וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני בית"ר לא עלו לאימון, לוי: "צעד דרמטי מדי"

25.4.2014 / 10:31

המחאה מחריפה: השחקנים החליטו שלא לעלות למגרש לאימון לפני המשחק נגד רמת השרון (ש’, 17:00, ספ’ 1), כאות הזדהות עם ברוכיאן, הרוש, חדד וסיידוף, שסומנו על ידי הבעלים כאחראים למחאה

הרוחות בבית"ר ירושלים סוערות בעקבות החלטת הבעלים אלי טביב על השעייתו של אבירם ברוכיאן עד להודעה חדשה, בטענה כי אירגן את מחאת השחקנים כנגד המועדון בנוגע למשכורות חודש מרץ שעדיין לא שולמו. שחקני בית"ר שמתקשים להשלים עם המצב החדש פתחו בסוג של מרד והחליטו שהם לא עולים למגרש לאימון המסכם שאמור היה להיערך הבוקר (שישי) לקראת המשחק נגד הפועל ניר רמת השרון. עוזר המאמן דוד אמסלם עבר משחקן לשחקן ושאל כל אחד מהם אם הוא רוצה להתאמן. לאחר שכולם השיבו לו בשלילה, הוא שלח אותם הביתה, ואמר: "אם צריך, נעלה עם הנוער".

מי שנכחו באימון מנציגות השחקנים היו ניר אלון ואוהד כהן. השניים דיברו עם שחקני הקבוצה ואמרו להם שאין להם ממה לחשוש מקנסות או העמדה לדין בעקבות המחאות שלהם, ולאחר שיחה בין השחקנים הוחלט כי לא עולים להתאמן. השחקנים העבירו מסר: "אנחנו לא שובתים בגלל איחור בתשלום המשכורות, אלא מכיוון שאיימו על שחקנים והתנהגו בצורה לא מכובדת לאלו שהתבקשו לייצג את השחקנים מול ההנהלה. המעשה הוא לא מכוון נגד המועדון, אלא נגד ההתנהלות".

אבירם ברוכיאן, שי חדד שחקני בית"ר ירושלים על הספסל. אדריאן הרבשטיין
הכול החל מההשעייה שלו. אבירם ברוכיאן/אדריאן הרבשטיין

חצי שעה לאחר שהגיעו למתחם בית וגן, יצאו השחקנים מהמקום במרוכז, ועזבו לבתיהם. עם היציאה מחדר ההלבשה אמרו שחקנים: "זה הכול בגלל היחס. המשכורת כבר לא מעניינת. לא יתייחסו לשחקנים כמו לעבדים ויעשו מהם סמרטוטים עם כותרות כאלה ויסמנו אותם רק בגלל שהם ייצגו את השחקנים שממורמרים על כך שלא קיבלו משכורת. את האוהדים קל להסית, אבל חשוב שהם יידעו שזה לא בגלל המשכורות אלא בגלל כל האווירה והתחושה שלא סופרים פה אף אחד".

רוני לוי שוחח עם השחקנים ואמר להם: "אני לא חושב שזה צעד נכון. אנחנו יום לפני משחק מכריע עבור התחתית ואני חושב שהצעד שלכם יותר מדי דרמטי. בסך הכול יש עיכוב של עשרה ימים עד שבועיים במשכורות. מי שיש לו חוזה לעונה הבאה ימשיך לקבל את הכסף שלו וגם אלה שלא ימשיכו וחוששים, החוזים שלהם מעוגנים בבקרה. אז רשמו דברים ואמרו דברים, אבל לא צריך להתייחס לכל דבר ולדעתי זה לא צעד נכון לא להתאמן היום".

טביב והנהלת המועדון מפנים אצבע מאשימה בעיקר לשחקנים הוותיקים בטענה כי עמדו בראש מחאת השחקנים. פרט לברוכיאן טביב האשים גם את אריאל הרוש ושחקנים נוספים כמו שי חדד ואוהד סיידוף, שבקבוצה טוענים שהוא זה שפנה לניר אלון, וכמה מהם מיהרו להתגונן: "יש כאן הרבה שחקנים שצריכים לצאת ולעמוד מאחורי החברים שלהם שהם עצמם ביקשו מהם לפנות להנהלה ולעשות משהו עם המשכורות שלא משולמות".

יש לציין כי סיידוף אמר למנכ"ל הקבוצה עומר עצמוני כי אינו עומד מאחורי המכתב וההתארגנות, והוא אינו מתכוון לומר מי השחקנים האחראים לכך או לחשוף שיחות מחדר ההלבשה.

ברוכיאן הושעה, טביב: "הוא ביקש הלוואה ומאז הראש שלו לא בכדורגל"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מאמן בית"ר ירושלים דוד אמסלם. קובי אליהו
"אם צריך, נעלה עם הנוער". דוד אמסלם/קובי אליהו

כמה מאוהדי הקבוצה כבר הביעו חשש למעמדם של שחקני הבית הנחשבים מקורבים לקהל בשל ההתפתחויות, ובקבוצה אמרו: "לא מדובר בעוד שחקנים כאן, ועם כל הכבוד למה שקרה צריך לחכות שהכול יירגע כדי לפתור את הפלונטר הזה. בית"ר לא יכולה לשרוף ככה שחקני בית, גם טביב לאט לאט יירגע וכולם יחשבו בהגיון".

השחקנים הבכירים הסבירו את כעסם: "משגעים את הרוש ללכת לדבר עם טביב, ושהוא הולך לדבר בסוף זה נופל עליו. אבירם לא רצה שתהיה היום שביתה ובסוף הולכים אליו. שיקומו כל השחקנים ויהיו גברים ויגידו שגם הם עמדו מאחורי זה וביקשו מהם לפנות להנהלה והשתגעו שהמשכורות לא נכנסות. מה עם הזרים? וילה וברנדאן כל הזמן בוכים ורוצים שנשבות ולא מדברים על זה?".

בבית"ר ניסו להרגיע את טביב במהלך הערב ואף הוסיפו: "הסיפור הזה זה לא מוסיף כבוד לאף אחד. טביב רצה להעביר כאן מסר כי נמאס לו שכל שבוע שבועיים איחור מדברים על איומי שביתה ורצים לתקשורת. נקווה שבעוד כמה ימים הכסף ייכנס והכל ייגמר".

בנוגע ליחסים בין טביב לברוכיאן אמרו בבית"ר: "זה מעבר למקרה הנוכחי. זה התחיל מינואר כשלאבירם הובטחה העלאה ולאחר מכן כל הסיפור עם ההלוואה. הם לא משדרים על אותו גל וזה לא סוד. סביר להניח שברוכיאן לא היה ממשיך בבית"ר בלי קשר למקרה הנוכחי. כשהוא היה חולה לא האמינו לו ובאו הביתה לבדוק את זה, האמון בין הצדדים כבר מזמן לא קיים".

עמותת האוהדים מסרה: "אנו רואים בחומרה רבה את האקט הקיצוני שנקטו שחקני בית"ר הבוקר כאשר הם לא הופיעו לאימון הקבוצה. ידוע לכולם שהמשחק עלול להשפיע על קבוצות אחרות בליגת העל ולכן הפגיעה בהכנות למשחק מחר חמורה עוד יותר. אנו מבקשים להזכיר לכולם שעונת המשחקים עדיין לא נגמרה ואוהדי הקבוצה רוצים לראות את בית"ר משחקת ולא מוותרת עד סוף העונה. אל לנו לשכוח כי בעונות הקודמות המשכורות התעכבו בשלושה וארבעה חודשים. הקבוצה כולה, אוהדים, שחקנים והנהלה, הייתה צמאה לבעלים חדש שעם כניסתו לתפקיד שילם באופן מיידי את שתי המשכורות האחרונות שגאידמק דחה לשחקנים. כעת כאשר טביב מחזיק בקבוצה ונותן את מילתו לכך שהמשכורות יעברו, אנו דורשים מהשחקנים לגלות סבלנות ולהשקיע את האנרגיות הללו על הדשא תוך כדי משחק".

אלי טביב הבעלים של בית"ר ירושלים. נועם מושקוביץ
"אם הוא היה מדבר עם השחקנים דברים היו נרגעים". אלי טביב/נועם מושקוביץ

שחקנים בקבוצה סיכמו ואמרו: "אם טביב היה בא ומדבר עם השחקנים דברים היו נרגעים. אריאל ביקש ממנו שידבר איתם. מספיק שהוא היה שולח את עומר עצמוני או מעביר מסר, אנשים התעצבנו שאף אחד לא מדבר איתם ומשם דברים הידרדרו".

במקביל הקבוצה צריכה להתכונן למשחק הביתי נגד רמת השרון בשבת, משחק שעשוי להיות מכריע עבור המועמדות לירידה. רוני לוי צפוי לעלות בהרכב חסר כאשר מעבר לברוכיאן המורחק, אופיר קריאף מוצהב, ניסו קפילוטו פצוע ושי חדד חולה נכון להבוקר. משה לוגסי ורועי זיקרי עשויים לפתוח בהרכב, כשגם איציק כהן בתמונה.

טביב יחליט בשבוע הבא באופן סופי על זהות המאמן שיעמוד על הקווים בעונה הבאה. ברשימה של טביב נותרו שני שמות - מנחם קורצקי וניר קלינגר, וייתכן שבשבוע הבא טביב ייפגש עם השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully