הקאבס, שמעולם לא חגגו אליפות באצטדיון המיתולוגי. למעשה, רק ב-40 מתוך מאה העונות מאז בנייתו של ריגלי, הקאבס נהנו מעונה חיובית כך שהאוהדים לא בהכרח באים במטרה לראות את הקבוצה שלהם מנצחת, אלא בעיקר כדי לחלוק את חווית האכזבה שמאחדת את משפחת הקאבס. במשחק אחד יכול סבא, שראה את בייב רות' חובט להומראן בוורלד סירייס, לשבת ליד אבא, שרתח מזעם על סטיב בארטמן בסדרת הגמר של הנשיונל ליג ב-2003 ולצדם ילד, שחולם על כך שאנתוני ריזו יהפוך להיות הפרוספקט המדובר שיגאל את הקבוצה מעזים וקללות. כולם חוו אכזבות, איש מהם מעולם לא טעם את שמפניית הניצחון.

לפני שלוש שנים החליט ת'יאו אפשטיין לקחת את האתגר הגדול ביותר בספורט האמריקאי ולנסות להוביל את הקאבס לאליפות. הג'נרל מנג'ר, שכבר שבר קללה אחת בבוסטון כאשר זכה עם הרד סוקס בתואר ב-2004 לא יכול היה לסרב להצעה של הקאבס וכעת הוא בעיצומה של השנה השלישית של המהפכה שלו. אלא שקשה לומר שהתוצאת כבר נראות על המגרש. הקבוצה במקום האחרון ב-NL מרכז והשבוע רשמה ארבעה הפסדים רצופים, כולל במשחק בו ציינו את 100 השנים של ריגלי פילד. בליינאפ הנוכחי, מלבד סטרלינג קסטרו ואנתוני ריזו, אין באמת שם שאפשר לבנות עליו לשנים הקרובות וגם הרוטציה לא מאיימת במיוחד. אפשטיין עבד במרץ בשנים האחרונות על מנת לשפר את החווה של הקבוצה והעלה את הדירוג של שחקני המיינור ליג של הקאביז מהעשירייה האחרונה למקום החמישי בליגה. הקבוצה גם הגבירה את המאמצים שלה, במסגרת טרנד החתמת השחקנים הקובניים ששוטף את הליגה ושמה את ידה על הפרוספקט חורחה סולר, שקיבל חוזה על סך 30 מיליון דולר לתשע השנים הקרובות.

בסרט "בחזרה לעתיד 2", מרטי מקפליי (מייקל ג'יי פוקס) נוסע בזמן לשנת 2015 ונדהם לגלות שהקאבס זכו באליפות באותה שנה. בסרט, הסיכויים של הקאבס לזכות בוורלד סירייס היו 100 ל-1 ונדמה שהמספר הזה לא הולך להיות רחוק מהמציאות בעונה הבאה, שכן חומר השחקנים הנוכחי של הקבוצה מספר שיש עוד הרבה עבודה והחלום של סטיבן שפילברג והבמאי רוברט זמקיס, לחגיגות בריגלי בשנת 2015, יצטרך כנראה להמתין. וכעת נעבור לנבחרת השבוע, שלא במפתיע, לא מציגה אף שחקן של הקאבס:

ה-GM  של שיקגו קאבס תיאו אפשטיין. Rick Scuteri, AP
לא מגשים את החלום. אפשטיין/AP, Rick Scuteri

תופס: קרלוס רואיז (פילדלפיה) – שבוע גדול לתופס הוותיק, שחבט בהצלחה במחצית מהניסיונות שלו. שבעת הריביז שלו (הראשונים שרשם העונה בכלל) עזרו לפיליז לנצח ארבעה משחקים והקבוצה נמצאת כרגע במאזן 12:13. במהלך כל העונה שעברה רואיז חבט ארבע פעמים לשלוש חבטות במשחק. העונה הוא כבר עומד על שלושה משחקים כאלה, לאחר שהשיג את כולם השבוע.

בסיס ראשון: חוזה אבראו (שיקגו ווייט סוקס) – הקובני הוא אחד השמות הכי מעניינים בליגה כיום. בעונת הבכורה שלו, אחרי שחתם בשנה שעברה על 68 מיליון דולר לשש שנים, אבראו כבר שבר את שיא הליגה להום-ראנס עבור רוקי בחודש אפריל עם עשרה כאלה. השיא הזה היה שייך לאלברט פוחולס (2001), קרלוס דלגאדו (1994), וקנט הרבק (1982). אבראו לא ילד, הוא בן 27 וכעת הוא נכנס לשיא הקריירה שלו, כך שייתכן שהחוזה הנוכחי שלו עם הווייט סוקס עוד יתגלה כגניבה עצומה, כיוון שלקובני יש כוח של כוכב בליגה. "הוא חיה", אמר עליו מי שחולק איתו את עמדת הבסיס הראשון של הקבוצה, פול קונרקו, "הוא אולי רוקי על פי הזמן שלו בליגה, אבל אני לא מסתכל עליו ככה בכלל". הווייט סוקס במאזן חצוי ונדמה שאולי אבראו יכול לסחוף אותם למאבקים על המקום השני בבית, שנראה די פתוח עד כה העונה.

בסיס שני: בריאן דוזייר (מינסוטה) – הטווינס הם אחת מהפתעות העונה עד כה, מחזיקים במאזן חיובי ועושים זאת עם שחקנים אלמוניים כמו כריס קולאבלו, טרבור פלופי ובריאן דוזייר. האחרון מוביל את הקבוצה בהליכות עם 19 כאלה (מקום שישי בכל המייג'ור ליג) והשבוע אף הראה שכאשר מגישים נותנים לו מתנות ולא רק הליכות, הוא יכול להעניש ושלח שני כדורים ליציעים. למרות זאת, לא מדובר בשחקן של כוח, אלא בכזה שמצליח לעלות לבסיס ועוזר לקבוצה לדחוף קדימה בחלק העליון של הליינאפ.

שורטסטופ: טרוי טולוויצקי (קולורדו) – פתיחת העונה החזקה של טולו מעמידה אותו בטופ של דיבורי ה-MVP המוקדמים והשבוע הוא רשם שלושה הום-ראנס. המספרים שלו מרשימים מאוד עד כה, מאחוזי החבטה המעולים (34%), אחוזי הסטרייקאאוט הנמוכים (12.8%) ועד לאחוזי העלייה לבסיס (44% - מקום רביעי ב-MLB). בנוסף, טולו מוביל את הליגה בקטגורית WAR הטרנדית ובעזרתו הרוקיז מחזיקים במאזן חיובי ב-NL מערב התחרותי מאוד.

בסיס שלישי: ג'וש דונלדסון (אוקלנד) – מעטים האמינו שדונלדסון יצליח לשחזר את המספרים המעולים שלו מהעונה שעברה, אבל שחקן הבסיס השלישי של האייז מוכיח אחרת. 15 חבטות האקסטרה-בייס שלו ב-22 המשחקים הראשונים של הקבוצה העונה הן הכי הרבה מאז שמארק מגוויר רשם מספר דומה ב-1997. השבוע, דונלדסון רתח עם ארבעה הומרים על חשבון האסטרוס החלשים והקבוצה מחזיקה במאזן הטוב ביותר באמריקן ליג לצד טקסס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שחקן שיקגו וייט סוקס חוזה אבראו. Num Y. Yuh, AP
זה רוקי זה? אבראו/AP, Num Y. Yuh

אאוטפילד: צ'רלי בלקמון (קולורדו) – "אני חלק מהמייג'ור ליג כבר ארבע שנים, אבל אף אחד לא יודע מי אני", אמר השבוע הסנסציה החדש של הרוקיז לעיתון המקומי של דנבר. ארבעה הום-ראנס היו השבוע לשחקן ממרכז האאוטפילד של הקבוצה והרוקיז רחוקים משחק וחצי מהמקום הראשון ב-NL מערב. "אני לא יכול להוציא אותו מהליינאפ", אמר המאמן וולט וייס, שהסביר שהוא רצה לתת לבלקמון מנוחה, אבל ערב לפני האאוטפילדר סיים עם 3 מ-5 והמאמן לא רצה לשבש לו את הקצב. יהיה מעניין לעקוב כמה זמן יצליח בלקמון להחזיק את פתיחת העונה המעולה שלו.

אאוטפילד: יאסייל פויג (לוס אנג'לס דודג'רס) – שבוע מעולה היה לאאוטפילדר של הדודג'רס. לא רק שהוא הכניס תשעה רצים ושמו הוכרז רשמית כמועמד להום-ראן דרבי, אלא גם נקנו הזכויות לסרט שמספר את סיפור הגעתו של מקובה לארצות הברית. מעבר לכך, ברמה הקבוצתית הדודג'רס נחלשו השבוע והפסידו את הסדרות מול קולורדו ופילדלפיה. הקבוצה מתקשה לעלות לבסיס ומדורגת רק במקום ה-22 בליגה בקטגוריה הזו ובמקום ה-17 בריצות. הקובני הוא כרגע הנשק ההתקפי המתפקד היחיד בקבוצה, בעוד אנדרה איית'יר, קרל קרופורד ומאט קמפ אחראים רק ל-25 ריצות שהושגו עד כה.

אאוטפילד: אנדרו מקאצ'ן (פיטסבורג) – ה-MVP של הנשיונל ליג מהעונה שעברה נדלק כאשר הוא רואה את האדום של סינסינטי מול העיניים. מקאצ'ן רשם 17 חבטות ב-32 הניסיונות האחרונים שלו מול הרדס (מספרים אלה כוללים את סדרת הפלייאוף בין הקבוצות בעונה שעברה), כולל ארבעה הום-ראנס. הלילה, בהפסד לקרדינלס, הוא סוף סוף נרגע ולא הצליח לעלות לבסיס, לראשונה מזה שישה משחקים.

יאסייל פויג שחקן לוס אנג'לס דודג'רס. Alex Gallardo, AP
היחיד שמתפקד בהתקפת הדודג'רס. פויג/AP, Alex Gallardo

מגיש: מרטין פרז (טקסס) – המגיש של הריינג'רס השאיר את לוח התוצאות של היריבות על אפס במשך 26 אינינגים והרצף עדיין חי. את הפוטנציאל של פרז בן ה-23 ראינו בעונה שעברה, אותה סיים עם ERA של 3.62, בעונתו הראשונה כמגיש פותח בקבוצה. עכשיו, המניות שלו נוסקות לשמיים לאחר שהשבוע הפך למגיש הראשון בהיסטוריה של טקסס שמשאיר את היריבות ללא ריצה במשך שני משחקים מלאים רצופים תוך שהוא מרשה בכל אחד מהם שלוש חבטות או פחות. הריינג'רס הם הקבוצה החמה ביותר באמריקן ליג וניצחו שבעה מתוך עשרת המשחקים האחרונים. הלילה, הקבוצה תארח בארלינגטון את מי שחולקת איתה את המקום הראשון בבית, אוקלנד ופרז יגיש ביום שלישי נגד סקוט קזמיר במשחק שיציג שני מגישים שעדיין לא רשמו הפסד העונה.

מרטין פרז שחקן טקסס ריינג'רס. Ben Margot, AP
המניות נוסקות לשמיים. פרז/AP, Ben Margot

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully