וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היאבקות: אילנה קרטיש זכתה במדליית הכסף באל' אירופה

3.4.2014 / 19:40

המתאבקת הישראלית שזכתה בשנה שעברה במדליית הכסף, שוב סיימה שנייה אחרי הפסד 11:4 בגמר לוורובייבה מרוסיה

משמאל אילנה קרטיש מתאבקת ישראלית. איגוד ההאבקות,
שוב עם מדליית הכסף. אילנה קרטיש/איגוד ההאבקות

הישג ענק לספורט האולימפי הישראלי. המתאבקת אילנה קרטיש זכתה הערב (חמישי) במדליית הכסף באליפות אירופה שמתקיימת בפינלנד. כזכור, היאבקות הנשים הפכה לאחרונה לענף ספורט אולימפי, מה שמעצים את הישגה של קרטיש.

לפני שנה בגאורגיה, קרטיש זכתה במדליית הכסף באליפות אירופה 2013. הערב היא ניסתה לשפר את ההישג הזה כאשר פגשה בגמר של קטגוריית המשקל של עד 69 ק"ג את האלופה האולימפית מרוסיה (במשקל של עד 72 ק"ג) נטליה וורובייבה. קרטיש החזיקה מעמד בסיבוב הראשון, אך לבסוף נוצחה 11:4.

קרטיש בת ה-23 פתחה את האליפות בשמינית הגמר, שם ניצחה 2:5 יריבה מאיטליה. ברבע הגמר היא הביסה מתאבקת לטבית ובחצי הגמר גברה 3:4 על יריבה ממולדובה.

חשוב לציין כי באליפות אירופה בהיאבקות מתחרות הנשים בשמונה קטגוריות משקל שונות, בעוד שבמשחקים האולימפיים זה מצטמצם לארבע קטגוריות בלבד, כך שהרבה יותר קשה להגיע לשם גם אם זוכים במדליה באליפות אירופה.

על זכייתה במדליית הכסף תקבל קרטיש מענק מיוחד בסך 35,000 שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, מנהל הספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנה הקנדי ויקטור זילברמן יקבל מחצית מהסכום. הישג זה מכניס את קרטיש לסגל הכסף לקראת המשחקים האולימפיים בריו 2016, המעניק לה מלגה חודשית קבועה של 6,000 שקלים.

(עדכון ראשון: 12:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully