וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה את מילאנו 99:101 בהארכה

מכבי תל אביב חזרה מהקבר לניצחון עצום 99:101 בפתיחת סדרת ההצלבה. הצהובים כבר פיגור ב-12 הפרש, שתי דקות לסיום, אך טייריס רייס הוביל קאמבק מופלא כל הדרך להארכה. האורחים שרדו מותחן בלתי נשכח ועלו ל-0:1 יקר בסדרה, שתתחדש ביום שישי עם משחק נוסף במילאנו

עריכת וידאו: טל רזניק

האם אתם מאמינים בניסים? כי לאחר הערב (רביעי) המטורף במילאנו, אין כל ספק שבמכבי תל אביב מאמינים. הקבוצה של דיוויד בלאט כבר מצאה את עצמה בפיגור 12 הפרש, שתי דקות לסיום מול מילאנו העדיפה, אך קאמבק נדיר בראשות טייריס רייס (17 נקודות) וריקי היקמן (26 נקודות) שלח אותם להארכה שם ניצחו הצהובים 99:101. מכבי עולה ליתרון 0:1 בסדרת ההצלבה, אבל מעל לכל גונבת את יתרון הביתיות ומראה לאיטלקים שייתכן שיש להם יתרון בכישרון, אבל אין להם שום יתרון במחלקת הלב והאופי.

המילאנזים שלטו במשחק כבר מהפתיחה, ונהנו מאחוזים נפלאים לשלוש. ג'רלס, מוס ומלי הפגיזו מחוץ לקשת והעלו את המארחים ליתרון 8. למזלה של מכבי היה לה את סופוקליס שחורציאניטיס בכושר שיא. היווני התגבר על פציעה טורדנית עם שלל דאנקים, עשה ככל העולה על רוחו בצבע, והביא את הצהובים למחצית בפיגור 5 בלבד. המטווח של האיטלקים נמשך, ולחגיגה הצטרף אקס מכבי, קית' לנגפורד שאיפס אף הוא את היד והטיס את חבריו ליתרון 12, שתי דקות לסיום. נגמר? הצחקתם את רייס. הגארד של מכבי התפוצץ עם 9 נקודות ברבע האחרון, לנגפורד קפא ברגע האמת, המשחק הלך להארכה שם תפסו הצהובים את הפיקוד והשיגו את הניצחון הגדול והחשוב שלהם העונה. פתאום, הפיינל פור כבר לא נראה כל כך רחוק עבור דייויד בלאט ושחקניו.

טייריס רייס, שחקן מכבי תל אביב, מול דייויד מוס, שחקן מילאנו. Roberto Finizio, GettyImages
אחד המשחקים הגדולים בתולדות המועדון. רייס ומכבי מדהימים את מילאנו/GettyImages, Roberto Finizio

רבע 1

בלאט הפתיע ופתח עם ז'יז'יץ' בחמישייה, דייויד מוס פתח את המשחק עם שלשה גדולה אך היקמן מיד ענה עם אחת משלו, וסל ועבירה של שחורציאניטיס העניק את היתרון לצהובים. מכבי המשיכה ללכת שוב ושוב ליווני בצבע וזה ענה עם נקודות, מוס הפגיז עוד שלשה אך ששלשה של בלו העלתה ל-12:13. שתי שלשות של מלי ואחת של ג'רלס הקפיצו את מילאנו ליתרון 6, ובסיום הרבע הראשון זה 19:23 לאיטלקים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס. GettyImages
יתרון הביתיות מגיע לנוקיה. שחורציאניטיס/GettyImages

רבע 2

לאוול הקפיץ את האוהדים עם דאנק מהדהד, אך אינגלס העמיד ג'אמפ מוצלח ופניני בשלשה צימק ל-3 בלבד. האוסטרלי הכה גם מחוץ לקשת, ומתפרצת של אוחיון קבעה 31:31. האיטלקים חזרו לעשות מה שהם עושים הכי טוב - והפגיזו לשלוש. ג'רלס וקנגור החזירו את היתרון לשש, שחורציאניטיס החבול חזר לפרקט ומצא דאנק פנוי, אך לאוול הטביע גם הוא והקפיץ את היתרון ל-8. שחורציאניטיס בהופעת ענק המשיך לעשות ככל העולה על רוחו בצבע, ובמו ידיו צימק שוב ל-3, ובמחצית זה 42:47 למילאנו.

שחקן מילאנו דניאל האקט מול שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. GettyImages
איבדו את הראש. האקט מול אוחיון/GettyImages

רבע 3

סמואלס ירה עוד שלשה בפתיחת הרבע, וקית' לנגפורד הוסיף אחת משלו כדי להעלות את המארחים ליתרון שיא - 45:57. טיוס העיר מעט את הצהובים עם צמד דאנקים נפלא, אך סמואלס המשיך להעניש ולנגפורד החזיר את המקומיים ל-12 הפרש. מכבי המשיכה ללכת לאיבוד בהתקפה, שחורציאניטיס הפסיק לבוא לידי ביטוי, סמית' פשוט לא מצא את היד שלו, ובסיום הרבע השלישי הוליכה מילאנו 58:70.

שחקן מילאנו גאני לאוול מטביע. GettyImages
מפגן דאנקים מרהיב לא הספיק. לאוול/GettyImages

רבע 4

יוגב אוחיון העניק תקווה לסגנית האלופה הישראלית בפתיחת הרבע האחרון עם סל ועבירה שצימק את הפיגור ל-7 בלבד, אך האקט ודאנק נוסף של לאוול שמרו את המארחים עם יתרון דו ספרתי. סמית' סוף סוף הופיע עם שלשה חשובה וטיוס הוריד את ההפרש ל-78:70, אך אז הגיעה שלשה ועבירה של מוס, והאיטלקים ניצלו זאת כדי לחזור ליתרון דו ספרתי. רייס והיקמן עוד נתנו פוש אחרון, ושלשה ענקית של סמית' הורידה ל-4 בלבד, חצי דקה לסיום. רצף הטעויות של מילאנו נמשך עם עבירה בלתי ספורטיבית מטופשת במיוחד של מלי, רייס קבר ארבע זריקות רצופות מהקו, האקט החטיא אחת, ורייס המשיך להדהים כשחדר וקבר סל ועבירה, 11 שניות לסיום והעלה את מכבי ליתרון נקודה. מדהים. טיוס הוסיף גג עצום, אבל אז ביצע היקמן עבירה ושלח את לנגפורד אל הקו, 0.7 שניות לסיום. אקס מכבי קלע רק אחת, החטיא את השניה וב-87:87 המשחק הלך להארכה.

אוהדי מילאנו. ורד כהן, מערכת וואלה! NEWS
בהלם מוחלט. הקהל של מילאנו לא מאמין שזה קורה לו/מערכת וואלה! NEWS, ורד כהן

הארכה

רייס המשיך להדהים וסידר האלי-אופ ועבירה לטיוס בפתיחת ההארכה, וסל משוגע של היקמן העלה את הצהובים ליתרון 4. סמואלס לא ויתר והעיר את הקהל המקומי, ושלשה גדולה של ג'רלס החזירה את היתרון לאיטלקים. היקמן קלע מהקו, לנגפורד איבד כדור קריטי והיקמן תפר שתיים קריטיות מהקו כדי להעלות את היתרון הצהוב ל-3, 11 שניות לסיום. לנגפורד קלע מהקו, היקמן החזיר עם שתיים משלו, ומכבי עשתה עבירה על לנגפורד, 2 שניות לסיום. אקס מכבי קלע את הראשונה, החטיא בכוונה את השנייה, אך מילאנו לא הצליחה לקחת את הריבאונד, ובסיום זה 99:101 מטורף למכבי תל אביב.

קית' לנגפורד שחקן ארמני מילאנו מול ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
קפא ברגע הסיום מול האקסית. לנגפורד/GettyImages

קלעו למכבי תל אביב: ריקי היקמן 26 (4 מ-7 ל-2, 3 מ-3 ל-3, 9 מ-9 מהעונשין, 36 נקודות מדד), סופוקליס שחורציאניטיס 17 (7 מ-9 מהשדה), טייריס רייס 17 (9 מ-9 מהעונשין), ג'ו אינגלס 11, אלכס טיוס 8 ו-3 חסימות, דווין סמית' 7, דייויד בלו 7, גיא פניני 4, יוגב אוחיון 4. סילבן לנדסברג (3 דקות) ואנדריאה ז'יז'יץ' (2 דקות) שותפו ולא קלעו.

קלעו למילאנו: קית' לנגפורד 18 (2 מ-5 ל-2, 2 מ-8 ל-3) ו-5 אסיסטים, סמארדו סמואלס 17 ו-7 ריבאונדים, כרטיס ג'רלס 15 (1 מ-5 ל-2, 3 מ-7 ל-3), גאני לוואל 14, דניאל האקט 11 ו-6 אסיסטים, דייויד מוס 10 (3 מ-6 ל-3), ניקולו מלי 9. ברונו צ'רלה שותף ולא קלע.

סטטיסטיקה קבוצתית:

אחוזים ל-2:
מכבי תל אביב 54% (26 מ-48),
מילאנו 48% (17 מ-35)

אחוזים ל-3:
מכבי תל אביב 50% (7 מ-14)
מילאנו 44% (13 מ-29)

אחוזים מהעונשין:
מכבי תל אביב 82% (28 מ-34),
מילאנו 78% (26 מ-33)

ריבאונדים:
מכבי תל אביב 25 (5 בהתקפה)
מילאנו 41 (16 בהתקפה)

אסיסטים:
מכבי תל אביב 13
מילאנו 20

חטיפות:
מכבי תל אביב 6
מילאנו 3

חסימות:
מכבי תל אביב 3
מילאנו 3

איבודים:
מכבי תל אביב 9
מילאנו 13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully