וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה את מילאנו 63:75 ועלתה ל-1:2 בסדרה

ערב ענק של דייויד בלו (16 נקודות) הוליך את הצהובים ל-63:75 גדול על מילאנו, העלה אותה ליתרון 1:2 בסדרה וקירב אותה מרחק נגיעה מהפיינל פור. האם הקבוצה של בלאט תצליח לסגור עניין כבר ביום רביעי?

עריכת תקציר: טל רזניק

40 דקות מהפיינל פור, זהו המרחק של מכבי תל אביב ממרכז הבמה של הכדורסל האירופי. הקבוצה של דיוויד בלאט שהפסידה ב-14 הפרש במשחק הקודם באיטליה ענתה ובענק במשחק מספר 3 והראשון בהיכל נוקיה כשהלמה במילאנו 63:75 ועלתה ליתרון 1:2 בסדרת ההצלבה. בשונה משני המשחקים הראשונים בסדרה, הפעם השליטה היתה כולה של מכבי לאורך מרבית המשחק, בעיקר הודות לערב נפלא של דייויד בלו (16 נקודות) ואלכס טיוס (14 ו-8 ריבאונדים) והגנה צהובה מצויינת שעצרה את האיטלקים על 16 אחוזים בלבד מחוץ לקשת (4 מ-25 לשלוש). עתה תוכל סגנית האלופה הישראלית לסגור את הסיפור כבר בעוד יומיים, כשניצחון על האיטלקים ביום רביעי תשלח את מכבי תל אביב למילאנו, אך הפעם למעמד שונה לחלוטין.

בפתיחה היה נדמה שמילאנו שוב תופסת פיקוד מוקדם על המשחק, כשהאקט וחבריו עלו ל-2:7 מוקדם. אלא שאז החלו האחוזים של האיטלקים לצנוח, הכדורים לא נכנסו, ומנגד דקות טובות של דייויד בלו וריקי היקמן סייעו לצהובים לרוץ ל-13:24 ברבע השני בדרך ליתרון 10 בהפסקה. הצהובים המשיכו ללחוץ על הגז, טיוס נכנס גם הוא לעניינים כשלקח על עצמו את האחריות בהתקפה ברבע האחרון והטיס את המארחים ליתרון 17. מילאנו עוד הצליחה לצמק ל-12 הפרש, שתי דקות לסיום בדיוק באותו מקום בו היתה מכבי במשחק הראשון, אבל לרוע מזלם של האיטלקים, הם לא הצליחו לחזור מבור כל כך גדול, ואם הם לא יתעוררו במהרה, העונה האירופית שלהם תגיע לסיום כבר בעוד יומיים.

שחקן מכבי תל אביב דייויד בלו חוגג. ברני ארדוב
לקח את הקבוצה על הגב. בלו ומכבי חוגגים/ברני ארדוב

רבע 1

היקמן העלה את הצהובים על הלוח, אך האיטלקים ניצלו שלשה של האקט ושתי מתפרצות קלילות כדי לעלות ל-2:7. טייריס רייס נכנס ומיד עשה צרות להגנה האיטלקית ששוב לא הצליחה לעצור אותו, ועם שתי חדירות רצופות צימק ל-2 בלבד. בלו צלף שלשה מהפינה, אך סל ועבירה של האקט סייע למילאנו להחזיק ביתרון, ובסיום הרבע הראשון היא הוליכה 15:16.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אלכס טיוס מכבי תל אביב מטביע. ברני ארדוב
שש נקודות רצופות שלו הביאו את הבריחה במאני טיים. טיוס/ברני ארדוב

רבע 2

טיוס התעופף לעוד דאנק והעניק לצהובים את היתרון לראשונה במשחק, מילאנו נתקעה יותר מחמש דקות ללא סל שדה לפני שהאקט הצליח להוציא אותם מהקיפאון ההתקפי. היקמן ניצל הגנה רכה של האורחים והגע לדאנק פנוי, בלו צלף עוד שלשה ומכבי הוליכה 23:28. אוחיון חזר לפרקט ותפר גם הוא שלשה, שחורציאניטיס מצא נקודות יקרות בצבע והיתרון המקומי הגיע עד 8 הפרש. היקמן תפס את תפקיד רייס והיה זה שחשבר את הגנת האורחים עם חדירות נפלאות, ואל המחצית ירדו הצהובים עם יתרון דו ספרתי, 29:39. מילאנו סיימה את המחצית עם אחוזים נוראיים של 9 מ-31 מהשדה.

דייויד בלו מכבי תל אביב מול קית' לנגפורד מילאנו. ברני ארדוב
הפעם, הם לא פגעו בכלום מחוץ לקשת. לנגפורד מול בלו/ברני ארדוב

רבע 3

דווין סמית' פתח את הרבע השלישי עם שלשה, היקמן הוסיף עוד חדירה ומכבי עלתה ל-33:49 ללא התנגדות ממשית של האורחים. בלו תפר את השלשה השלישית שלו במשחק, אך לנגפורד והאקט סוף סוף התעוררו, והחלו להחזיר את האיטלקים לעניינים. לנגפורד תפר ג'אמפ ולאוול הוסיף דאנק, אך בלו המשיך להיות גדול עבור המארחים עם סל ועבירה, טיוס עשה עבודה מצויינת בצבע ושלשה ענקית של טייריס רייס על הבאזר הביאה את הצהובים לרבע האחרון ביתרון 45:61.

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס מול מילאנו. ברני ארדוב
השתלטו על הסדרה מחדש. שחורציאניטיס/ברני ארדוב

רבע 4

לנגפורד עוד ניסה להעיר את חבריו עם שלשה גדולה בפתיחת הרבע האחרון, אך טיוס ענה עם שש נקודות רצופות ומכבי דהרה ל-50:67. דווקא אז הורידו המארחים את הרגל מהגז, וראו את לנגפורד, מוס וג'רלס מצמקים ל-12 הפרש, שתי דקות לסיום. אלא שבשונה מנס מילאנו במשחק הראשון, לאיטלקים לא היה את טייריס רייס, שחדר מולם שוב, ונתן את האות לחגיגות הצהובות ביציעים. מכבי תל אביב מנצחת 63:75, ובשעה זו בעוד יומיים היא כבר יכולה להיות עם כרטיס לפיינל פור ביד.

שחקני מכבי תל אביב טייריס רייס, יוגב אוחיון חוגגים. ברני ארדוב
40 דקות מפיינל פור. רייס ואוחיון/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דייויד בלו 16 (3 מ-9 לשלוש), ריקי היקמן 15 ו-6 אסיסטים, אלכס טיוס 14 (6 מ-7 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, טייריס רייס 9, סופוקליס שחורציאניטיס 8, דווין סמית' 7, יוגב אוחיון 5 ו-4 אסיסטים, גיא פניני 1, ג'ו אינגלס, סילבן לנדסברג ואנדריאה ז'יז'יץ' שיחקו ולא קלעו.

קלעו למילאנו: דניאל האקט 14 (2 מ-8 לשלוש), קית' לנגפורד 12 (0 מ-5 לשלוש), קרטיס ג'רלס 11 (2 מ-11 מהשדה), סמרדו סמואלס 8, דייויד מוס 7, גאני לאוול 5, ניקולו מלי, ברונו צ'רלה וסי ג'יי וואלאס 2.

שחקן מכבי תל אביב דייויד בלו מול שחקן מילאנו דייויד מוס. ברני ארדוב
בלתי ניתן לעצירה. בלו/ברני ארדוב

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2

מכבי תל אביב 55% (24 מ-43)
מילאנו 44% (16 מ-36)

אחוזים ל-3

מכבי תל אביב 33% (6 מ-18)
מילאנו 16% (4 מ-25)

אחוזים מהקו

מכבי תל אביב 69% (9 מ-13)
מילאנו 67% (19 מ-28)

ריבאונדים

מכבי תל אביב 42 (11 בהתקפה)
מילאנו 37 (15 בהתקפה)

אסיסטים

מכבי תל אביב 15
מילאנו 14

איבודים

מכבי תל אביב 12
מילאנו 8

חטיפות

מכבי תל אביב 4
מילאנו 7

אוהדי מכבי תל אביב בכדורסל. ברני ארדוב
מפגן תמיכה נפלא. אוהדי מכבי בהיכל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully