וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיו: "הכדורגל היה אוטונומיה חוקתית, עכשיו זה ישתנה"

8.4.2014 / 16:15

נציגות הכדורגלנים בהסתדרות הציגה את מטרותיה. זיו: "רוצים לשפר את התנאים הסוציאליים. שביתה היא המוצא האחרון"

המאבק בנוגע לארגון היציג של שחקני הכדורגל נמשך. לאחר שארגון השחקנים הודיע על מינויו של ניר סביליה לתפקיד היו"ר, קיימה גם נציגות הכדורגל בהסתדרות מסיבת עיתונאים במלון דן אכדיה בהרצליה, בה פרשה את משנתה לגבי העתיד והציגה את מטרותיה ושאיפותיה. הנציגות, אותה מובילים אוהד, כהן, מיכאל זנדברג ודן רומן קיבלה בתחילת השבוע חיזוק עם הצטרפותם של שחקני מכבי תל אביב.

ניר אלון, האחראי על היוזמה: "בשלושה חודשים האחרונים עשינו ארבע תביעות שנקראות מגה תביעות - רצינו להכניס את תקנון המשמעת שיהיה פרוס על כל שחקני הכדורגל בישראל. יהיה תקנון משמעת אחיד, כך יהיה ייצוג לכל שחקן שנקרא לועדת משמעת. במקרה של עונש קשה, השחקן יוכל לפנות אלינו. נטפל גם בהלנת שכר, נוודא שיועברו משכורות בזמן. אלה דברים שלא עשו כאן 20 שנה. הכספים שהופנו לארגון הישן הועדפו להיות מושקעים במקומות אחרים כנראה. המון שחקנים נתנו לנו אור ירוק לייצג את הכדורגלנים מול המנהלת".



ניר סביליה הוצג כיו"ר ארגון השחקנים

שרן ייני, יואב זיו, ניר אלון, מיכאל זנדברג. קובי אליהו
זנדברג, ניר אלון, יואב זיו ושרן ייני/קובי אליהו

יואב זיו, ממובילי המהלך: "אנחנו לא הולכים להשבית שום דבר. אנחנו נהנים מהכדורגל, שביתה היא מוצא אחרון. יש הרבה דרכים אחרות עד לשביתה. אנחנו רוצים להגיע להסכם קיבוצי לכדורגלנים. אנחנו רוצים לשפר את התנאים הסוציאליים שלו. הכדורגל הישראלי הפך למעין אוטונומיה חוקתית בישראל, במובן הרע שלה, ואנחנו רוצים לשנות את זה. לאף אחד אין פה אינטרס אישי. אני מאוד מכבד ומעריך את חיים רביבו וניר סביליה, אבל הם לא נבחרו, הם מונו לתפקיד ויש הבדל".

מיכאל זנדברג: "רצינו לשנות פה כמה דברים. חלקנו ורובנו שיחקנו בקבוצות גדולות בעבר ולא סבלנו מהלנות שכר. אנחנו רוצים להביע לויאליות לשחקנים בקבוצות קטנות, שחקנים שלא מקבלים תשלומי פנסיה באופן שיטתי. זה מהלך חשוב מאוד, למרות שמנסים לחבל לנו בזה".

שרן ייני. קובי אליהו
ייני/קובי אליהו

דן רומן: "הגענו להחלטה שנעשה כל מיני פעילויות שיחזקו את הסולידריות בין השחקנים בישראל. אף פעם הנושאים האלה לא עלו לפני כן. בשנה שעברה שחקני כפר סבא לא קיבלו משכורת חמישה חודשים. תחשבו מה היה קורה אם זה היה במגזר תעסוקתי אחר. רק בכדורגל זה לא נתפס כשערוריה. במקרה של כפר סבא, החלטנו כל שחקני הליגה הלאומית על דקת סולידריות למענם. זו רק דוגמא אחת. ניסינו ללכת יד ביד, הבנו שאין רצון כנ לשנות ולהיאבק למען השחקנים לשינוי. ראינו שבדרך השנייה הדרך מתקדמת בכיוון מסוים".

שרן ייני: "במכבי תל אביב פנו אלינו ואנחנו פה אחד החלטנו ללכת עם ההסתדרות. מיותר לציין שהמועדון שלנו מסודר ומקבלים כסף בזמן. החלטנו כאקט של סולידריות נראה תמיכה בשחקנים אחרים".

ערן זהבי הצטרף באיחור למסיבת העיתונאים והוסיף: "אצלנו בקבוצה אין בעיות, אבל הבנו שהארגון לא עושה את מה שצריך. אנחנו פה כדי להפגין תמיכה בשחקנים האלה. בסופו של דבר כל אחד מאיתנו יכול להגיע לקבוצות שמסובכות בקבוצות כאלה ולהיקלע למצב לא נעים. אני חושב שלשחקני הכדורגל מגיעים התנאים הכי טובים ושיהיה מישהו שידאג להם. זו יוזמה מבורכת".

ערן זהבי. קובי אליהו
ערן זהבי/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully