וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורם באומן נבחר ליו”ר המנהלת, עימות בין בן זקן לרמון

2.4.2014 / 17:08

נציגי קבוצות ליגת העל בחרו פה אחד בפרסומאי בן ה-60, שאמר: "אעשה כמיטב יכולתי להצעיד את הכדורגל הישראלי קדימה". בית הדין העליון אישר את המינוי לשלושה חודשים. ויכוח חריף בין רמון ובן זקן, הבעלים של אשדוד הטיח: ”אני פה 15 שנה, אתה טרמפיסט שמחפש לברוח”

יורם באומן מועמד לתפקיד יו"ר המנהלת. ברני ארדוב
היו"ר החדש. יורם באומן/ברני ארדוב

יושב ראש חדש למנהלת הליגה. נציגי קבוצות ליגת העל התכנסו הערב (רביעי) במשרדו של עו"ד מורן מאירי ברמת גן ואישרו פה אחד את המינוי של באומן. במקביל, קבע בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל שהמינוי יהיה זמני לשלושה חודשים ואחריהם יצטרך באומן לעבור את הליכי המינוי הנדרשים.

נציגי הקבוצות: יעקב שחר (מכבי חיפה), ג'ק אנגלידיס (מכבי תל אביב), אשר אלון (הפועל רעננה), ג'קי בן זקן (מ.ס אשדוד), דוניה שיינהולץ (הפועל עכו), אלי טביב (בית"ר ירושלים), חיים רמון (הפועל תל אביב), אלונה ברקת (הפועל באר שבע), איזי שרצקי (עירוני קרית שמונה), אפרים גבאי (הפועל חיפה), דני לאופר (הפועל ניר רמת השרון), מוחמד אבו יונס (בני סכנין), סלע מנדל (מכבי פתח תקוה), משה דמאיו (בני יהודה).

באומן, 60, איש עסקים עם עבר בתחום הפרסום, יחליף את ניר חפץ ששימש כיו"ר הזמני מאז הוחלט על הקמת המהלת בדצמבר 2012. בנוסף דנים בישיבה גם בנושא מכרז זכויות השידור. לישיבה הגיעו ראשי כל הקבוצות וכן באומן עצמו ויו"ר ההתאחדות אבי לוזון שהגיע מחויך במיוחד. נציגי מכבי פתח תקוה ובני יהודה, סלע מנדל ומשה דמאיו, הגיעו לאחר ההצבעה.

באומן הוא מבכירי אנשי הפרסום בישראל ובעבר זכה בפרס "ארבע אריות זהב" בפסטיבל הפרסום היוקרתי בקאן. באומן ייסד ושימש כיו"ר משרד הפרסום באומן?בר?ריבנאי שנרכש לפני שנתיים על ידי קבוצת פובליסיס, בה משמש באומן כיו"ר. הוא נחשב למקורב לשר האוצר יאיר לפיד ושימש כמנהל קמפיין הבחירות של "יש עתיד". בנוסף, מחזיק באומן בחמישה אחוז ממניות מבשלת הבירה "אלכסנדר".

לאחר בחירתו אמר באומן: "אני שמח מאוד על בחירתי לתפקיד מאתגר זה. אעשה כמיטב יכולתי יחד עם ראשי קבוצות הכדורגל בישראל להצעיד קדימה את הכדורגל הישראלי. יש לפניי הרבה עבודה. אני מאחל לנו בהצלחה. אני הולך קודם כל ללמוד את העסק ואחר כך לדבר. ההתרשמות שלי מהישיבה הייתה מצוינת, יש עם מי לדבר ויש עם מי לעבוד".

לאחר בחירת יושב הראש למנהלת התקיים דיון בנוגע למכירת זכויות השידור, כאשר במהלכו נשמעו צעקות רמות בין חיים רמון שתומך במכירת הזכויות לבין ג'קי בן זקן שמתנגד. במהלך הוויכוח הטיח בן זקן ברמון: "אני כאן 15 שנה, אתה טרמפיסט שמחפש לברוח".

אלונה ברקת בעלים הפועל באר שבע אלי טביב בעלים בית"ר ירושלים דני לאופר בעלים הפועל ניר רמת השרון. ברני ארדוב
טביב, ברקת ודני לאופר הגיעו/ברני ארדוב

הישיבה התקיימה למרות המתיחות בין המנהלת להתאחדות וניסיונות של קבוצות הליגה הלאומית הפועל רמת גן, הכח עמידר רמת גן ומכבי הרצליה למנוע את קיומה. במקביל לקיום הישיבה, התייצב עו"ד מאירי בדיון בבית הדין העליון לדון בעתירת קבוצות הלאומית להוציא צו מניעה לקיום הישיבה ולבחירת היו"ר. לאחר הדיון, בו נטל חלק גם דמאיו כנציג המנהלת, שב מאירי למשרדו ואישר שבית הדין נתן אור ירוק לקיים את ההצבעה לבחירת היו"ר.

בית הדין העליון קבע שלליגה הלאומית יינתן במנהלת ייצוג של שני משקיפים מטעמן כבר עתה. לעניין הישיבה, לא שוכנע בית הדין שהתקיימו ההליכים המקדמיים למינוי יו"ר מאחר וטרם הורמה ועדת כשירות על פי הסכם הרפורמה, אולם כדי לא לפגוע בפעילות הכלכלית של המנהלת ומתוך הכרה בחשיבות מינוי יו"ר, קיבלה המנהלת אישור למנות יו"ר לתקופה של שלושה חודשים. לאחר מכן יצטרך היו"ר הנבחר לעבור את הליכי המינוי הנדרשים.

לאור המתיחות, שלחה הבוקר מנכ"לית משרד הספורט אורלי פרומן מכתב ללוזון בו כתבה בין היתר: "אני פונה אליך, כמי שחתום מטעם ההתאחדות לכדורגל בישראל, בדרישה כי תפעל לקידום הקמת המנהלת בהקדם האפשרי, ובהתאם למסמך ההבנות. אני מצפה כי ההתאחדות לכדורגל, ואתה אישית, תעשו כל מאמץ לעמוד בהתחייבויות שקיבלתם על עצמכם.. אני מצפה ממך כיו"ר ההתאחדות לכדורגל וכמי שנטל על עצמו ליישם את ביצוע רפורמה בענף הכדורגל בישראל, לעמוד בכל ההתחייבויות שנטלת על ההתאחדות ובשנה להקמת המנהלת במבנה ובאופן שבו התחייבת במסגרת מסמך ההבנות".

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה למכתב: "המכתב שנשלח ממנכ"לית משרד הספורט להתאחדות לכדורגל מיותר לחלוטין וברור כי הנמענים היו צריכים להיות אחרים. ההתאחדות לכדורגל עשתה כל מה שהתחייבה לו בהסכם, אישרה את שינויי התקנון באסיפה הכללית ולמעשה הייתה אחראית יותר מכל גורם אחר להתהוות המנהלת ולהקמתה. המחלוקת בין הקבוצות שמרכיבות את המנהלת הן עניינן בלבד".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
אבי לוזון נוכח/ברני ארדוב
יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. ברני ארדוב
גם שחר שם/ברני ארדוב
ג'ק אנגלידיס נציג הבעלים של מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אנגלידיס מייצג את מכבי תל אביב/ברני ארדוב
חיים רמון בעלים הפועל תל אביב. ברני ארדוב
וחיים רמון את הפועל תל אביב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully