וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולטים באדום: דירוג המצטיינים השבועי באירופה

31.3.2014 / 9:00

הדורסנות של ליברפול, הדומיננטיות של אתלטיקו מדריד ודייגו קוסטה, עונת השיא של אדם ללאנה וכמובן ציון הדרך המרגש של קאקה. דירוג המצטיינים השבועי נצבע אדום. בפסגה: אזהרה לריאל מדריד

חוליאן ספרוני שוער קריסטל פאלאס. GettyImages
האגדה של סלהרסט פארק. חוליאן ספרוני/GettyImages

10. חוליאן ספרוני - קריסטל פאלאס

מה שלא קרה לז'וזה מוריניו בקדנציה הראשונה בצ'לסי, באינטר או בריאל מדריד, קרה בסוף השבוע בסלהרסט פארק. הוא הפסיד לעולה חדשה. השער העצמי של ג'ון טרי העניק לקריסטל פאלאס ניצחון 0:1 על צ'לסי וגרם למוריניו להצהיר בסיום כי "אבדו הסיכויים לזכות באליפות". לקבוצה שלו היו הזדמנויות להשוות, אך היא נתקלה באגדה של קריסטל פאלאס - חוליאן ספרוני. השוער הארגנטינאי סוגר עשור בסלהרסט פארק ונחשב לסמל אמיתי. העונה הוא גם זוכה להכרה ראויה, כשיחד איתו קריסטל פאלאס רחוקה חמש נקודות מהקו האדום. ספרוני אמנם לא נזקק למאמץ מיוחד במחצית הראשונה, אך לאחר השער צ'לסי החלה ללחוץ והארגנטינאי היה במיטבו כדי לעצור את פרננדו טורס ואדן הזאר, לפני שסיפק את אחת מהצלות העונה מול הבלגי בדקה ה-73. "זו כנראה ההצלה שתשאיר את פאלאס בליגה", זעק השדר לאחר שספרוני גבר באחד על אחד על הזאר. פאלאס ספגה העונה 39 שערים בלבד (כמו ליברפול, פחות מ-13 קבוצות אחרות) וספרוני מוביל את טבלת העצירות בליגה עם 213 כאלה. יסיים את החוזה עם הישארות?

9. אנחל לאפיטה - חטאפה

תגידו מזל טוב לקוסמין קונטרה. מגן אתלטיקו מדריד, חטאפה ונבחרת רומניה לשעבר, השיג את ניצחונו הראשון כמאמן בליגה הספרדית, כשחטאפה קטעה רצף של 15 משחקים ללא ניצחון עם 1:3 בוולנסיה. למרות שהשיגה שער מהיר, המארחת כבר חשבה על רבע גמר הליגה האירופית מול באזל, ויריבתה מהתחתית ניצלה זאת בצורה מקסימלית. אנחל לאפיטה ירה פנימה את השוויון בדקה ה-25 והכניס התלהבות בחבריו. שתי דקות לאחר מכן המהפך הושלם, ומשם חטאפה צברה ביטחון וסיפקה את אחד ממשחקיה הטובים ביותר העונה. הפעם זה גם היה שווה ניצחון ראשון מאז סוף נובמבר, וכך השער החמישי של לאפיטה העונה היה הראשון שגם הובקע במשחק בו הושגו שלוש הנקודות. "הגול של לאפיטה שינה את הלך המחשבה שלנו", הודה בסיום פדרו לאון. "משהו השתחרר ונקווה שמכאן יצאנו לדרך חדשה". חטאפה אכן נחלצה מהקו האדום, אך עדיין נמצאת בסכנה, יחד עם לא פחות מ-10 קבוצות אחרות.

רהאים סטרלינג, ליברפול. GettyImages
לא חייב לכבוש כדי להצטיין. ראחים סטרלינג/GettyImages

8. אלברו דומינגס - בורוסיה מנשנגלדבאך

בזמן שאתלטיקו מדריד חווה תקופה קסומה, גם כמה מפליטיה עושים חיל הרחק מהבית. אחד מהם הוא אלברו דומינגס, שנמכר לפני שנתיים לבורוסיה מנשנגלדבאך והתאקלם היטב בגרמניה. הבלם הספרדי בן ה-24 פגש בראשון את המבורג, מולה הבקיע את שער הבכורה שלו בבונדסליגה. בעונה שעברה זה קרה בתוספת הזמן והציל נקודה עבור גלדבאך. הפעם, דומינגס דאג להבטיח שלוש נקודות. אחרי שסבל העונה על פציעה קשה בכתף ואף איבד לתקופה את המקום בהרכב בעקבות טעויות חוזרות, דומינגס חזר לאחרונה לכושר מצוין. מול המבורג הוא נגח ליד של מייקל מנסיין וסחט את הפנדל שהוביל לשער השוויון (פיליפ דמס כבש את הריבאונד, אחרי שהחטיא לראשונה זה ארבע שנים), עצר את פייר מישל לאזוגה וקבע 1:3 עם שערו הראשון לעונה זו. גלדבאך שוב במאבק על הכרטיס הרביעי לליגת האלופות.

7. ראחים סטרלינג - ליברפול

שימו לב לתוצאות של מוליכת הטבלה החדשה באנגליה במשחקים הגדולים ב-2014: 0:4 על אברטון, 1:5 על ארסנל, 0:3 על מנצ'סטר יונייטד, 0:4 על טוטנהאם. המשחק האחרון היה הניצחון השמיני ברציפות של ליברפול הדורסנית, שהבקיעה עד כה 88 שערי ליגה. רק ברצלונה, עם משחק פחות, כבשה יותר עד כה בחמש הליגות הבכירות. להצגה השבועית של המרסיסיידרס היו כוכבים רבים, אך מי שנבחר לאיש המשחק לא כבש ולא בישל. טוב, הוא עשה הכול חוץ מזה. אחרי שבועיים בהם עלה כמחליף, ראחים סטרלינג חזר להרכב כרוח סערה. האנגלי הנמרץ סיפק הופעה פנטסטית בכנף ימין, שיתף פעולה עם גלן ג'ונסון וגם כשעבר שמאלה השאיר אבק לשומרים שלו עם חמישה מהלכים מוצלחים באחד על אחד ויצר מצבים לחבריו. האנרגיות הבלתי פוסקות של סטרלינג סחפו את ליברפול. עם אנרגיות כאלה, היא בהחלט יכולה לחלום על אליפות ראשונה בעידן הפרמיירליג.

חוסה קאייחון שחקן נאפולי חוגג. רויטרס
עונת בכורה נהדרת בליגה האיטלקית. חוסה קאייחון חוגג עם לורנצו אינסינייה/רויטרס

6. חוסה קאייחון - נאפולי

יובנטוס נחלה את הפסד השני בלבד העונה ולא כבשה בסרייה A לראשונה זה יותר משנה (מאז ההפסד 1:0 לרומא בפברואר 2013). הקבוצה שעצרה את הקטר מטורינו הייתה נאפולי, שהכניסה קצת עניין לצמרת האיטלקית המנומנמת וניערה את האלופה שבדרך. רבות דובר על שיטת שלושת הבלמים של יובנטוס והשימוש הנהדר בתכונות ההתקפיות של שחקני הכנף. בסן פאולו, חוסה קאייחון וחבריו חשפו את נקודות התורפה בשיטה הזו. הספרדי, אחד משחקני הרכש המוצלחים של העונה באיטליה, התמקם מצוין כדי להכניע את ג'יג'י בופון והמשיך להיות פעיל מאוד בחלק ההתקפי של התכולים. ההופעה הזו שמה חותמת על עונת הבכורה הנהדרת של קאייחון מחוץ לספרד. הוא כבש יותר מכל קשר אחר העונה בליגה האיטלקית (12, וד"ש לארתורו וידאל שנתקע על 11) וזה כולל שער ניצחון מול רומא וכן כיבושים בניצחונות על אינטר, לאציו ופיורנטינה. גם נגד יובה יכול היה להבקיע יותר. בינגו.

5. גיירמו אוצ'ואה - אז'קסיו

אחרי שנתיים בהן השאיר כמעט לבדו את אז'קסיו בליגה, העונה אפילו גיירמו אוצ'ואה לא יושיע את הקבוצה מקורסיקה. מה שכן, הוא עושה כל שביכולתו כדי לדחות את הקץ. אז'קסיו נועלת את הטבלה בצרפת ורחוקה 15 נקודות מחוף מבטחים. היא ניצחה פחות מכל קבוצה אחרת (3) וספגה יותר מכולן (57) אך מצבה היה גרוע הרבה יותר אלמלא השוער שלה. המקסיקני נשאר שם איכשהו גם אחרי ינואר, ובשבת מנע לבדו הפסד מול טולוז. אז'קסיו ניצלה בצורה מקסימלית את שתי הבעיטות היחידות שלה למסגרת והוליכה 0:2, אבל טולוז חזרה בסערה, השוותה ל-2:2 והפעילה מכבש. אוצ'ואה, שסיפק חמש הצלות עוד לפני השוויון, הוציא כדור חופשי מהחיבורים של וויסאם בן ידר, הדף לקורה בעיטה של סרז' אורייה וקינח עם הדיפת הפנדל של ג'ונתן זבינה בתוספת הזמן. כתם הירידה לא ידבק בו. אחד המלפפונים החמים של הקיץ.

דייגו קוסטה שחקן אתלטיקו מדריד. AP
בבילבאו הודו שהוא בלתי ניתן לעצירה. דייגו קוסטה/AP

4. אדם ללאנה - סאות'המפטון

שלישיית האנגלים הבינלאומיים של הסיינטס דרסה בשבת את הלגיון הצרפתי של ניוקאסל. ג'יי רודריגס הבקיע פעמיים וגם ריקי למברט מצא את הרשת, אבל מעל כולם היה אדם ללאנה, שהשאיר מחוץ לדירוג השבועי גם את ויין רוני. הקיצוני האנגלי ניהל את ההצגה של סאות'המפטון והיה יעיל מתמיד עם הכניסות התכופות מצד ימין עם רגל שמאל. הוא בישל באומנות ללמברט, יצר מצבים ובדקה ה-70 הפציץ מ-22 מטרים לחיבורים בשמאל. את זה אפילו השופט המושמץ אנדרה מארינר לא יכול היה לפספס. היה זה שערו התשיעי העונה של ללאנה בפרמיירליג וה-60 בקריירה. אז מי תיקח אותו בעונה הבאה? אולי זו תהיה צ'לסי, אולי מנצ'סטר יונייטד ואולי תבוא קבוצה אחרת שתשים את הכסף. מה שבטוח, רוי הודג'סון חייב לכלול אותו בסגל למונדיאל בברזיל.

3. דייגו קוסטה - אתלטיקו מדריד

עם כל הכבוד לדהירה של גארת' בייל ולצמד מול ראיו, וגם לניצחון הדחוק של ברצלונה בדרבי, את התוצאה המשמעותית מבין שלוש הטוענות לכתר בספרד רשמה אתלטיקו מדריד. הרי ברצלונה הפסידה בסן מאמס החדש וריאל הסתפקה שם בנקודה. ואתלטיקו? היא שוב ניצחה במגרשה של אתלטיק בילבאו. כמו במשחק הגביע, שהיה ההפסד הראשון של הבאסקים בבית החדש, דייגו קוסטה מצא את הרשת והוביל את הקולצ'ונרוס ל-1:2 משכנע. אמנם קוקה בישל וגם כבש את שער הניצחון, אך הברזילאי שהתאזרח בספרד היה איש המשחק. דייגו קוסטה עבד כהרגלו ללא לאות, עשה צחוק מהגנת בילבאו והעלה את מאזנו ל-25 שערי ליגה בעונה הטובה בחייו. פרט לכיבוש במשחק חמישי ברציפות, הוא איים עוד שלוש פעמים, סחט את האדום מאיימריק לפורט וגם היה זכאי לפנדל. "לא מצאנו דרך לעצור אותו", הודה המאמן המקומי ארנסטו ואלוורדה. עכשיו תורה של ברצלונה לנסות.

קאקה שחקן מילאן חוגג. רויטרס
הופעה 300 חלומית. קאקה/רויטרס

2. קאקה - מילאן

דווקא אחרי שאדריאנו גליאני חשף כי בחוזה עמו יש אופציית שחרור במקרה שמילאן לא תהיה בליגת האלופות, קאקה הזכיר פעם נוספת שהוא אחד הבודדים שראויים להמשיך ללבוש את החולצה האדומה-שחורה. הברזילאי עצמו כבר רמז על מעבר אפשרי ל-MLS, אך לא נתן לזה להפריע לו לציין בסטייל את ההופעה ה-300 שלו במדי מילאן. קייבו ראתה את קאקה מצטיין על חשבונה, עם שער קל אחרי אסיסט נאה של קייסוקה הונדה ועוד בעיטה מסובבת לקורה ופנימה מקצה הרחבה. 104 שערים יש לקאקה ב-300 המשחקים שלו במילאן, שבעה מהם העונה. מתוך השבעה, שישה נכבשו בסן סירו. "זו הייתה הופעה 300 חלומית מבחינתי", אמר קאקה בסיום. "בכדורגל הכול משתנה במהירות, וזה מה שיפה. יש לנו עדיין סיכוי להשיג את אחד הכרטיסים לאירופה". יש סיכוי שגם החשיבה של סקולארי בעניינו תשתנה?

1. מרקו רויס - דורטמונד

הנה האיש שזכה בסוף השבוע לכותרות בעיתוני מדריד כמעט כמו רונאלדו ובייל. ארבעה ימים לפני הביקור בסנטיאגו ברנבאו, מרקו רויס הוביל את דורטמונד לקאמבק ראשון מ-2:0 ל-2:3 מאז 2003. כן, יותר מעשור לא הצליחה הקבוצה הזו לחזור מפיגור כזה בבונדסליגה, אך "רולס רויס" דאג שזה יקרה בשטוטגרט. המארחים הוליכו 0:2 אחרי 19 דקות ואיימו לקלקל את חגיגת משחק ה-300 של יורגן קלופ כמאמן בליגה הגרמנית. ואז רויס התעורר. "השער השני שלהם היה כמו קריאת השכמה", הסביר בסיום שחקן נבחרת גרמניה, שצימק עוד לפני ההפסקה, השווה בפנדל והשלים די במזל את השלושער השלישי בקריירה שהחזיר את דורטמונד למקום השני בטבלה. 17 שערים ו-16 בישולים יש לרויס במשחקים רשמיים העונה. רוברט לבנדובסקי אולי לא יהיה במשחק הראשון במדריד, אבל רויס מגיע בכושר נפלא עם חמישה שערים בארבעת משחקיו האחרונים. ריאל מוכנה?

מרקו רויס שחקן דורטמונד. GettyImages
נמצא בכושר שיא לקראת רגעי ההכרעה בליגת האלופות. מרקו רויס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully