וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומית: נתניה תמתין עם העלייה, עפולה בפלייאוף העליון

מערכת וואלה! ספורט

28.3.2014 / 17:50

המוליכה חתמה את העונה הסדירה עם 0:4 על הכח, עפולה השתחלה אחרי 1:2 על אשקלון. 1:2 לנ. עילית על הפועל פ”ת

one

העונה הסדירה בליגה הלאומית הגיעה הערב (שישי) לסיומה בצורה סופר-דרמטית, אך עדיין ללא חגיגות עלייה של מכבי נתניה. מוליכת הליגה דרסה 0:4 את הכח עמידר רמת גן, אבל גם בני לוד השלישית חזרה מפיגור 2:0 לניצחון 2:3 על מכבי הרצליה והפער ממנה נותר 18 נקודות. הפועל פתח תקוה השנייה הפסידה 2:1 להפועל נצרת עילית שהבטיחה מקום בפלייאוף העליון.

שחקני מכבי נתניה חוגגים, מימין ירין חסן. ברני ארדוב
נתניה תבטיח עלייה בפלייאוף/ברני ארדוב

המרוויחה הגדולה של המחזור הייתה הפועל עפולה. הקבוצה מהצפון הייתה לאורך מרבית שלבי העונה מתחת לקו האדום, אך סיום נפלא וניצחון 1:2 בחוץ על הפועל אשקלון הקפיץ אותה עד למקום השביעי וכמובן הבטיח לה בנוסף להישארות גם מקום בפלייאוף העליון. גם בית"ר תל אביב השתחלה לשמונה הראשונות, אחרי 2:2 דרמטי בווינטר מול הפועל רמת גן השישית. בתחתית, הפועל ראשון לציון ניצחה 1:2 את מכבי יבנה והורידה אותה למקום הלפני אחרון. הפועל ירושלים התעללה במכבי אום אל פאחם עם 0:6, בעוד האחות הפועל קטמון הובסה בטדי 3:0 בידי מכבי אחי נצרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עידו אקסברד, מכבי נתניה, מול מייקל טוקורה, הכח עמידר רמת גן. ברני ארדוב
להכח מצפים חיים קשים בפלייאוף התחתון. מייקל טוקורה, מימין/ברני ארדוב

פלייאוף עליון: מכבי נתניה, הפועל פתח תקוה, בני לוד, מכבי אחי נצרת, הפועל נצרת עילית, הפועל רמת גן, הפועל עפולה, בית"ר תל אביב רמלה.

פלייאוף תחתון: מכבי הרצליה, הפועל ראשון לציון, הפועל קטמון, הכח עמידר רמת גן, הפועל אשקלון, הפועל ירושלים, מכבי יבנה, מכבי אום אל פאחם.

משחקי המחזור הבא:

פלייאוף עליון:

מכבי נתניה - בית"ר תל אביב רמלה
הפועל פתח תקוה - הפועל עפולה
בני לוד - הפועל רמת גן
מכבי אחי נצרת - הפועל נצרת עילית

פלייאוף תחתון:

מכבי הרצליה - מכבי אום אל פאחם
הפועל ראשון לציון - מכבי יבנה
הפועל קטמון - הפועל ירושלים
הכח עמידר רמת גן - הפועל אשקלון

שחקן מכבי נתניה, לארי קאיודה. ברני ארדוב
כיפר על החמצת העונה. לארי קאיודה/ברני ארדוב

מכבי נתניה - הכח עמידר רמת גן 0:4

הרבה זמן המתינו אוהדי מכבי נתניה לשואו אמיתי. אז הבטחה מעשית של החזרה לליגת העל לא הייתה היום, אבל היה המשך ישיר ליכולת מרבע גמר גביע המדינה מול רמת השרון (0:3) ועוד ניצחון משכנע. יוסי מזרחי נתן מנוחה לערן לוי וקיבל תמורה מעידו אקסברד, שפתח בחוד והבקיע פעמיים (21 בפנדל ו-51) אחרי הרחקה של עידן מקדש האורח. גם לארי קאיודה הנמרץ מצא את הרשת (28) וכיפר על החמצה מסמרת שיער בפתיחה, כשבהמשך הוא סחט פנדל נוסף ואפשר לאדיר טובול לכבוש שער בכורה העונה בדקה ה-89. נתניה תחתום את סיפור העלייה באחד המחזורים הבאים, הכח תהיה בפלייאוף התחתון.

דקה 15: איזו החמצה מזעזעת של קאיודה. חנצ'ינסקי יצא רע, שחקן הגנה של הכח נגח את הכדור על פי השער והחלוץ של נתניה שנותר מול רשת חשופה המשיך עם החזה משני מטרים מעל המשקוף.

דקה 21: גול! אחרי החמצה של הכח, מקדש איבד כדור לקאיודה וספק הכשיל אותו על סף הרחבה. השופט הורה על פנדל והרחיק את הבלם האורחים. אקסברד בעט שטוח שמאלה וקבע 0:1 למכבי נתניה.

דקה 28: גול! קאיודה כיפר על ההחמצה. בן מלכה שלח לו כדור גאוני מבעד להגנה והחלוץ המשיך מהאוויר לרשת. 0:2 לנתניה.

דקה 51: גול! טובול בניסיון שני הצליח להעביר כדור רוחב משמאל ואקסברד המשיך מהאוויר פנימה. שער יפה, השני של אקסברד ו-0:3 קל לנתניה.

דקה 89: גול! קאיודה עשה תרגיל ברחבה והופל על ידי ברגיג. טובול התכבד בפנדל וירה פנימה את שער הבכורה שלו העונה. 0:4 לנתניה.

שחקן מכבי נתניה, עידו אקסברד. ברני ארדוב
כבש פעמיים. עידו אקסברד/ברני ארדוב
אוהדי מכבי נתניה. ברני ארדוב
קיבלו הצגה. אוהדי נתניה/ברני ארדוב

הפועל נצרת עילית - הפועל פתח תקוה 1:2

השבוע הסוער שעבר על המלאבסים שיחק לידי הפועל נצרת עילית, שהשיגה ניצחון יקר שסידר לה כרטיס לפלייאוף העליון. טל מאיר ספג כרטיס אדום בדקה ה-43 והותיר את הפועל פתח תקוה ב-10 שחקנים. נצרת עילית, לשורותיה חזר ערן רוזנבאום אחרי פציעה ארוכה, ניצלה את יתרונה המספרי היטב, ואחרי כמה הצלות של אבי איבגי היה זה ערן מלכין שכבש לזכות המארחת בדקה ה-57. לוהאב כיאל, שבישל את הראשון למלכין, סיפק עוד הכנה נהדרת לאחמד דיאב שקבע 0:2 בדקה ה-67. ליאור אסולין רק צימק בכדור חופשי בדקה ה-73, והפועל פתח תקוה עם שלוש נקודות יתרון בלבד על פני בני לוד עם הכניסה לפלייאוף.

מכבי הרצליה - בני לוד 3:2

המארחת נפלטה ממש בדקות הסיום מהמקום השמיני המבטיח הישארות בליגה, וכעת תיאלץ להילחם על חייה בפלייאוף התחתון. פרדי דוד לא יכול היה לבקש פתיחה טובה יותר, אחרי שז'ורדן פושה כבש צמד מהיר לזכות מכבי הרצליה בדקות 1 ו-3 וסיבך את לוד בפתיחה. אלא שמוראד אבו ענזה צימק בדקה ה-13 ולאחר שלוש דקות סחט פנדל, אותו בעט פנימה משה בן לולו שקבע 2:2 כבר בדקה ה-16. צליל חתוכה עצר את הפנדל של רפי עמוס בדקה ה-83, והמהפך של לוד הושלם מיד לאחר מכן עם השני של בן לולו כשנותרו שש דקות לסיום. לוד שלישית עם 49 נקודות, הרצליה המאוכזבת רק תשיעית.

מוראד אבו ענזה שחקן בני לוד. ברני ארדוב
לוד רק שלוש נקודות מהמקום השני. מוראד אבו ענזה/ברני ארדוב

הפועל אשקלון - הפועל עפולה 2:1

הכישלון הגדול של העונה מול הקאמבק המטורף של הסיבוב השני. הפועל עפולה עשתה את הבלתי ייאמן מבחינתה, ואחרי שבילתה לאורך מרבית שלבי העונה מתחת לקו האדום, נמלטה ממנו בעזרת שלושה ניצחונות רצופים ובחסות הטבלה הצפופה השתחלה ברגע האחרון לפלייאוף העליון שכמובן גם הבטיח לה עוד עונה בלאומית. פרס אדיר אחרי עונה רוויית קשיים, הן מבחינה כלכלית והן מבחינה מקצועית. אשקלון פתחה עם שוער הנוער דרור בוארון, אך למרות זאת עלתה ליתרון בדקה ה-46 משער של עמנואל אוגודה. 12 דקות לאחר מכן הורחק כוכבה אוסיי מאוולי בצהוב שני מיותר, ועפולה ניצלה זאת כדי להפוך. המחליף מתן נחמני איזן בדקה ה-62 ומי אם לא שחר הירש הכריע את המשחק בדקה ה-75 עם שערו ה-18 העונה בליגה. מלך השערים יהיה בפלייאוף העליון.

הפועל רמת גן - בית"ר תל אביב/רמלה 2:2

שער השוויון הדרמטי של איציק אבושדיד בדקה ה-81 נתן לבית"ר תל אביב רמלה את המקום האחרון בפלייאוף העליון. הפועל רמת גן השישית הוליכה פעמיים בווינטר בזכות שערים של לירון דיאמנט (38) ורן בן שמעון (76), אבל גיל גילקרוב (54) ואבושדיד לקראת הסיום הציבו את מלכת התיקו של הליגה במקום השמיני בזכות תיקו 13 העונה.

רן בן שמעון שחקן הפועל רמת גן מול יקיר שינה שחקן בית"ר תל אביב רמלה. דאבל פס
שניהם יהיו בפלייאוף העליון. רן בן שמעון מהפועל רמת גן מול יקיר שינה מבית"ר תל אביב רמלה/דאבל פס

הפועל קטמון - מכבי אחי נצרת 3:0

אכזבה גדולה לירושלמים, שרשמו משחק חמישי ללא ניצחון ואיבדו את המקום בפלייאוף העליון. אלן מסודי העלה את אחי נצרת ליתרון בדקה ה-29, אלי אלבז הוסיף בדקה ה-69 והסלובני דויד פוליאנץ חתם את התוצאה בטדי בדקה ה-83. אחי נצרת במקום הרביעי עם 45 נקודות, רק שבע פחות מהפועל פתח תקוה השנייה. קטמון בשבוע הבא עם עוד משחק מול האחות הפועל ירושלים.

הפועל ראשון לציון - מכבי יבנה 1:2

קרב התחתית הקריטי הוכרע הודות לשער ניצחון דרמטי של הקפטן איתי טואף בדקה ה-88, ולמעשה קבע כי שתי הקבוצות תפגשנה שוב במחזור הבא. ראשון לציון הגיעה מותשת אחרי רבע גמר הגביע, אבל הייתה טובה יותר במחצית הראשונה ובסיומה עלתה ליתרון בזכות מבצע אישי של שלומי אזולאי שירה פנימה מ-18 מטרים. מכבי יבנה הגיבה עם נגיחה מקרוב של אנטוניו פבלוב בדקה ה-62, אך המילה האחרונה הייתה של הבלם טואף, שדחק פנימה את שערו השמיני העונה והוריד את יבנה אל מתחת לקו האדום. ראשון עשירית עם שלוש נקודות יותר.

מכבי אום אל פאחם - הפועל ירושלים 6:0

האדומים מהבירה היו הנהנים התורנים מהפיאסקו העונה לשם מכבי אום אל פאחם. מוסא סלמן (32), אושר אבו (49), חן מנצורי עם שלושער (81, 88 ו-90) ועידן שדה (86) השתתפו בחגיגה. הפועל ירושלים במקום ה-14 המוליך למבחנים עם 37 נקודות, אום אל פאחם עם 111 שערי חובה!

שחקן הפועל ראשון לציון איתי טואף. ברני ארדוב
שער דרמטי עבור ראשון לציון. איתי טואף/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully