וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: מי למעלה, מי למטה

יובל קליין

1.4.2014 / 17:27

העונה יוצאת לדרך ויובל קליין בוחר חמש קטגוריות שכדאי לעקוב אחריהן: אחוזי החבטה של קבררה, היכולת של קרשאו, הפצצות של דייויס, הניצחונות של המטס והבריאות של סייזמור. אנדר או אובר?

ניל ווקר פיטסבורג פייראטס חוגג. AP
העונה יצאה לדרך בסערה. ווקר חוגג את ההומראן המנצח שלו/AP

בשעה טובה, נפתחה הלילה (בין שני לשלישי) עונה חדשה של בייסבול וכבר קיבלנו מספר רגעי קסם כמו חבטת הניצחון של ניל ווקר בפיטסבורג, ההומראן המרגש של גריידי סייזמור, מייק טראוט שהראה כבר באינינג הראשון לפליקס הרננדז מי המלך החדש של הסצנה והפצצה המטורפת של באסטר פוזי ליציעים השמאליים של האצטדיון באריזונה. לכבוד הפתיחה החגיגית, הנה מבט על חמש קטגוריות מעניינות וניסיון לקבוע האם הנתון השנתי הסופי שלהם יהיה מעל או מתחת למה שקבענו בתחילת העונה.

מייק טראוט לוס אנג'לס איינג'לס. Lisa Blumenfeld, GettyImages
הראה לפליקס הרננדז מי שולט בעניינים. מייק טראוט/GettyImages, Lisa Blumenfeld

מיגל קבררה – 33 אחוזי חבטה:

שחקן הבייסבול היקר בהיסטוריה, מיגל קבררה, עומד בפני עונה מעניינת. מצד אחד, שבוע לפני פתיחת העונה, הוא חתם על הארכת חוזה עצומה, שנותנת לו הרבה שקט וכסף בבנק. מצד שני, הקבוצה עשתה מהלכים דרמטיים בפגרה, שמטרתם הייתה להעביר מסר לפיו העיר דטרויט מוכנה לאליפות. על קבררה הכסף והדיבורים לא ממש השפיעו בשנים האחרונות, כאשר זכה בטריפל קראון ההיסטורי לפני שנתיים והיה קרוב מאוד לשחזר זאת בעונה שעברה. הוא החובט הראשון מאז 1925 שלוקח את תואר החובט המוביל של האמריקן ליג שלוש שנים ברציפות והוא עשה זאת תוך שהוא חובט ל-34.4%, 33.0% ו-34.8%.

מה שכנראה מנע מקבררה לזכות בטריפל קראון בשנה שעברה הייתה פציעה שגרמה לו לחבוט להומראן בודד ב-25 המשחקים האחרונים של העונה. עם סיום העונה הוא נכנס לחדר הניתוח ועבר ניתוח קצר במפשעה. לפי דבריו, הוא יצא ממנו חזק מתמיד. מלבד הניתוח, קבררה יצטרך להתרגל למצב חדש בליינאפ, בו פרינס פילדר איננו מאחוריו. השאלה אם מגישים יחליטו להגיש לקבררה או לא תלויה רבות ביכולת של ויקטור מרטינז. כבר הלילה, הומראן של מרטינז בניסיון החבטה הראשון שלו העונה הוכיח שהוא בא לעבוד.

ההימור: למרות היכולת של מרטינז הלילה, ניקח את האנדר. זה לא שקבררה יחווה עונה חלשה, הוא ימשיך להיות החובט הטוב ביותר בליגה. רק ש-33.0 אחוזים זה מספר קצת גבוהה בשבילו העונה. גם תכנית החיזוי ZiPS מעמידה את הנתון שלו העונה על 31.7% וזה נשמע כמו בחירה נכונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שחקן דטרויט טייגרס מיגל קבררה. Carlos Osorio, AP
חייב את ויקטור מרטינז במיטבו. קבררה/AP, Carlos Osorio

קלייטון קרשאו (לוס אנג'לס דודג'רס) – 2.26 ERA:

בגיל 26, קרשאו כבר מחזיק בטיעונים חזקים לגבי כניסה להיכל התהילה, אחרי שסיים את שלוש השנים האחרונות כמוביל ה-ERA בליגה. שני המגישים האחרונים שעשו זאת היו גרג מדוקס ורוג'ר קלמנס, כך שהרף שקרשאו הציב לעצמו הוא מהגבוהים שיש. בנוסף, המגיש המוביל של הדודג'רס העמיס שתי זכיות בסיי יאנג על הדרך ואת החוזה הגדולה ביותר למגיש בתולדות הליגה. העונה, הציפיות מהדודג'רס וקרשאו הן לעשות את הצעד הנוסף לעבר הצלחה בפלייאוף והופעה בוורלד סירייס, דבר שלא הצליחו לעשות בשנה שעברה אחרי שדווקא קרשאו היה זה שאכזב הכי הרבה במשחק שש נגד הקרדינלס, כאשר היה אחראי לשבע ריצות של היריבה.

קרשאו מגיע העונה לאחר שרשם את ה-ERA הנמוך בקריירה (1.83), אך כאשר מסתכלים על המספרים ההיסטוריים של מגישי העבר, רואים שמדוקס הצליח לרשום ERA נמוך מ-2.00 רק פעם אחת בקריירה וקלמנס פעמיים, מה שמדגיש את קושי שחזור ההישג. ארבע תכניות החיזוי הפופולריות המופיעות באתר fangraphs מדברות על ERA ממוצע של 2.42 ותוכנית החיזוי של נייט סילבר (PECOTA) מעמידה את קרשאו עם ה-ERA השלישי בטיבו בנשיונל ליג, אחרי חוזה הרננדס וסטיבן שטרסבורג. רק נזכיר שבשנה שעברה, ב-16 מתוך 33 המשחקים בהם קרשאו פתח, הוא הרשה ריצה אחת או פחות.

ההימור: את העונה החל קרשאו ברשימת הפצועים והקבוצה הדגישה שהיא תיקח את הזמן עם המגיש ובצדק, מה שאולי נותן לנו סימן לבאות ולכן כדאי ללכת על האובר כאן. כמו שאנחנו מכירים את קרשאו, זה עדיין יהיה ERA מרשים, אבל בכל זאת קצת יותר גבוה מ-2.26.

קלייטון קרשאו שחקן לוס אנג'לס דודג'רס. Danny Moloshok, AP
יכול להיכנס לרשימה של הגדולים מכולם? קרשאו/AP, Danny Moloshok

כריס דייויס – 40.5 הום ראנס:

בשנה שעברה, דייויס התפוצץ והציג סוף סוף את הכוח עליו דיברו כל השנים בטקסס. שחקן הבסיס הראשון של בולטימור הוביל את הליגה עם 53 הומראנים ו-138 הכנסות רצים, דבר שלא עזר בסוף לאוריולס להיכנס לפלייאוף, אבל לפחות סיפק לאוהדים שם שהם יכולים לשאת על גב החולצה שלהם בגאווה אחרי כל השנים בהם ניק מרקאקיס היה השם "החם" באזור. ההתפוצצות של דייויס בשנה שעברה קצת הפתיעה, כי מדובר בשיפור של 20 הומראנים בשנה (33 כדורים ליציע היו לו ב-2012), אבל צריך לציין שבשנה שעברה הוא קיבל 111 יותר הזדמנויות לחבוט.

כאשר מתבוננים אחורה על ההצלחה של דייויס בשנה שעברה, רואים שאת מרבית הנזק הוא עשה בחודשיים הראשונים של העונה. באפריל הוא חבט ל-34.8 אחוזים עם תשעה הומראנים ובמאי ל-36.4 אחוזים ועשרה הומראנים, כך שהרבה תלוי בדרך בה דייויס ייפתח את העונה. את אימוני האביב הוא סיים עם ארבעה הומראנים ב-37 ניסיונות חבטה ו-OPS מעל 1.00 ולמרות שמדובר רק במשחקי אימון, אפשר להסיק מכך שדייויס נראה נעול על המטרה גם העונה. "106 הומראנים ו-276 ריביז", ענה דיוויס לכתב הבולטימור סאן כאשר נשאל מה הוא מתכנן העונה. כמובן שהוא צחק, אבל הוא עדיין מדבר לעניין כאשר הוא ניגש לחבוט וההצלחה האישית שלו כנראה תמשיך, מה שאי אפשר לומר בודאות על הקבוצה שלו.

ההימור: אחד היתרונות שיהיו לדייויס העונה היא ההצטרפות של נלסון קרוז לליינאפ, מה שיוריד קצת מהלחץ עליו כיוון שכעת הוא לא השחקן היחיד בקבוצה שיכול לשנות משחק בהנפת מחבט בודדת. לכן ההימור על אובר 40.5 הומראנים לכריס דייויס נראה לנו הגיוני מאוד.

כריס דיוויס שחקן בולטימור אוריולס. Patrick Semansky, AP
ינסה לשמור על הכושר המפלצתי. דייויס/AP, Patrick Semansky

ניו יורק מטס – 74.5 ניצחונות:

לא במפתיע, העונה של המטס החלה ברגל שמאל עם הפסד הלילה לוושינגטון. מה שכן הפתיע זו הדרך בה חובטי הקבוצה הצליחו להגיע לאס של הנשיונאלס, סטיבן שטרסבורג כבר באינינג ראשון, עם שלוש חבטות והומראן של שלוש ריצות. אותו אינינג אולי הראה לאוהדי המטס שהם כנראה יפסידו יותר העונה מאשר ינצחו, אבל לפחות יהיה מה לראות והעיניים של כולם יופנו לעבר הילדים הצעירים שישחקו ברוטציה. דווקא המדובר מכולם, מאט הארווי, לא יהיה על הגבעה העונה עקב ניתוח טומי ג'ון, אבל ברוכים הבאים לעידן זאק ווילר. המגיש בן ה-23 יהיה הפותח ביום חמישי וינסה להמשיך את היכולת המעולה שהציג בעונה שעברה עם ERA של 3.42 ב-17 משחקים בהם פתח. בנוסף, אוהדי המטס יצטרכו לחכות רק עוד כמה חודשים עד שנראה את נואה סינדרגארד בן ה-21, ששלט בדומיננטיות במיינור ליג בשנה שעברה וצפוי לערוך את הופעת הבכורה שלו במייג'ור ליג באמצע השנה.

מרלון בירד היה השחקן הפרודקטיבי ביותר בקבוצה בשנה שעברה ובגלל זה המטס העבירו אותו בטרייד לפיטסבורג במהלכה. את מקומו ינסה לתפוס קרטיס גרנדרסון שלקח את הסאבווי מזרחה לקווינס. היאנקיז ויתרו על האאוטפילדר כיוון שחשבו שהוא כבר מעבר לשיא אחרי שחבט רק לשבעה הומראנים בעונה שעברה, אבל גם במצבו כיום, גרנדרסון עדיין חובט יותר טוב מהממוצע ותכניות החיזוי מעמידות את המספרים שלו על כ-20 הומראנים ו-22.0 אחוזי חבטה.

ההימור: ישנם הרבה סימני שאלה במטס, עם היכולת של אייק דייויס והאאוטפילד הבינוני, אבל לפחות צוות המגישים יכול לשים את הקבוצה בסיטואציית ניצחון ואז אפשר לסמוך על דייויד רייט שיעשה את העבודה כמו שהוא תמיד עושה. לכן נהיה אמיצים ונלך עם אובר 74.5 ניצחונות למטס העונה.

אוהדות ניו יורק מטס. John Minchillo, AP
תנו לילדים לרגש את אוהדי המטס/AP, John Minchillo

50.5 משחקים לגריידי סייזמור מבלי להיות ברשימת הפצועים:

בוסטון אולי הפסידה את משחק הפתיחה בבולטימור הלילה, אבל הסיפור הגדול של המשחק היה ההומראן של גריידי סייזמור באינינג הרביעי שהשווה זמנית את התוצאה. המשחק הזה היה הפעם הראשונה שסייזמור משחק בייסבול אחרי 922 ימים של היעדרות עקב פציעות וההחתמה שלו בבוסטון הייתה סימן שאלה עצום. לא מזמן, סייזמור היה אולסטאר בקליבלנד אבל שרשרת פציעות שכללה ניתוחים במרפק, בברך ובגב גרמה לו לחתום על ההצעה הכי "טובה" שהונחה לו על השולחן וזה חוזה לעונה אחת תמורת 750 אלף דולר בלבד בבוסטון.

הרד סוקס תכננו שג'קי בראדלי ג'וניור יהיה זה שיתפוס את מיקומו של ג'קובי אלסבורי במרכז האאוטיפלד, אבל היכולת המעולה של סייזמור באימוני האביב, שלא הזכירה את שרשרת הפציעות שעבר, זיכתה אותו במקום בהרכב במקום הילד. מצחיק לראות גם שתכניות החיזוי השונות מציגות מספרים בפערים גדולים אחת מהשנייה כאשר הם מנסים לחזות את עונת 2014 של סייזמור, אבל תכניות אלה מדברות על היכולות שלו עם המחבט ולא על יכולות הברכיים שלו להחזיק מעמד. כאן נמצא מכרה הזהב הגדול ביותר בספורט כיום וזה הניסיון לחזות פציעות ובכך למנוע אותן. בשנה האחרונה נעשתה בבוסטון השקעה רבה בנושא במטרה להבין יותר את הפציעות של השחקנים שלהם ויכול להיות שמדובר במהפכת ה"מאניבול" הבאה של המשחק.

הימור: למרות ההשקעה של הרד סוקס בנושא, ההיסטוריה של סייזמור לימדה אותנו שאי אפשר להישען עליו יותר מדי מכיוון שהברכיים, או המפרק, או הגב שלו יגידו אחרת. כואב לכתוב את זה, אבל לשים את האנדר פה יהיה הימור די בטוח.

גריידי סייזמור שחקן בוסטון רד סוקס. Gerald Herbert, AP
בדרך הבטוחה לרשימת הפצועים? סייזמור/AP, Gerald Herbert

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully