וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים-מכבי פתח תקוה: המארחים בהרכב חסר

אלי דסה החולה מצטרף לטונייס, קפילוטו, קריאף, חדד ופרדה הנעדרים (א', 20:15, ספ'1 ו-HD). זנלי יחזור אצל הלוזונים

one
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* משחקים בליגה הראשונה: 90. בית"ר ירושלים ניצחה חצי מהמפגשים, ומאזן הניצחונות שלה עומד על 23-45. עוד 22 משחקים נגמרו בתיקו.

* כשבית"ר מארחת היא מובילה 10-27 בניצחונות ועוד 11 משחקים לא הוכרעו.

* מכבי פתח תקוה ניצחה לאחרונה בטדי לפני שלוש שנים, בינואר 2011 – 0:2 משערים של יוסי אופיר ועומר גולן.

* בשבעת משחקי הליגה האחרונים של בית"ר ירושלים לא קרה ששתי הקבוצות הבקיעו (ורק פעם אחת אף קבוצה לא הבקיעה).

* מכבי פתח תקוה מגיעה למשחק הזה עם שני ניצחונות חוץ רצופים – בהם לא ספגה.

* רוני לוי אימן 16 פעמים נגד מכבי פתח תקוה וניצח בתשעה מקרים. יש לו עוד חמש תוצאות תיקו ושני הפסדים.

רוני לוי מאמן בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
ניצח בתשעה מקרים את קבוצתו לשעבר. רוני לוי/אדריאן הרבשטיין

מפתחות והכנות: בית"ר ירושלים

בית"ר ירושלים תעלה מחר למשחק הראשון בפלייאוף התחתון נגד מכבי פתח תקוה בטדי בהרכב חסר מאוד. המאמן רוני לוי יחסר את אנדרס טונייס וניסו קפילוטו המוצהבים, אופיר קריאף המורחק, דני פרדה שלא יוכל לשחק עקב הסכם עם מכבי פתח תקוה, שי חדד הפצוע והיום מתברר כי גם אלי דסה שנעדר מאימוני אתמול והיום עקב מחלה לא יעמוד לרשות המאמן, לפחות לא להרכב הפותח.

רוני לוי יודע כי לאחר המשחק בקרית שמונה והאווירה בקרב הקהל, קיימת ירידה גדולה של אנרגיות בקרב השחקנים ובאימון אתמול הוא אסף את השחקנים ואמר להם: "זו תקופה לא נעימה, אבל אנחנו חייבים להיות חזקים כדי לצאת ממנה. אמנם יש לנו פער גדול, אבל בקלות אנחנו יכולים להסתבך ואנחנו צריכים לעשות את הכול כדי לגמור את הסיפור כמה שיותר מהר".

לוי רמז לשחקנים לשים את השיקולים האישיים בצד כשאמר להם: "זה לא הזמן למשחקים. אנחנו לא במצב שכל אחד יחשוב אם הוא משחק או לא או מה יהיה איתו. זו בית"ר ירושלים, זה מועדון גדול וכולם צריכים להתרכז בלסיים את העונה טוב ולא להסתבך בתחתית".

בנוגע להרכב הקבוצה, לא נראה שללוי יש יותר מדי אפשרויות כאשר דור מלול צפוי לפתוח כמגן ימני ואילו ג'ונתן וילה וטל כחילה יפתחו כבלמים. בקישור האחורי ישחקו פאבלו ברנדאן ומשה לוגסי כאשר לחלק הקדמי צפוי לחזור אבירם ברוכיאן. שלומי אזולאי צפוי להמשיך ולקבל קרדיט בחוד ההתקפה וייתכן שגם איציק כהן.

בשבועות הקרובים צפוי לשבת הבעלים אלי טביב עם המאמן רוני לוי ולבדוק אפשרות להחתימו לעונה נוספת. נראה כי שכרו של המאמן, התקציב אותו תוכל להעמיד בית"ר והציפיות של אלי טביב יקבעו האם המאמן ימשיך. טביב שוחח עם מספר מקורבים להם הוא מייחס חשיבות גדולה שהמליצו לו להמשיך את ההתקשרות עם המאמן.

שחקן בית"ר ירושלים אלי דסה. מגד גוזני
מצטרף לרשימת הנעדרים. אלי דסה/מגד גוזני

מפתחות והכנות: מכבי פתח תקוה

במכבי פתח תקוה מרוצים מאוד מהכושר שבו נמצאת הקבוצה. קובי רפואה וייטב לוזון החמיאו לשחקנים שלהם, וזיהו אפשרות לקחת שלוש נקודות בטדי. שחקני פתח תקוה עדיין לא מרוצים מהעובדה שלא קיבלו את משכורות חודש פברואר ורובם גם מהעובדה שלא קיבלו את הבונוסים עבור נקודות, עד שהעניין יסתדר, השחקנים החליטו לא לפתוח במחאות ויודעים שהפסד מחר יסבך שוב את הקבוצה בתחתית. הניצחון של רמת השרון הערב באשדוד השווה את מספר הנקודות של הקבוצות.

מבחינת ההרכב, לוזון ורפואה מתכוונים לפתוח עם הרכב דומה לזה שפתח מול מעלות, למעט שינוי אחד. ארפן זנלי שחלה אבל פתח תעל הספסל מול מעלות, יחזור להרכב. דיא סבע יפתח על הספסל. "בשלב הזה של העונה אסור לנו לרדת מתחת לקו האדום. נצטרך לבוא לטדי ולהשיג את הנקודות", נאמר לשחקנים.

לירן סרדל שחקן הפועל חיפה (מימין) מול ארפן זנלי שחקן מכבי פתח תקוה. אדריאן הרבשטיין
חוזר להרכב של מכבי פתח תקוה. ארפן זנלי/אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן

בית"ר ירושלים: אבירם ברוכיאן

בית"ר שבורה, ללא שישה שחקנים ובלי יותר מדי אנרגיות. טדי יהיה ריק והמעטים שאכן יגיעו לא יעשו חיים קלים לאף אחד. ברוכיאן יצטרך להוביל את מרכז השדה ולמעשה את כל הקבוצה על מנת לא להפסיד ולהסתבך בתחתית. זה לא יהיה פשוט.

מכבי פתח תקוה: צחי גיגי

מכבי פתח תקוה צריכה את השוער שלה בכושר שיא במחזורים האחרונים של העונה. לצד לא מעט ביקורת שנובעת מחוסר ניסיון, צחי גיגי רשם העונה כמה עצירות שהוכיחו שמדובר בשוער ברמה גבוהה. בטדי, עם הלחץ של הקהל והתחתית, לגיגי אסור לטעות. הוא צריך לשדר ביטחון לשחקני ההגנה ולעזור לקבוצה לזכות בשלוש נקודות חשובות, שעשויות להכריע את גורלה בעונה הבאה.

שחקן בית"ר ירושלים, אבירם ברוכיאן, עם השופט דניאל בר נתן. אדריאן הרבשטיין
יצטרך לסחוב את הקבוצה. אבירם ברוכיאן/אדריאן הרבשטיין

הרכבים משוערים

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, דור מלול, ג'ונתן וילה, טל כחילה, דושאן מאטוביץ', פאבלו ברנדאן, משה לוגסי, אבירם ברוכיאן, סינטאיהו סלליך, איציק כהן, שלומי אזולאי.

מכבי פתח תקוה: צחי גיגי, נאור פסר, איבן הרצג, תומר אלבז, חגי גולדנברג, זיטו, מרואן קבהא, ארפן זנלי, פדרו גלבאן, לידור כהן, ויקטור מרעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully