וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרדף אחרי וספה: דירוג המצטיינים השבועי באירופה

תומר צחק

28.4.2014 / 7:00

רונאלדו הפגיז, רוני נהנה, שוורצר חסם, ברבאטוב הלהיב ופיסארו ריגש, אבל חואן קואדרדו, הקולומביאני הלוהט והמבוקש של פיורנטינה, עלה על הווספה וברח לכולם בדירוג המצטיינים השבועי

ויין רוני מנצ'סטר יונייטד חוגג שער. Laurence Griffiths, GettyImages
גם הוא נהנה בבכורה של ריאן גיגס על הקווים. ויין רוני/GettyImages, Laurence Griffiths

10. מרקו סילבסטרי - קליארי

מתיאה פרין המשיך בעונה המרשימה שלו, עצר פנדל והצטיין במדי גנואה גם השבוע, אבל הפעם אנחנו מפנים את הזרקור לעבר עוד שוער איטלקי שמקווה לפרוח כמו פרין, סימונה סקופט ופרנצ'סקו בארדי. מדובר במרקו סילבסטרי, שבגיל 23 ערך הופעת בכורה בסרייה A. הופעה שמבחינתו הייתה חלומית. רק לפני שנתיים הוא שיחק ברג'אנה מהליגה השלישית, התקדם ממנה לפאדובה ובקיץ המשיך לקייבו, אך לא ראה דשא והושאל בינואר לקליארי. גם בקבוצה מסרדיניה הוא חיכה על הספסל, עד שוולאדה אברמוב נאלץ לשבת בצד בגלל צהובים. סילבסטרי קיבל את הבמה מול פארמה, וממש לא אכזב. אנטוניו קסאנו היה המתוסכל העיקרי. קליארי השיגה את השער שלה בפנדל, ומן העבר השני היה זה סילבסטרי שעצר כדורים חופשיים ובעיטות מרחוק של קסאנו וג'ונתן ביאביאני, למרות שפארמה שיחקה אז ב-10 שחקנים. בדקה ה-82 הוא הגיע לשיאו עם הדיפה פנטסטית לנגיחה מקרוב של אמאורי, ובתוספת הזמן סיפק עוד זינוק מרשים כדי להדוף טיל של אקווה ולהבטיח את הניצחון. "זה הלך טוב יותר מכפי שתכננתי", הודה בסיום. "זה נראה כמו חלום".

9. ויין רוני - מנצ'סטר יונייטד

ריאן גיגס לא יכול היה לבקש משחק בכורה טוב יותר כמנג'ר החדש של מנצ'סטר יונייטד. רביעייה לרשת נוריץ', שער נקי ומחצית שנייה מהנה למדי בניצחון הביתי הכי גבוה של מנצ'סטר יונייטד העונה בליגה. ויין רוני הודה ש"היה מוזר לשחק עבור מישהו שהיה חבר שלי לקבוצה בעשור האחרון", אבל על המגרש לקח אחריות בצורה טבעית לגמרי וגם כבש את השער הראשון בעידן שאחרי דייויד מויס. כוכב נבחרת אנגליה עשה זאת מהנקודה הלבנה ולאחר מכן איים על השער פעם אחר פעם, השלים צמד רביעי העונה והגיע ל-17 שערי ליגה. רוני המשיך לבעוט מכל מקום, במשחק בו יונייטד סיכנה את השער יותר מבכל משחק תחת מויס העונה. השער הראשון של חואן מאטה הגיע לאחר שכדור שלו נהדף, ותואר איש המשחק שוב הוענק לו. כמו האוהדים באולד טראפורד, אפשר היה לראות שגם הוא נהנה.

כריסטיאנו רונאלדו ריאל מדריד. AP
הפגזה ארטילרית בחזרה הגנרלית. כריסטיאנו רונאלדו/AP

8. כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

ארבע עונות משחק כריסטיאנו רונאלדו בלה ליגה, בכל עונה הוא כבש לפחות 30 שערים. בשבת הוא הגיע לרף עם צמד נהדר ב-0:4 של ריאל מדריד על אוסאסונה, במשחק ששימש מבחינתו הזדמנות להסיר חלודה לפני הדבר האמיתי - באיירן מינכן. בניגוד למשחק הראשון מול הבווארים, הפעם נדמה היה שהפציעה כבר לא מטרידה את הפורטוגלי. הוא הפציץ מרחוק כדי לכבוש את השער ה-100 שלו בסנטיאגו ברנבאו, הוסיף שער עוד יותר יפה עם כדור אדיר לחיבורים במחצית השנייה ובהמשך הוחלף כשבמאזנו 51 שערים ב-45 משחקים בכל המסגרות העונה. רונאלדו חימם את רגל ימין עם שני כדורים במהירות של יותר מ-100 קמ"ש. מנואל נוייר כבר בכוננות.

7. מארק שוורצר - צ'לסי

מי היה מאמין? רק בשבוע שעבר, במשחק הליגה הראשון שלו במדי צ'לסי, מארק שוורצר ספג שער באשמתו הישירה והרס לז'וזה מוריניו את המאזן הביתי המושלם. הפציעה של פטר צ'ך מול אתלטיקו מדריד החזירה את השוער האוסטרלי מהר מאוד אל בין הקורות, והוא עמד במבחן עם רשת נקייה בהופעת הבכורה שלו בשלבי הנוקאאוט בליגת האלופות - בגיל 41 וחצי. מול ליברפול הוא כבר הקרין ביטחון על ההגנה (המאולתרת והמרשימה) שלפניו, ואף התעלה עם מספר הצלות נהדרות במחצית השנייה. ההגנה שלו הגבילה את ליברפול בעיקר לבעיטות מרחוק, אך כשנדרש למאמץ עצר שוורצר את ג'ו אלן ולואיס סוארס ושמר על היתרון השברירי, עד שוויליאן קבע 0:2. שוורצר וצ'לסי עצרו את רצף 11 ניצחונות הליגה הרצופים של ליברפול ומנעו מההתקפה הטובה בפרמיירליג להבקיע אחרי שעשתה זאת ב-25 המחזורים הקודמים. אפשר לאהוב את הסגנון, ואפשר שלא. צ'לסי של מוריניו צברה 16 נקודות בששת המשחקים שלה מול חברותיה לטופ 4 בפרמיירליג, כאשר הבאה בתור היא מנצ'סטר סיטי עם שבע נקודות בלבד. בשורה התחתונה: זה עובד. אוטובוס הקסמים.

ג'ונג'ו שלבי שחקן סוונסי. Maurizio Lagana, GettyImages
שער השבוע באירופה. ג'ונג'ו שלבי/GettyImages, Maurizio Lagana

6. ג'ונג'ו שלבי - סוונסי

ווילפריד בוני כבש עוד צמד במשחק שהבטיח את הישארותה של סוונסי בפרמיירליג, אבל הפעם הוא בסך הכול ניגן כינור שני לג'ונג'ו שלבי. אחרי שנה וחצי, הוולשים השיגו סוף כל סוף שני ניצחונות רצופים. הרכש מליברפול היה במוקד העניינים ב-1:4 מול אסטון וילה, ולא רק בזכות השער המרהיב שהבקיע כמעט ממחצית המגרש. שלבי התחיל עם בישול לבוני, הדהים את כולם (ובעיקר את השוער האורח בראד גוזאן) עם בעיטת היעף בדקה ה-26, הוסיף עוד בישול במחצית השנייה וגם הגביה את הכדור שהוביל לפנדל בתוספת הזמן. "אם לא עכשיו לנבחרת אנגליה, ג'ונג'ו יגיע בעתיד", החמיא המאמן גארי מונק לקשר שלו, שבמאזנו העונה שישה שערי ליגה ושישה בישולים. "אל תשכחו שהוא רק בן 22 ויש לו פוטנציאל גדול". המתחרה של ויין רוני על תואר שער העונה.

5. נביל פקיר - ליון

פרק נוסף בסדרת הילדים של ליון. אלכסנדר לקאזט, קלמון גרנייה, סמואל אומטיטי ואנתוני לופס כבר נחשבים לבוגרים. העונה הגיע תורם של ז'ורדן פרי, קורנטן טוליסו ונביל פקיר. הפליימייקר האלג'יראי, יליד ליון ואוהד הקבוצה, היה האחרון מבין השלושה שקיבל מקום בהרכב. זה קרה רק בגלל הפציעות של גרנייה ויוהאן גורקוף, אבל כעת הוא מראה שגם לו יש מה להציע. באסטיה, אחת מקבוצות החוץ הגרועות בצרפת, קפצה לביקור בסטאד דה ז'רלאן ואפשרה לפקיר בן ה-20 לעשות ככל העולה על רוחו. כך גם הזדמן לו לחגוג שער בכורה בליג 1, ובעקבותיו לפשוט את החולצה ולרוץ לחגוג עם האוהדים עמם ישב לפני כמה שנים. השער נתן זריקת ביטחון לפקיר, שבישל לבקארי קונה בכדור קרן וקינח עם עבודת הכנה יפה ללקאזט שהגיע ל-15 כיבושים ב-1:4 הקליל. יופי של דור עתיד יש לליון.

שחקן מונאקו, דימיטאר ברבאטוב, לפני שחקן סושו, קרלאו. AP
סידר לעצמו חוזה במונאקו גם לעונה הבאה. דימיטאר ברבאטוב/AP

4. דימיטאר ברבאטוב - מונאקו

לפעמים נראה שהוא בכלל עושה טובה שהוא עומד על המגרש, אבל על היכולת והאלגנטיות של דימיטאר ברבאטוב אין ויכוח. גם במונאקו לומדים זאת לאחרונה. החלוץ הבולגרי הגיע בסוף ינואר כמושאל מפולהאם, לקח כמה משחקים כדי להסתגל לליגה החדשה ובשבועות האחרונים פורח. יש לו כבר שבעה שערים (חמישה בליגה, שניים בגביע) ב-10 המשחקים האחרונים שלו, ובשבת הוא חגג צמד ראשון בניצחון 1:4 על אז'קסיו. אחרי מחצית ראשונה מאופסת, ברבאטוב לא היה צריך אפילו לנתר כדי לנגוח פנימה את הראשון, ולאחר מכן כבש את השני בנונשלנטיות אופיינית. הוא גם בישל לז'ופרה קונדוגביה שער בכורה בליגה הצרפתית ונבחר לראשונה העונה לכוכב המחזור. ההופעה הזו, ככל הנראה, סידרה לו חוזה במונאקו גם לעונה הבאה.

3. קלאודיו פיסארו - באיירן מינכן

מלך השערים הזר של כל הזמנים בבונדסליגה לא התחשב בקבוצתו לשעבר. 89 שערי ליגה היו לקלאודיו פיסארו בשתי הקדנציות במדי ורדר ברמן. הצמד שלו לרשתה ב-2:5 של באיירן מינכן בשבת, העלה את מאזנו במדי האלופה ל-85, ובסך הכול 174 כיבושים בליגה הגרמנית. באיירן הורידה הילוך מאז הזכייה באליפות וגם מול ברמן פיגרה פעמיים בבית, אך הפרואני בן ה-35 דאג לחלץ אותה. אחרי שבישל לפרנק ריברי את שער השוויון הראשון, הוא השווה בעצמו במחצית השנייה ומיד לאחר מכן השלים מהפך עם שער הליגה השמיני שלו העונה (אף על פי שפתח רק בשישה משחקים). שני שערים מקרוב, כתוצאה ממיקום מצוין, ואת שניהם הוא לא חגג מתוך כבוד לקבוצתו לשעבר. אגדת בונדסליגה לכל דבר ועניין.

קונור וויקהאם סנדרלנד חוגג שער. GettyImages
הנס של סנדרלנד. קונור וויקהאם/GettyImages

2. קונור וויקהאם - סנדרלנד

האם גוסטבו פוייט ישלים את מסע ההיחלצות המופלא של סנדרלנד? החתולים השחורים היו במקום האחרון ובמרחק שבע נקודות מחוף מבטחים לפני המשחקים הקשים מול מנצ'סטר סיטי וצ'לסי. הם השיגו נקודה מול הסיטיזנס, ויטו מאנונה והשופט מייק דין דאגו לסדר שלוש מדהימות בסטמפורד ברידג', ובקרב ההישרדות נגד קרדיף סיטי כבר סיפקו הצגה עם 0:4 משכנע שהקפיץ את הקבוצה מעל הקו האדום, ועוד עם משחק חסר. קונור וויקהאם המבטיח, שנרכש תמורת 9 מיליון יורו לפני שלוש עונות מאיפסוויץ' ועדיין לא פרץ, המשיך בתקופה המצוינת שלו והיה כוכב הניצחון. אחרי הצמד מול סיטי והשער נגד צ'לסי, החלוץ בן ה-21 כבש צמד בנגיחות, ובתווך סחט מחואן קאלה את הכרטיס האדום שחיסל את הסיכויים של קרדיף להגיב ואפשר לפאביו בוריני לכבוש מהנקודה הלבנה. וויקהאם, כאמור, עם חמישה שערים בשלושת המחזורים האחרונים, אחרי שהיה לו שער בודד ב-37 משחקיו הקודמים בפרמיירליג. הנס של סנדרלנד.

1. חואן קואדרדו - פיורנטינה

קבלו את השחקן הלוהט של פיורנטינה ב-2014. הקבוצה הזו משחקת כמעט חצי עונה בלי שני החלוצים הבכירים שלה, ג'וזפה רוסי ומריו גומז, אבל חואן קואדרדו התעלה בחודשים האחרונים, השכיח את המשחק המביך מול נאפולי (הורחק לאחר שני צהובים בגין התחזויות) והפך למבקיע העיקרי. שער ליגה אחד בלבד היה לקולומביאני בחצי העונה הראשונה, כשבחודשיים האחרונים הוא הוסיף לא פחות משמונה. משחקו הטוב ביותר העונה היה בבולוניה, שם קבוצת התחתית האומללה לא מצאה תשובה לקיצוני המכונה "וספה". קואדרדו המהיר והנמרץ נהנה מבישול של חואקין כדי לכבוש את הראשון, בישל ליוסיפ איליצ'יץ' את השני וקבע 0:3 לקראת הסיום כשניער את השומר שלו וירה טיל מ-20 מטרים לרשת של ג'אנלוקה קורצ'י. פיורנטינה יודעת שיהיה קשה להשאירו בקיץ, לאור ההתעניינות הגוברת מצד הגדולות של אירופה וגם בגלל הבעלות המשותפת והסבוכה עם אודינזה, אך הדאגה האמיתית היא לקראת גמר הגביע בשבוע הבא, ממנו ייעדר קואדרדו המוצהב. "הוא בכושר שיא", הודה המאמן וינצ'נזו מונטלה. "חבל שהוא לא יוכל לשחק בגמר מול נאפולי".

שחקן פיורנטינה חואן קואדרדו. Gabriele Maltinti, אורי לנץ
הגדולות של אירופה בעקבותיו. חואן קואדרדו/אורי לנץ, Gabriele Maltinti

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully