וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א-מכבי חיפה: פרישקין תורגל, צ'קול יפתח

ההונגרי של הירוקים יעלה במקום גוזלן, צ'קול יחליף את הרוש אצל בן שמעון (שבת, 18:00, ספורט1 ו-HD). קינן חוזר להרכב

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 130. מכבי חיפה מובילה 39:45, עוד 37 משחקים הסתיימו בתיקו.

* כשהפועל תל אביב מארחת היא מובילה 19:27, עם עוד 17 משחקים שלא הוכרעו.

* אם הפועל תל אביב תכבוש פעמיים היא תחגוג 100 שערי בית נגד מכבי חיפה.

* זה משחק הליגה ה-1700 של מכבי חיפה. עד כה השיגו הירוקים 810 ניצחונות ליגה, 441 תוצאות תיקו ו-448 הפסדים. הפרש השערים: 1827:2730. אחוז ההצלחה: 59.22%.

* רן בן שמעון הפסיד 10 מ-13 המשחקים בהם אימן נגד מכבי חיפה. הוא ניצח רק פעמיים, שתיהן בעונת האליפות של קרית שמונה (11/12), ופעם נוספת סיים בתיקו.

* הפועל תל אביב ניצחה רק פעם אחת ב-7 המשחקים האחרונים מול מכבי חיפה.

* הפועל תל אביב עם 6 משחקי דרבי תל אביבי ללא ניצחון, ובחמשת הפעמים הקודמות היא לא ניצחה גם את המשחק שבא אחרי הדרבי (כן, כולל את הדרבי בשבוע שעבר).

נתונים: דריבליסט

שחקן הפועל תל אביב, לוקאס סאשה, מול שחקן מכבי חיפה, אלון תורג'מן. טל לוי
מפגש שלישי העונה. סאשה מול תורג'מן/טל לוי

מפתחות והכנות: הפועל תל אביב

אחרי שהצילה מעט מכבודה עם ה-0:0 נגד מכבי תל אביב ביום שני האחרון, הפועל תל אביב תנסה לחזור מחר למאבק על הכרטיס לאירופה. האדומים יודעים שהפסד נוסף למכבי חיפה יגמור להם למעשה את העונה ואחר מהשחקנים אמר אחרי האימון : "זה או לחזור בגדול למאבק על הכרטיס לאירופה, או לשכוח מהעונה הזו ולרדת לים. מרחק של שבע נקודות מחיפה ומקרית שמונה זה יותר מידי. אם נפסיד הסיכויים להגיע לאירופה יהיו אפסיים".

המאמן רן בן שמעון יערוך רק שינוי אחד בהרכב לעומת זה שאיתו הוא פתח בדרבי: שינוי כפוי במסגרתו אברהם צ'קול יפתח במקום שמעון הרוש הפצוע בעמדת המגן השמאלי. המגן אמור לעבור בתחילת השבוע בדיקת MRI שתקבע אם הוא סובל מקרע או מתיחה. בן שמעון התלבט השבוע לגביי זהות מחליפו של הרוש ומוקדם יותר השבוע תרגל את אורי כהן. יחד עם זאת, מהאימון המסכם עולה שלצ'קול סיכוי גבוה יותר להיכלל בהרכב.

"הגיע הזמן שתנצחו קבוצה מהפלייאוף העליון", אמר בן שמעון לשחקניו באסיפת הקבוצה. "זה קרב על הכרטיס לאירופה. למכבי חיפה יש לא מעט בעיות במשחקים מולנו ולא ידענו לא לנצל את בשני המשחקים הקודמים". המאמן גם הזהיר את שחקניו מהמהירות בחלק הקדמי של חיפה.

אברהם צ'קול שחקן הפועל תל אביב מול אור אוסטווינד שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
יחליף את הרוש. צ'קול/ברני ארדוב

מפתחות והכנות: מכבי חיפה

במכבי חיפה ממשיכים בהכנות להפועל תל אביב. המאמן אריק בנאדו תרגל אתמול לראשונה את רביעיית ההגנה שלו לקראת המשחק, כשעושה רושם שדקל קינן יחזור להרכב על חשבונו של סארי פלאח, ולא במקום אדין צוצאליץ', שמגלה שיפור בשבועות האחרונים. בהתקפה, בנאדו נוטה לעלות עם תמאש פרישקין בחוד, מתוך הנחה ששובל גוזלן יעיל יותר כמחליף. ההונגרי נמצא בכושר משחק מלא ולא שיחק במחזור הקודם בגלל שחלה. השוער אמיר אדרי שסובל ממכה יבשה כשיר למשחק וצפוי לפתוח בהרכב. עידן ורד ימתין להזדמנות על הספסל. הבלם אנדריי פיליאבסקי לא יכלל בסגל.

קינן אמר השבוע לאתר הרשמי: "הפועל תל אביב קבוצה חזקה עם חלק התקפי מהיר ומסוכן. יש יריבות ספורטיבית ארוכה איתם. הולך להיות משחק חם ואני לא כבר לא יכול לחכות". בנאדו ערך אסיפה בה אמר לשחקנים: "במשחק האחרון היו דברים שאהבתי, והיו שלא. היינו צריכים להיות יותר מרוכזים במהלך האחרון. היו הבדלים בין המחצית הראשונה לשניה".

הקשר רובן ראיוס התבקש לבצע כמה שיותר שעות התנדבות בשלושת השבועות הקרובים, כדי להבטיח מצב שבו יוכל לשחק מול הפועל באר שבע במסגרת המחזור ה-31. הקשר ספג הרחקה מחמישה משחקים, שתקוצר לשלושה אם ימלא מכסה של 40 שעות התנדבות בבית החולים רמב"ם. עד תחילת השבוע אמורה לצאת הודעה בנוגע לעונש אותו יספוג הקשר מהמועדון. ההצעה הראשונה הייתה לקנוס אותו בגובה השכר בתקופה היעדרותו (כ-25 אלף יורו, בגין ארבעה משחקים כולל ההרחקה האוטומטית), אך במועדון שוקלים פעם נוספת לוותר לקשר על חלק מהקנס מתוך הנחה שנענש מספיק כתוצאה מההד שנוצר סביבו.

חיפה תתחיל בקרוב את ההכנות לעונה הבאה, והיא משוחחת עם סוכני שחקנים ללא קשר לזהות המאמן הבא. אחרי החתמת שחר הירש, שמו של גילי ורמוט עלה.

אמיר אדרי שוער מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
כשיר למשחק. אדרי/אדריאן הרבשטיין

יעמדו למבחן

הפועל תל אביב: ישראל זגורי

בדרבי זגורי הוכיח לפרקים למה בהפועל בונים עליו בעונה הבאה, אולם ההחמצה בסיום תיארה היטב את העונה שלו ושל הקבוצה בשני המשחקים הקודמים נגד מכבי חיפה, הפועל תל אביב לא ידעה לתרגם את היתרון במגרש לשערים וירדה מנוצחת. כדי שזה לא יקרה מחר זגורי וחבריו להתקפה יהיו חייבים להיות הרבה יותר חדים.

מכבי חיפה: אדין צוצאליץ'

לא ברור מה השתנה אצל הבלם הבוסני בשבועות האחרונים, אבל היציבות שגילה בעונה שעברה רק מעלה סימני שאלה לגבי העובדה שהפך העונה לשחקן ספסל. זאת הפעם הראשונה שהבוסני מקבל עדיפות על בלם אחר, פלאח במקרה הזה. האם חיפה מזהה מגמת התאוששות או שהיא פשוט רוצה לשווק אותו בקיץ כשחקן הרכב? התשובות בבלומפילד.

ישראל זגורי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
צריך להגיע חד. זגורי/ברני ארדוב

הרכבים משוערים

הפועל תל אביב: דני עמוס, ליאור לוי, אוראל דגני, ברנקו איליץ', אברהם צ'קול, בריאן חרסיסיץ', שי אבוטבול, לוקאס סאשה, גילי ורמוט, ישראל זגורי, עומר דמארי.

מכבי חיפה: אמיר אדרי, אייל משומר, אדין צוצאליץ', דקל קינן, טאלב טואטחה, אביחי ידין, גוסטבו בוקולי, חן עזרא, יניב קטן, אלון תורג'מן, תמאש פרישקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully