וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "יש אווירה של חורבן"

25.4.2014 / 21:53

תחושות קשות בבית וגן, עדיין לא ברור האם אלי טביב ישעה חלק מהשחקנים השובתים: "צריך לתת לסערה לחלוף"

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגת העל: שבעה. אף אחד מהם לא נגמר בתיקו.

* בית"ר ירושלים ניצחה את רמת השרון שלוש פעמים, והפסידה ארבע.

* מאז שרמת השרון עלתה לליגת העל, היא התארחה שלוש פעמים אצל בית"ר. זה נגמר בהפסד אחד ושני ניצחונות.

* העונה בית"ר ניצחה 0:2 ברמת השרון (ניצחון החוץ האחרון שלה) ורמת השרון ניצחה 0:1 בטדי.

* האורחת שיחקה פעמיים בטדי בליגת העל – בכל אחד מהמשחקים האלה נפל שער אחד בדיוק (פעם אחת לכל קבוצה).

* יושבים? יופי. בארבעת משחקי החוץ האחרונים שלה – ולמעשה מאז ההפסד בעכו ב-15.2 – רמת השרון רשמה שלושה ניצחונות (כולם 0:1) ועוד תיקו.

* הפעם האחרונה ששער הובקע במחצית הראשונה במשחק בטדי הייתה ב-1.3.14, כשבית"ר כבשה מול אשדוד.

* בית"ר לא ספגה שער בשני משחקי הבית שקיימה בפלייאוף התחתון – וניצחה את שניהם.

נתונים: אתר דריבליסט

אלי טביב, בית"ר ירושלים. קובי אליהו
אווירה קשה מאוד במועדון. אלי טביב/קובי אליהו

מפתחות והכנות: בית"ר ירושלים

את סיפור השביתה באימון היום והיציאה הביתה כולם מכירים, רק שעד לשעות הערב אף אחד כלל לא ידע מי מוזמן למשחק מחר ואמור להיות בסגל. לקראת הערב שלח מנהל הקבוצה מנחם נידם הודעה לשחקנים לפיה על כולם להגיע בשעה 14:50 לאיצטדיון טדי ורק לאחר מכן יחליט המאמן רוני לוי מי יהיו השחקנים שיירשמו למשחק. בבית"ר דיברו היום כי הבעלים אלי טביב עשוי להשעות מהמשחק חלק מהשחקנים הבכירים אותם האשים בהובלת המרד אך נכון לשעת כתיבת שורות אלה, אף אחד מהשחקנים לא הושעה.

האווירה בקרב השחקנים רעה מאוד, וזאת בלשון המעטה. גורמים במועדון אפילו סיכמו זאת ואמרו: "זה כבר מזמן לא משנה מי אשם ומה, היום הזה הוא בושה לבית"ר ירושלים ומכוון אותה לעבר חורבן. שמגיעים למצב כזה כנראה שכולם אשמים".

בשיחות בין השחקנים כולם משוכנעים כי טביב לא יסלח לשחקנים אותם סימן וכי הם לא יהיו חלק מבית"ר ירושלים בעונה הבאה. למרות זאת, גורמים במועדון וגם בסביבתו של הבעלים ביקשו ממנו היום לתת לסערה לחלוף ורק לאחר מכן לחשוב ולקבל החלטות: "בית"ר לא יכולה לאבד את כל שחקני הבית שלה. בשנים שאין יותר מדי כסף והקבוצה לא תתמודד בצמרת, החשיבות של שחקני בית שהקהל מתחבר אליהם גדולה מאוד. כרגע יש אווירה של חורבן אבל צריך לתת לסערה לחלוף ולראות איך מתמודדים עם המצב הזה".

מעבר לכל הבעיות הללו, אם לפני האירועים דיברו על לא יותר מ-1,000 אוהדים שיגיעו לטדי, צמח כעת הצפי ל-3,000-4,000, כשלא מעט אוהדים רוצים להגיע ולהוציא את זעמם על השחקנים. עמותת האוהדים ואירגון ה"לה פמיליה" פירסמו הודעות תמיכה בטביב וכנגד השחקנים ועל פי הלך הרוח היום ברשתות החברתיות, השחקנים צפויים לספוג מחר לא מעט מהאש.

אחד השחקנים אמר כי "מצפים לקללות. האוהדים לא יודעים את האמת ומוסתים. אנשים לא מבינים בכלל על מה השביתה ולא מנסים להבין. יקללו? זה עצוב לבית"ר ירושלים, עוד יהיו שחקנים שיירדו בחימום ולא ירצו לעלות לדשא. אם יקרה מה שקרה עם סלליך או שלומי אזולאי, גם עם עוד שחקנים, אז אולי באמת היה עדיף לעלות עם הנוער".

וצריך בכל זאת להתייחס לכדורגל. רוני לוי ייאלץ להסתדר ללא אבירם ברוכיאן המושעה, אופיר קריאף המוצהב, ניסו קפילוטו הפצוע וככל הנראה גם שי חדד החולה. מי שאמורים לפתוח נכון לעכשיו הם משה לוגסי, עומר אצילי ואיציק כהן או רועי זיקרי. ייתכן כי בעקבות האווירה המאמן יעשה מספר שינויים נוספים.

- רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
איך אפשר להתכונן למשחק כשאתה לא יודע מי יעמוד לרשותך? רוני לוי/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: עירוני רמת השרון

ברמת השרון מסתכלים על מה שקורה בבית"ר ירושלים אבל מדברים על המצב של בית"ר בצורה הפוכה. המאמן חיים שאבו אמר לשחקנים כי "כולנו זוכרים מה מצבים כאלה עשו לנו וכמה זה גרם לנו להיות טובים יותר. כל הרעש הזה וכל העיניים על בית"ר יביאו אותה נחושה יותר". במהלך האימון המסכם אמר שאבו בהומור: "פעם ראשונה שאנחנו פוגשים קבוצה עם יותר בעיות מאצלנו".

בנוגע להרכב הקבוצה, המאמן לא מתכנן יותר מדי שינויים. הסקורר החדש יוסף אבו לאבן צפוי להמשיך ולהיות האס מהספסל כאשר קני סייף צפוי לחזור להרכב ולפתוח בהתקפה יחד עם אמיר האדזיץ'.

שחקן רמת השרון יוסף אבו לאבן חוגג. קובי אליהו
האס יתחיל על הספסל. אבו לאבן/קובי אליהו

יעמדו למבחן

בית"ר ירושלים: רוני לוי

מי שיצטרך להתמודד יותר קשה מכולם עם הסיטואציה זהו רוני לוי. השחקנים שלו לא עם הראש בכדורגל ביומיים האחרונים, אימון מסכם לא התקיים, הקבוצה עולה מחר בסגל חסר שעדיין לא ברור מי באמת יוכל לתפקד תחת האווירה וקללות האוהדים ונראה כי המאמן ישבור את הראש עד לשריקת הפתיחה. אם בית"ר תצא עם נקודה מהמשחק הזה כולם יהיו מרוצים.

עירוני רמת השרון: קני סייף

רמת השרון תצטרך את הרוצחים השקטים מחר. גם במשחק הקודם בו ניצחה הקבוצה בטדי סייף היה היחיד שהטריד את הגנת בית"ר. באחד ממשחקיו האחרונים ברמת השרון, סייף עשוי מחר להוביל את הקבוצה למצב בו תהיה עם רגל וחצי בליגת העל בעונה הבאה.

קני סייף הפועל ניר רמת השרון. ברני ארדוב
כבר עשה לבית"ר צרות העונה. סייף/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש; אלי דסה, ג'ונתן וילה, טל כחילה, דושאן מאטוביץ; פאבלו ברנדאן, משה לוגסי, עומר אצילי, דני פרדה, רועי זיקרי; שלומי אזולאי.

עירוני רמת השרון: איתמר ניצן; קובי מוסא, גל בראל, ריף פרץ, אורי שיטרית; מוחמד אזברגה, תום מנשרוב, בן רייכרט, מיכאל זנדברג, קני סייף; אמיר האדזיץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully