וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשי ומאושר: דירוג המצטיינים השבועי באירופה

7.4.2014 / 8:00

מאטה הוצב בתפקיד חופשי וסוף כל סוף פרח במדי מנצ'סטר יונייטד, איקרדי יצא ממדורי הרכילות וחזר להתמקד בכדורגל, ודסטרו התגבר על הפציעות בדרך אולי למונדיאל בברזיל. דירוג המצטיינים, כולל האיש שעצר את הרצף של באיירן מינכן

מאורו איקרדי שחקן אינטר. GettyImages
וד"ש לוונדה נארה. מאורו איקרדי/GettyImages

10. מאורו איקרדי - אינטר

כוכב מדורי הרכילות מתחיל סוף כל סוף לכבוש גם על המגרש. אינטר בנתה הרים וגבעות על מאורו איקרדי כאשר רכשה אותו בקיץ מסמפדוריה, אבל ראתה את החלוץ בן ה-21 נפצע דווקא אחרי הופעת הבכורה בנבחרת ארגנטינה ומתקשה לבוא לידי ביטוי בעונת הבכורה שלו במועדון. באיטליה עסקו בעיקר בקשר שלו עם הכוכבנית וונדה נארה, אשתו לשעבר של חברו מקסי לופס, והתבדחו ש"את איקרדי רואים יותר בטוויטר מאשר ברחבה". זה היה נכון עד לפני כחודש. בתחילת מרץ איקרדי פתח לראשונה בהרכב, ומאז לא יצא ממנו. הביטחון עלה, התיאום עם החברים הפך טוב יותר ובשבת הגיע גם צמד ראשון שלצערו הספיק רק לנקודה ב-2:2 מול בולוניה. שער אחד מהאוויר מתוך רחבה, שער שני בכדור מסובב לקורה ופנימה, ושבחים אפילו מהבעלים אריק טוהיר. גם המיליארדר האינדונזי, חסר המושג בכדורגל, יודע שמדובר בשחקן נפלא.

9. סוון אולרייך - שטוטגרט

לוהט בתחתית הבונדסליגה. בראונשוויג, המבורג ושטוטגרט ניצחו, כך שכרגע מפרידות רק ארבע נקודות בין האחרונה להאנובר המדורגת במקום ה-13. שש קבוצות בקלחת, שתיים תרדנה ועוד אחת תצטרך להתמודד בפלייאוף. לשוערים יהיה תפקיד מכריע במחזורי הסיום, והשבוע סוון אולרייך הראה שלשטוטגרט יש על מי לסמוך. בשבוע שעבר הוא נבחר לשוער המחזור, אך קבוצתו שמטה יתרון והפסידה 3:2 למרקו רויס ודורטמונד. הפעם אולרייך נעל את השער. העבודה של השוער בן ה-25 החלה במחצית השנייה נגד פרייבורג, כשעצר ניסיון של אדמיר מחמדי. הלחץ של האורחים גבר לאחר שער היתרון של שטוטגרט, אבל אולרייך סיפק את אחת מהצלות העונה בגרמניה כשהתמתח והדף נגיחה של מחמדי לקורה. ברבע השעה האחרונה הוסיף אולרייך עוד ארבע עצירות נהדרות, הבטיח את הניצחון 0:2 עם משחק שני בלבד שלו העונה ללא ספיגה וגרם גם למאמנו הוב סטיבנס להגיד בסיום: "הוא היה פשוט נפלא. תודה לך, סוון אולרייך".

שחקן אברטון סטיבן נייסמית'. Jon Super, AP
שנתיים אחרי שדחה בנימוס את רוברטו מרטינס, מתגלה כהברקת סוף העונה שלו באברטון. סטיבן נייסמית'/AP, Jon Super

8. דניאל באייר - אוגסבורג

רצף 53 משחקי הליגה ללא הפסד של באיירן מינכן נעצר בשבת, דווקא בדרבי הבווארי מול אוגסבורג. פפ גווארדיולה העניק מנוחה לכמה משחקני ההרכב שלו, רגע לפני הגומלין מול מנצ'סטר יונייטד, ושילם את המחיר עם הפסד ליגה ראשון בקדנציה. מנואל נוייר סיפק כמה הצלות נהדרות ונבחר לאיש המשחק במרבית כלי התקשורת בגרמניה, אבל אנחנו נעשה כבוד למנצחת. אוגסבורג עושה עונה יוצאת דופן במושגים שלה. הקבוצה הצנועה הזו התרחקה כבר בשלב מוקדם מצרות התחתית, וה-0:1 היוקרתי הזה על באיירן שם חותמת על שנה מרשימה. מול האלופה סיפקה אוגסבורג הופעה קבוצתית לעילא ולעילא, אך מעל כולם בלט דניאל באייר. הקשר האחורי בן ה-30, אחד משני השחקנים היחידים בליגה שלא החמיץ דקת משחק העונה, שלט במרכז השדה, ניצח שם את טוני קרוס ובסטיאן שווינשטייגר וגם הבריק עם בישול שער הניצחון לסשה מולדרס. באייר הצהיר עוד לפני המשחק שקבוצתו תהיה הראשונה שתנצח את באיירן, ודאג ביכולתו המצוינת שכך אכן יהיה. הוא וחבריו גם היו הראשונים שמנעו מהאלופה לכבוש אחרי 65 משחקי ליגה. רגע השיא בהיסטוריה של אוגסבורג.

7. סטיבן נייסמית' - אברטון

ב-7 בפברואר ארסנל הוליכה את הטבלה ביתרון של שתי נקודות. חודשיים ותשעה מחזורים אחרי - התותחנים עם יתרון של נקודה בלבד... במאבק על המקום הרביעי. אברטון ניצלה את הקריסה של ארסנל, ובעיקר את ההתבטלות שלה בפני קבוצות הצמרת, והביסה אותה 0:3 בקרב הישיר ביניהן בגודיסון פארק. הטופיז השיגו ליגה שישי ברציפות וגם סגרו חשבון עם ארסנל על התבוסה 4:1 במשחק הגביע לפני כחודש, כשכל חוליית ההתקפה הביכה פעם אחר פעם את הגנת היריבה. ההפתעה הגיעה מכיוונו של סטיבן נייסמית'. הסקוטי הנמרץ שימש בעיקר כמחליף העונה, אך בכל פעם שכבש זה גם הוביל לניצחון. מול ארסנל הוא פתח בהרכב וגם זכה לפתוח את החגיגה עם שער מריבאונד, המשיך לבצע תנועה חכמה ללא כדור וגם הסתיר לשוער (מעמדת נבדל) בשער של רומלו לוקאקו. היכולת המצוינת וההשקעה זיכו אותו בתשואות רמות מהאוהדים כשהוחלף בדקה ה-80. כמעט שנתיים אחרי שדחה את רוברטו מרטינס בוויגאן והעדיף על פניו את אברטון, נייסמית' מתגלה כהברקת שלהי העונה של המאמן הספרדי.

קווין גמיירו סביליה חוגג שער. Toni Rodriguez, AP
בשקט בשקט, הוא וקרלוס באקה התגלו כרכש מוצלח. קווין גמיירו/AP, Toni Rodriguez

6. חאמס רודריגס - מונאקו

הקולומביאני הפנטסטי של מונאקו עם צמד שני העונה ועוד ביקור בדירוג המצטיינים שלנו. מונאקו אמנם יצאה מזמן ממאבק האליפות, אבל חאמס רודריגס ממשיך להיות הדינמו שלה והאיש סביבו אמורה להיבנות הקבוצה בעונה הבאה. הפליימייקר הנהדר עשה את ההבדל בניצחון הביתי 1:3 על נאנט והגן על שש נקודות היתרון של מונאקו על פני ליל השלישית. מקסים דופה, השוער השלישי של נאנט, שמר על שער נקי בשני משחקיו הראשונים בין הקורות. בהופעתו השלישית הוא הצטרף כבר למצעד קורבנות השמאלית של חאמס. הקולומביאני שיגר כדור לרשת בדקה ה-18 כדי להרגיע את קלאודיו ראניירי, ובמחצית השנייה בישל לאנדראה ראג'י האיטלקי וגם סגר עניין עם פנדל מדויק. מאזן שעריו העונה עומד כבר על 11 - שיפור ל-10 השערים במדי פורטו בעונה שעברה - ולאחר המשחק הוא הבטיח: "בעונה הבאה אהיה טוב יותר". יש למה לצפות.

5. קווין גמיירו - סביליה

לא מעט ביקורות ספג העונה חלוץ הרכש הצרפתי שהגיע מהספסל של פריס סן ז'רמן. קווין גמיירו עשה לעצמו שם של מחמיצן גדול העונה בספרד ורק הנציח את התדמית עם ההחטאות במחצית השנייה בפורטו ביום חמישי. בניגוד למבקרים, המאמן אונאי אמרי החליט לתמוך בחלוץ שלו והשאיר אותו בהרכב למשחק מול אספניול (1:4). כדי שיקבל מחדש את הביטחון עוד לפני הגומלין ביום חמישי. זה אכן קרה. גמיירו שם סוף להחטאות והיה חד מתמיד עם צמד נהדר. על סף סיום המחצית הוא עצר כדור על החזה וירה בימין פנימה, ושש דקות לסיום ביצע דאבל פס עם מרקו מארין והשלים צמד שלישי העונה בליגה הספרדית. בשקט בשקט, גמיירו הגיע כבר ל-11 שערי ליגה, שמצטרפים ל-14 שיש לשותפו קרלוס באקה. יחד הם מספקים בדיוק את 25 השערים שהיו בעונה שעברה לאלברו נגרדו, אותו הם התבקשו להחליף בקיץ. ואיתם, בניגוד לשנה שעברה, סביליה מתמודדת על הכרטיס לליגת האלופות. בלי שאף אחד שם לב, מדובר ברכש מוצלח.

אנדרה איוו שחקן מארסיי. רויטרס
שלושער שגרם לו לשחרר הרבה תסכול. אנדרה איוו/רויטרס

4. ג'ייסון פאנצ'ון - קריסטל פאלאס

שישה שערי חוץ בלבד היו לקריסטל פאלאס העונה בפרמיירליג. בשבת, במשחק אחד בקרדיף, היא השיגה מחצית מהכמות ועשתה צעד משמעותי נוסף להבטחת ההישארות. הנשרים עטו על הטרף והציגו בעיקר את ג'ייסון פאנצ'ון במשחקו הטוב ביותר העונה. הקשר בן ה-27 סחט הרבה מחמאות על העבודה הקשה שלו בשבועות האחרונים, אלא שמול הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר הוא גם איפס את הכוונות. אחרי שהתחמם עם בעיטות שנקלטו על ידי דייויד מרשל, פאנצ'ון שלח כדור מדויק בשמאל אל הרשת בדקה ה-31 והעניק לקריסטל פאלאס יתרון. האורחים המשיכו ללחוץ, הגדילו את יתרונם ושתי דקות לפני השריקה היה זה פאנצ'ון שחתם עם עוד שמאלית, הפעם בבעיטה מסובבת לחיבורים הרחוקים. 23 שערי ליגה בלבד יש לפאלאס העונה - פחות מכל קבוצה אחרת. פאנצ'ון, מלך השערים של הקבוצה יחד עם מרואן שמאק, כבש בסך הכול חמישה. חמישה ששווים לא פחות מ-10 נקודות. אף אחד כבר לא זוכר לו את הפנדל הנוראי מול טוטנהאם.

3. אנדרה איוו - מארסיי

זה מה שקורה כשהקבוצה הגרועה בחודש מרץ פוגשת את הקבוצה הגרועה בליגה. מארסיי צברה שתי נקודות בלבד בחודש שעבר, לא ניצחה בחמישה משחקים ולא כבשה במחצית הראשונה של שבעת המחזורים הקודמים. אנדרה איוו דאג לשים סוף לכל הרצפים העלובים הללו ולשפר במעט גם את העונה האיומה שעוברת עליו. הקיצוני השמאלי של נבחרת גאנה, בנו של אבדי פלה האגדי, נעדר שלושה חודשים בגלל פציעה וגם סבל משתי הרחקות, כשעד יום שישי היו במאזנו שני שערים בלבד ב-18 משחקי ליגה. מול אז'קסיו האחרונה הספיקו לו שלוש דקות כדי להקשית מעל גיירמו אוצ'ואה את הראשון ולקטוע בצורת של חצי שנה. השוער המקסיקני (בעונה הבאה במארסיי?) מנע מאיוו שני שערים נוספים במחצית הראשונה, אך לאחר ההפסקה הוא כבר נגח לרשת ובדקה ה-76 השלים את השלושער השני שלו בקריירה. מארסיי עדיין עם סיכוי לתפוס כרטיס לאירופה, אבל גם השלישייה הזו של איוו לא הרגיעה את הקהל שהמשיך למחות ולדרוש שינוי.

שחקן מנצ'סטר יונייטד חואן מאטה חוגג עם פיל ג'ונס. GettyImages
חואן מאטה/GettyImages

2. חואן מאטה - מנצ'סטר יונייטד

יותר מחודשיים חיכה דייויד מויס להופעה כזו מהרכש היקר ביותר שלו. 37.1 מיליון ליש"ט שילמה מנצ'סטר יונייטד לצ'לסי עבור חואן מאטה, שהמתין קצת יותר מחודשיים עד שהזכיר מדוע הגיע. שבוע אחרי שער הבכורה ששחרר הרבה לחץ, הקשר הספרדי כבר נטל את המושכות בהיעדרו של ויין רוני וניצח על הקונצרט ב-0:4 בניוקאסל - ניצחון הליגה הגבוה ביותר של מנצ'סטר יונייטד העונה. ההברקות של מאטה הפכו את משחק החוץ לטיול. הוא סובב באומנות כדור חופשי לרשת לפני סיום המחצית הראשונה, כבש בקור רוח את השני ולקינוח הכין את השער האחרון לעדנאן ינוזאי עם מסירת עקב. התפקיד החופשי מאחורי החלוץ סחט את המיטב ממאטה, שהוסיף גם את תואר איש המשחק לצמד הראשון שלו מאז אוקטובר 2012. "הוא היה טוב גם לפני כן, אבל עכשיו הוא משיג את השערים", הסביר מויס בסיום. "מאטה הוא אחד המוסרים הטובים בליגה ובכל העונות גם הגיע למספרים יפים של כיבושים". כמה חבל שהוא לא רשאי לשחק בליגת האלופות.

1. מתיאה דסטרו - רומא

למאבק על עמדות החלוצים הפנויות בסגל נבחרת איטליה הצטרף בשבועות האחרונים מועמד נוסף שפשוט לא עוצר - מתיאה דסטרו. החלוץ בן ה-23 החמיץ שלבים רבים מ-2013 בגלל פציעות ברך חוזרות, אבל מרגע שהתאושש הוא מבקיע ללא הפסקה. אחרי שלוקה טוני ניצח את הדרבי של ורונה וצ'ירו אימובילה הגיע ל-18 שערים עם גול ניצחון עבור טורינו, דסטרו התעלה וסחף את רומא לניצחון ראשון בסרדיניה אחרי 18 שנים. הג'אלורוסי רשמו ניצחון ליגה שישי ברציפות, כשהחלוץ האקספלוסיבי הבקיע שלושער ראשון בקריירה ב-1:3 על קליארי. "דסטרו מראה עד כמה הוא נחוץ לנו כשטוטי לא משחק", החמיא המאמן רודי גרסיה לחלוץ שלו, שב-12 משחקים בלבד בהרכב (עוד שישה כמחליף) הגיע ל-13 שערי ליגה ושיפר את עונת השיא שלו מ-2011/12 (12 שערים במדי סיינה). "הוא לא רק חלוץ רחבה, אלא יודע לעשות תנועה ותמיד רעב. הוא החבילה השלמה". עם הממוצע הטוב בליגה של שער כל 85 דקות, לדסטרו יש קייס טוב להציג לצ'זארה פראנדלי. או כמו שהדגיש החבר דניאלה דה רוסי: "לא חשבו על דסטרו כי הוא היה פצוע, אבל הוא הפך את עצמו למועמד ראוי".

שחקן רומא, מתיאה דסטרו. Marco Vasini, AP
עם שער כל 85 דקות, הפך את עצמו למועמד ראוי לנבחרת איטליה. מתיאה דסטרו/AP, Marco Vasini

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully