וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי פתח תקוה-הפועל עכו: ננאד מרינקוביץ' יירד לספסל

הסרבי יוחלף בשבתאי (ש', 18:00), משען יפתח. גם הלוזונים משנים הרכב: דמארי יחליף את אלבז, קניוק במקום קבהא

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 12. עכו מובילה 3:4 בניצחונות, עוד 5 משחקים הסתיימו בתיקו.

* כשמכבי פתח תקוה מארחת זה 1:3, עם עוד שתי תוצאות תיקו.

* הניצחון האחרון של עכו על פתח תקוה בחוץ היה 0:4, במשחק הבכורה של הלוזונים במושבה.

* ניצחון הבית היחיד של מכבי פתח תקוה על עכו הושג בגארבג' טיים של עונת 2010/11, במחזור הראשון של הפלייאוף האמצעי. נגמר 1:4.

* הפועל עכו ללא ניצחון ב-10 משחקי החוץ האחרונים שלה בליגה, מאז המחזור השישי מול הפועל רעננה.

* רעננה היא גם הקבוצה האחרונה שמכבי פתח תקוה ניצחה בבית, וגם זה קרה בשנה הקודמת (21.12.13).

נתונים: דריבליסט

יובל נעים מאמן הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
ללא ניצחון חוץ ב-10 משחקים. יובל נעים/אדריאן הרבשטיין

מפתחות והכנות: מכבי פתח תקוה

ההפסד לבית"ר ירושלים סיבך מאוד את הקבוצה של ייטב לוזון וקובי רפואה, והעובדה שהקבוצה ירדה אל מתחת לקו האדום יצרה לא מעט לחץ. מבחינת ההרכב, המאמנים מתכננים שני שינויים, הראשון שבהם מפתיע: מרואן קבהא צפוי לרדת לספסל ובמקומו ישחק גידי קניוק, כשגם תומר אלבז יפנה את מקומו לטובת ניצן דמארי. לוקה רוטקוביץ' ודיא סבע שוב יפתחו על הספסל. לידור כהן, פדרו דלבאן, ארפן זנלי ו-ויקטור מרעי הם הרביעייה הקדמית.

"אם ננצח את עכו, ההפרש מהם יעמוד על שתי נקודות בלבד, והכול שוב פתוח. נסבך את כל התחתית", אמר אחד השחקנים הבכירים בקבוצה. בשבועיים הקרובים תצא הקבוצה לשני משחקי חוץ קשים מאוד שעשויים לקבוע את גורלה בליגת העל - ברעננה וברמת השרון, בעוד שלושה שבועות היא תארח את בני יהודה.

אלרואי כהן לא הגיע לאף אימון השבוע מאחר והוא מושעה. השחקן, שלא ייכלל בסגל בשבועות הקרובים עשוי שלא לחזור בכלל העונה לכר הדשא, וספק אם ישחק גם אם יחזור בקרוב לאימונים. במועדון טענו השבוע כי כהן מגלה חוסר רצינות ולכן גם לא יהיה חלק מהקבוצה בעונה הבאה גם אם הקבוצה תישאר בליגה. "מוטב לשני הצדדים להיפרד", אמר השבוע גורם במועדון על הקשר שיגיע לוועדת משמעת. בפתח תקוה מקווים שאוהדי הקבוצה יגיעו לתמוך בהם במאבק החשוב.

גידי קניוק שחקן מכבי פתח תקוה. ברני ארדוב
יוקפץ להרכב. גידי קניוק/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: הפועל עכו

אחרי חמישה משחקים ללא ניצחון, בהם שלושה משחקים שהסתיימו ב-1:1, הפועל עכו יודעת שבלי ניצחון במושבה, המצב של הקבוצה רק יסתבך עוד יותר. עכו רחוקה חמש נקודות בלבד מהמלאבסים שנמצאים מתחת לקו האדום, ובצוות המקצועי ניסו לשדר השבוע מסר לשחקנים להניח את המשחק החלש מול רעננה בצד ולהתרכז במשחק הקרוב.

"בואו נגמור כבר עם כל המתח הזה", אמר יובל נעים לשחקנים. "תשכחו מרעננה ותשחקו בצורה מסודרת ומאורגנת כדי לצאת קדימה ולהבקיע. נגמרו לנו הרזרבות לאבד עוד נקודות". גם השחקנים בקבוצה מבינים שהפסד יסבך את העניינים עוד יותר. אחד מהם אמר: "אסור לנו רק להפסיד. אפילו תיקו תהיה תוצאה טובה, אבל אנחנו כבר רוצים לגמור עם זה. נמאס כבר מהמתח". נעים הזהיר בעיקר מהבעיטות החופשיות של פדרו גלבאן ומויקטור מרעי ולידור כהן המסוכנים.

בפן הטקטי, נעים מתכנן מספר שינויים, ולאור האכזבה שלו מננאד מרינקוביץ' שגילה יכולת חלשה במחזורים האחרונים, ישחק גיא דיין על הקו וז'וליאנו ספדאסיו יוסט לעמדת הקשר שמאחורי החלוץ. יובל שבתאי שנכנס כמחליף והיה מצוין יפתח בקישור האחורי. קלמי סבן פצוע ולכן שניר משען יחזור לעמדת המגן הימני. חמדי סליחי שלא כבש כבר שלושה מחזורים ינסה לשים סוף לבצורת.

בלי קשר, עדיין לא ברור האם נעים ימשיך בקבוצה והחלטה בעניין תתקבל רק כאשר יתברר סופית אם עכו תישאר בליגה, גם המשאים ומתנים עם שחקנים נמצאים כרגע בשלב של השהייה.

אוראל דגני הפועל תל אביב מול ננאד מרינקוביץ' הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
היכולת המאכזבת מורידה אותו לספסל. ננאד מרינקוביץ'/אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן

מכבי פתח תקוה: ויקטור מרעי

לוקה רוטקוביץ' הגיע בינואר כדי להוסיף מחץ להתקפה. אבל מאז החלוץ המונטנגרי עדיין לא הוכיח שחולצת ההרכב מגיעה לו, ולוזון ורפואה מעדיפים את מרעי בגלל עבודת ההגנה שלו. המספרים של מרעי עדיין לא מוכיחים שהוא מרוויח את המקום שלו ביושר. אבל מצד שני, השער היחיד שהבקיע העונה היה מול הפועל עכו. למשחק הזה הוא חיכה?

הפועל עכו: גיא דיין

יובל נעים מאמין מאוד בקשר שלא הבקיע בחמשת המחזורים האחרונים ונחשב לאס של הקבוצה. לפני שהוא משיג חוזה חדש בעכו או אולי עובר לקבוצה בכירה יותר, דיין יודע שמוטלת עליו האחריות לנווט את הספינה ולהביא מהניסיון שלו כדי שעכו תשיג ניצחון חשוב.

משה לוגסי בית"ר ירושלים מול גיא דיין הפועל עכו. יוסי ציפקיס
מוטלת עליו האחריות להוביל את הספינה. גיא דיין/יוסי ציפקיס

הרכבים משוערים

מכבי פתח תקוה: צחי גיגי, נאור פסר, איבן הרצג, ניצן דמארי, חגי גולדנברג, זיטו, גידי קניוק, ארפן זנלי, פדרו גלבאן, לידור כהן, ויקטור מרעי.

הפועל עכו: דודו גורש, שניר משען, אדי גוטליב, ברניסלב יובאנוביץ', מהראן אבו ריא, יובל שבתאי, מירקו אורמוש, גיא דיין, ז'וליאנו ספדאסיו, איסמעיל ריאן, חמדי סליחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully