וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערעור ההתאחדות התקבל: ראיוס יחזור בעוד 3 משחקים

9.4.2014 / 18:00

בית הדין העליון קיבל את בקשת התובע והפך את עונש התנאי להרחקה בפועל. קודם לכן: הרדיוס של מכבי חיפה נותר על כנו

one

בוידאו: הפגיעה של רובן ראיוס ברפי דהן

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל קיבל היום (רביעי) היום את בקשתו של תובע ההתאחדות, ניר רשף, והחליט לשנות את עונשו של רובן ראיוס בעקבות הפגיעה ברפי דהן במשחק מול בני יהודה. נקבע כי העונש של ראיוס על תנאי יהפוך להרחקה בפועל. המשמעות: במקום לחזור בעוד משחק אחד, קשר מכבי חיפה ירצה עונש הרחקה בשני משחקים ויחזור לפעילות רק בעוד שלושה מחזורים. בתחילה נקבע כי ראיוס יורחק משישה משחקים בפועל (כולל ההרחקה האוטומטית), ששניים מהם יופחתו במידה וימלא מכסה של עשר שעות התנדבות ברמב"ם, אך זה שונה, כאמור, היום. כזכור, ראיוס פגע בצורה חמורה בשחקן בני יהודה רפי דהן, וגרם לו לפציעה חמורה.

ראיוס אמר עוד לפני קבלת ההחלטה: "אני רוצה לחזור למגרש כדי לעזור למכבי חיפה". באתר הרשמי של השחקן נכתב: "השחקן מתאמן עם הקבוצה ולמרות שהוא לא משחק הוא בכושר מצוין והוא מוכן לחזור להרכב. בזמן הזה הוא מבקר בבתי חולים ומקדיש את זמנו להיות עם אוהדי מכבי חיפה המאושפזים".

קודם לכן, בית הדין העליון דן גם בעונש הרדיוס שהטיל על חיפה, אותה ייצגו איתמר צ'יזיק ועו"ד אורי שוכטוביץ'. זמן קצר הוחלט כי עונש הרדיוס יישאר על כנו. חיפה תרצה את העונש מול הפועל באר שבע, ככל הנראה באצטדיון נתניה. כמו כן, היא הוענשה בשני משחקים על תנאי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העונש יוארך? ראיוס בבית הדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד לפני ההחלטה, צ'יזיק התייחס לעונש הרדיוס אותו הוא ביקש לבטל או לדחות: "המושג התפרעות לא קיים במחוזותינו כבר הרבה זמן. בשני מקרים קודמים זרקו כוס מהיציע. אנחנו בחיפה מקפידים לא להכניס שתיה ליציעים אבל במגרשים אחרים אין לנו שליטה על זה. לגבי התנאי על אוהד שפרץ לכר הדשא הוא נעצר. מדובר במקרים פרטניים שלא צריך שיקרו. אני לא מבין את העונש, אני בקיא בהיסטוריה של הכדורגל. הקנסות מגיעים למאה אלף שקל ולא ברור לי למה שחר צריך להוציא סכומים כאלה. כל אלה שביצעו עבירות בחיפה נעצרו. למעט מקרה אחד שהו נזרק זיקוק והיה מדובר בקטין. אני חושב שאפשר לדחות את התנאי עד סיום העונה".

ניר רשף, תובע ההתאחדות, התייחס בתחילת הדיון לעניינו של ראיוס: "בית הדין קיבל החלטה שלא ניתן לחיות איתה. הרחקה לחמישה משחקים היא ראויה אך השגיאה היא לתת שני משחקים על תנאי. אני לא חושב שהנזק הוא כה משמעותי שמחייב עבודות שירות. עונש חינוכי למיטב זכרוני היה כשעמית בן שושן העיר הערות גזעניות. שם ראוי עונש חינוכי. לא כאן. משחק מסוכן שמסתיים בפגיעה בשחקן יריב לא יכולה להסתיים בעבירה של פגיעה בשחקן יריב. אנחנו סבורים שבמקרה כה מובהק שתוצאתה קשה מאוד המשצעות היא שלושה משחקים בפועל. השחקן הלך עם רגל שמאל לרגל הימנית של היריב כשהיא למעלה אני לא חושב שאפשר לומר שהעבירה אינה במתכוון".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בית"ר ירושלים והפועל עכו נענשו

גם בית"ר ירושלים והפועל עכו הועמדו לדין. בית"ר נקנסה בסכום של 10 אלף שקל אחרי שהואשמה בסעיף של התפרעות אוהדים מהמשחק נגד בני יהודה וזוכתה מסעיף של התנהגות בלתי הולמת של קהל האוהדים. הפועל עכו נקנסה ב-6,000 שקל אחרי שהיא איחרה בפעם השלישית העונה לעלות על כר הדשא במשחק נגד מכבי פתח תקוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully