וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי סידי: "הפועל תל אביב בסיכון כלכלי וקיומי"

למרות לחצי הפועל תל אביב, כינס איש העסקים קובי סידי מסיבת עיתונאים ובה חשף, לטענתו, את התחייבויות המועדון: "הפועל מחויבת ל-70 מיליון שקלים, אבל ההכנסות מדגדגות את ה-20. אלה לא אנשים שיודעים לנהל כדורגל". תגובת הקבוצה: "לא ניתן לרעשי רקע זניחים להזיק"

one

בזמן האחרון יש שקט בצד המקצועי של הפועל תל אביב, וזה כנראה בדיוק הזמן לבלגן בגזרת הניהול. אתמול (ראשון) התעוררה סערה לא קטנה, כאשר קובי סידי, איש העסקים המקורב לקבוצה, הכריז בבוקר כי יערוך אחר הצהריים מסיבת עיתונאים, שבה ידבר, בין היתר, על ראשי המועדון ויחשוף את חובות והתחייבויות הפועל לעונה הבאה. במתחם חודורוב לא נתקלו, מן הסתם, באדישות להודעה הזו. גורמים בהפועל תל אביב החלו בתגובה ללחוץ על כלי התקשורת לא להגיע לאירוע. לטענת האדומים, סידי הוא אדם פרטי, אוהד המועדון שיחסיו עם חבר הדירקטוריון עידו חג'ג' לא תקינים, ובשל כך אסור לתת לדבריו להגיע לתקשורת.

גם לסידי עצמו הגיעו לא מעט דרישות לבטל את מסיבת העיתונאים, אך הוא החליט לא להתקפל וכינס אותה לבסוף: "היה לחץ אדיר לא לדבר, כולל ניסיונות מצד אנשים עליהם אני אמור לדבר, ולגרום לכלי התקשורת לא להגיע לפה. חשוב לי להדגיש, לא באתי לכאן בגלל אדם כזה או אחר שטוען שאני עושה זאת בגלל כרטיסים שלא נתנו לי, כאלה שאני יכול לקנות אלפים כמוהם. אני מלווה את הפועל שנים רבות, ובעקבות לחץ אדיר של אוהדים רבים שפנו אליי הקדשתי מספר שבועות כדי לחקור את המתרחש בקבוצה בנושאים תקציביים".

קובי סידי, נציגו של מוני הראל בהפועל תל אביב. אורי לנץ
כינס את מסיבת העיתונאים למרות הלחצים. סידי/אורי לנץ

חשוב לציין, אמירותיו של סידי הן על דעתו בלבד, והחובות וההתחייבויות שעליהם דיבר במסיבת העיתונאים הן תוצאות של חקירה אותה ניהל לבדו ועליה מתבססים דבריו. "המטרה שלי היא להסביר לקהל האוהדים של הפועל מהם פני הדברים בקבוצה שיקרה לליבם. אני מאוכזב מראשי עמותת האוהדים שלא עושים מספיק כדי להביא לשיקוף ההתנהלות בהפועל. לעומת כל אחד אחר, אני חסר אינטרסים. הידיים שלי נקיות והלב שלי אדום. המצב הכלכלי היום דומה למצב שבו כבר הייתה בעבר, דבר שגרם לה לרדת ליגה. אני פה כדי להדליק נורה אדומה לכל האוהדים. מפה הם ידעו איך להתנהל.

"למה המצב הגיע לכך? את השאלה הזו צריך להפנות לחיים רמון", המשיך סידי, "הוא טען כשלקח את הקבוצה שתהיה התנהלות שקופה. כרגע ההיפך הוא זה שקורה. כל הפעולות של הפועל מתבצעות בהחלטה של שני אנשים בלבד- הוא ועידו חג'ג', המחזיק בכחמישה אחוזים ממניות המועדון. למה זה צריך להיות ככה? איפה כל מחזיקי המניות האחרים, איפה כל האוהדים שהתבקשו להביא כסף מהבית, למה לא לשתף אותם ולהסתיר מהם? אין לי ספק שהפועל חשובה לליבו של רמון, אבל זה דבר אחד לאהוד ודבר אחר לנהל. חבל שהוא נסחף על ידי כל מני קשקשנים שהבטיחו, לחצו עליו וגרמו לו להחתים מאמן ושחקנים בסכומים חסרי תקדים, שהביאו את הפועל לסיכון כלכלי ואפילו קיומי. אני, בתור איש עסקים, לא הייתי עושה שום מהלך ללא ערבות מאותם אנשים. כמו שבעסקיי אני נוהג בזהירות, כך צריך לפעול גם בהפועל".

במהלך מסיבת העיתונאים הציג סידי נתונים חדשים. הוא טוען כי הקבוצה מחויבת בעונה הבאה לכ-70 מיליון שקלים: "עלות המועדון בהתחייבויות חוזיות לשחקנים בעונה הבאה הינה בגובה של 26 מיליון ו-700 אלף שקלים", אמר סידי והמשיך: "ההוצאות הקבועות למועדון בסדר גודל כזה הן לא פחות מ-15 מיליון שקלים, שכוללים שמירה, חשמל, מים, ארנונה, תשלום על אצטדיון וכו'. עוד התקבלו הלוואות מחברת פרסום על השלטים, כ-2.2 מיליון שקלים, וממשרד הכרטיסים 'לאן' על חשבון העונה הבאה, כחמישה מיליון שקלים. בנוסף, הפועל חייבת לקריית שמונה כ-750 אלף שקלים על דני עמוס וליאור לוי ולמכבי חיפה ועוד כחצי מיליון שקלים על אוראל דגני.

"בהמשך לזה, כרגע עומדת תביעה מצד קייזרסלאוטרן על איתי שכטר וגילי ורמוט בגובה של 770 אלף יורו, שהם 3.7 מיליון שקל. על זה נוסיף עוד חוב של מיליון שקלים וחצי לחברת השמירה ועלויות של עובדי המועדון ומחלקת נוער, שהן עוד ארבעה מיליון שקלים. אין לי נתון מדויק עדיין על כל האנשים שהלוו כסף להפועל תל אביב, אך אני יודע שחג'ג' נתן הלוואת בעלים של כ-3.5 מיליון שקלים. בנוסף, נלקחה הלוואה של 8 מיליון שקלים שפרוסה למספר שנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דני עמוס שוער הפועל תל אביב. קובי אליהו
750 אלף שקלים עליו ועל ליאור לוי. דני עמוס/קובי אליהו

"לא צריך להיות גאון פיננסי כדי להבין את מצב המועדון", המשיך סידי. "הוא גרוע ביותר. אני שומע אנשים שמדברים על תקציב של עונה פיננסית בגובה של 25 מיליון שקלים וזה אפילו לא מעלה בי גיחוך. זו מתכונת לירידת ליגה. מה יקרה אם השחקנים שחתומים לא ימצאו קבוצה שתשלם להם את השכר? כל ההתנהלות בהפועל קלוקלת, אלה לא אנשים שיודעים לנהל כדורגל. דיברתי עם בעלי המניות לפני כן והדברים שאני מציג כאן מובאים בעידודם. הם מאוד פגועים מהתנהלות. הם מפחדים לבוא ולהגיד את הדברים ואין להם את הכוח להיאבק כבר.

"מי שבנה את המערכת הזאת הוא אדון רמון והוא זה שמכר את האחוזים ולקח את הכסף של אותם אנשים. אני חושב שהדבר המינימלי הוא לתת כבוד בחזרה למי שנתן כסף למועדון. אין לי ספק שחיים לא בא לפה כדי לפרק את הפועל, אבל אני לא אתן להפועל תל אביב ליפול ואעשה את כל מה שביכולתי לעזור. לא בונים תקציב של חמישים מיליון כשההכנסות מדגדגות את ה-20 מיליון. אמירות כמו 'הבטיחו לי' מתאימות לגן ילדים. מי הבטיח לך? תן לנו את השמות של אותם אנשים כדי שאני אוכל להעליב אותם כשיבואו למשחקים בבלומפילד".

בדירקטוריון המועדון הביאו פליאה על דבריו של סידי: "עם כל הכבוד, ויש הרבה לקובי סידי על התרומה שלו להפועל בעיקר למחלקת הנוער, אף אחד לא ביקש ממנו לייצג אותנו בשום דבר", אמר אחד מהחברים בדירקטוריון. "הדברים נאמרו על דעתו בלבד. אם נרצה להתבטא בכלי התקשורת בכל עניין, לא נשתמש בצד שלישי".

חיים רמון בעלים הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
מי הבטיח? תן שמות. רמון/יוסי ציפקיס

תגובת הפועל תל אביב: "קובי סידי הוא אוהד של הפועל תל אביב, אחד מעשרות אלפי האוהדים המסורים שמלווים את הקבוצה לאורך השנים, ועל כך מגיעים לו כל הכבוד וההערכה כפי שמגיע לכל אוהד אחר. אולם הוא אינו קשור להנהלת המועדון או לניהול הפועל תל אביב, והמספרים שהציג מופרכים מן היסוד ואין להם קשר למציאות.

צר לנו שבשל העובדה שההנהלה החליטה שלא לחלק יותר לאף אחד, כולל סידי, הזמנות חינם לתא הכבוד, האיש נפגע וכעת מנסה לפגוע במועדון ובמנהליו באופן אישי. רק כדי להעמיד דברים על דיוקם, חג'ג' הוא היחידי שתרם העונה מכספו על מנת לסייע למצבה הכלכלי של הקבוצה והוא ימשיך להשקיע מכספו ומזמנו לטובת הפועל תל אביב, למרות הניסיון הנואש להכפיש את שמו. הנהלת הפועל תל אביב תמשיך לפעול למען הבטחת עתידו הכלכלי היציב של המועדון, וכל הנתונים ידועים לבעלי המניות שנמצאים בקשר רציף עם חיים רמון ועידו חג'ג'. לא ניתן לרעשי רקע זניחים של אנשים שאינם קשורים למועדון לנסות להזיק לתהליכים להשגת מטרה זו".

תגובת עמותת האוהדים: "לפני מספר ימים פנו הנהלת עמותת האדומים ומספר בעלי מניות לחיים רמון בבקשה לראות את הספרים והמספרים לקראת העונה הבאה. בקשתנו נענתה בחיוב ובימים הקרובים צפויה להתקיים פגישה בין חשב המועדון למספר חברי ועד מנהל של העמותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully