וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים עתיד מתוק: העונה של הקבוצות הגרועות ב-NBA

שגיא רפאל

25.3.2014 / 15:30

מה הלייקרס חייבים כדי לקום מההריסות? מה לא עבד העונה בבוסטון? יש בכלל נקודת אור בפילדלפיה? שגיא רפאל מסכם את העונה של הקבוצות הגרועות ב-NBA ומסביר מה הן צריכות כדי לצאת מהבור

קובי בריאנט, פאו גאסול, שחקני לוס אנג'לס לייקרס. AP
הלייקרס נראו העונה כמו כל דבר אחר בליגה חוץ מהלייקרס/AP

בוסטון סלטיקס

מה לא עבד: לא הצליחו להיפטר מהחוזה המיותר של ג'ראלד ואאלאס, וכרגע נראה שהם תקועים איתו עוד עונה לפחות. ג'ף גרין היה לא יציב בעליל, ולצד סלי נצחון ומשחקים של 30+ נקודות רשם משחקים שבהם הוא בעיקר הזיק.

מה עבד: אייברי בראדלי המשיך להתקדם, ג'ארד סלינג'ר הצליח להישאר בריא רוב הזמן, ורשם תצוגות נאות. רייג'ון רונדו הצליח להתגבר על הפציעה, וחזר בכושר טוב. ההימור שלהם על בראד סטיבנס נראה מוצלח במיוחד.

תכניות לעתיד: בוסטון ממשיכה להסתכל קדימה. יש לה צעירים מבטיחים, אבל אף אחד מהם לא נראה כמו שחקן פרנצ'ייז עתידי. היא תחפש החתמה גדולה, או שתצטרך להתקדם באיטיות ולקוות למזל בדראפט.

שחקן בוסטון סלטיקס ג'ף גרין (שמאל). רויטרס
אין לסלטיקס אף שחקן פרנצ'ייז. ג'ף גרין/רויטרס

אורלנדו מג'יק

מה לא עבד: לא הצליחו לקבל נכסים בעבור ארון אפללו, ונאלצו לשחרר את גלן דייויס בחינם. גם לג'מיר נלסון אין קונה באופק. טוביאס האריס שנראה מצוין בעונה הקודמת הלך אחורה. אנדרו ניקולסון נעלם לגמרי.

מה עבד: עונת רוקי טובה של ויקטור אולדיפו. ניקולה ווצ'ביץ' רשם עונה של דאבל-דאבל. ארון אפללו הצליח להתעלם מכל הרעש מסביבו ולהראות שיש לו מה למכור.

תכניות לעתיד: עם הבסיס של אולדיפו, ווצ'ביץ' ובחירת דראפט גבוהה אורלנדו כנראה תמשיך להתקדם בצעדים קטנים, ולנסות להמשיך להשיג נכסים תמורת שחקנים כמו ארון אפללו. לפחות הם סוף סוף יוכלו להפסיק לחלק צ'קים לגילברט ארינאס.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ארון אפללו שחקן אורלנדו מג'יק, מימין. AP
הראה שיש לו מה למכור. אפללו/AP

פילדלפיה 76'

מה לא עבד: ההתלהבות בפתיחה הביאה להם יותר מדי נצחונות. למרות תצוגות יפות של אוון טרנר וספנסר הוז, לא הצליחו להשיג בתמורה נכסים משמעותיים ומכרו אותם תמורת בחירות סיבוב שני. את תדאוס יאנג אפילו במחיר הזה לא הצליחו למכור. לא ברור מה יעשו עם 7 בחירות סיבוב שני בדראפט הקרוב. הולכים להירשם בהיסטוריה עם רצף הפסדים שקשה לראות אותו מסתיים בקרוב.

מה עבד: מייקל קרטר וויליאמס יהיה רוקי העונה, והוכיח שלפחות במקרה שלו, פילדלפיה עשו את הבחירה הנכונה. מהר מאוד עלו מעל רף 9 הניצחונות שכולם חזו להם.

תכניות לעתיד: MCW, נרלנס נואלס סוגרים להם שתי אבני פינה. במצב הטוב יכולה להיות להם בחירת טופ 3 בדראפט הקרוב, ביחד עם הבחירה התשיעית שאמורה לסגור להם עוד שתי עמדות עם צעירים מבטיחים. אם ההגרלה תתאכזר אליהם הם יסיימו עם בחירה חמישית בלבד, במקרה שניו אורלינס יזכו וייכנסו לטופ 3 ופילדלפיה תישאר בחוץ.

מייקל קרטר וויליאמס שחקן פילדלפיה סיקסרס מול וינס קרטר שחקן דאלאס מאבריקס. AP
לפחות במקרה שלו פילדלפיה בחרה נכון. מייקל קרטר וויליאמס/AP

מילווקי באקס

מה לא עבד: החוזה של לארי סאנדרס נראה כרגע כמו אחד החוזים הרעים בליגה. הרוטציה של לארי דרו פשוט לא הייתה לעניין, כשהוא מייבש את ג'ון הנסון המבטיח. או ג'י מאיו, שהיה השחקן החופשי המוביל שהגיע למועדון, נכנס ויצא מהרוטציה. גארי ניל הסתכסך עם סאנדרס ברגע של כנות וכבר לא במועדון.

מה עבד: העובדה שמדובר בבאקס גורמת לזה שלא הרבה אנשים שמו לב כמה נוראית הייתה העונה הזו. יאניס אדטוקומבו קיבל דקות משמעותיות והראה ניצוצות. ברנדון נייט בעיקר קלע הרבה, אבל לפחות העונה הצליח להימנע מפוסטר שיזכר לדורות.

תכניות לעתיד: יש להם בחירת טופ 4 מובטחת, ביחד עם נייט, יאניס, והנסון יש להם צעירים מבטיחים. אם סאנדרס יצליח לשחזר משהו מעונת החוזה שלו, ואיליאסובה יצליח לשחזר משהו מעונת החוזה שלו, אולי יצליחו לבנות משהו. מעל ראשם ירחף מעבר לסיאטל שהוזכר השנה כמה פעמים, אבל כל זמן שהרב קוהל שם, כנראה שזה לא יקרה.

גארד מילווקי באקס או ג'יי מאיו. AP
העובדה שמדובר בבאקס גורמת לזה שלא הרבה אנשים שמו לב כמה נוראית הייתה העונה הזו. מאיו/AP

ניו אורלינס פליקנס

מה לא עבד: הולידיי ואנדרסון סיימו את העונה מוקדם מאוד, ואלוהי הפציעות התאכזרו העונה לניו אורלינס. השילוב בין אריק גורדון לטייריק אוונס הוכיח את עצמו כבעייתי, כמו שכולם ציפו. הסיכוי שלהם לשמור על בחירת הדראפט שלהם נמוך מאוד, עם החוזים של גורדון, אוונס ואנדרסון, הם יתקשו להתחזק. החורים בעמדות 3 ו-5 נשארו בעינם. החוזה של גורדון נראה בלתי סחיר בעליל.

מה עבד: אחד גבתנו. אנתוני דייויס הוכיח שהוא שייך לזן שחקנים נדיר עם עונת פריצה מדהימה. לקראת סוף העונה נראה שהשילוב שלו עם טייריק עובד טוב יותר. עכשיו, כשהם יודעים מה יש להם ביד, הם חייבים לבחור בפינצטה את השחקנים שישחקו לידו כדי שהוא יצליח להוביל את הקבוצה לפלייאוף.

תכניות לעתיד: בחירת הדראפט שלהם בסיכון גבוה (מוגנת טופ 5, כרגע הם במקום התשיעי מהסוף) ככה שהפליקנס יצטרכו למצוא דרכים אחרות להתחזק. להחזיק אצבעות לחזרה של הולידיי ואנדרסון בתחילת העונה הבאה, ולהמשיך למסור לאנתוני דייויס כדי שיעשה את מה שהוא יודע.

שחקן ניו אורלינס פלינקס אנתוני דייויס. Jonathan Bachman, AP
הפליקנס חייבים לבחור בפינצטה את השחקנים שישחקו לידו. אנתוני דייויס/AP, Jonathan Bachman

סקרמנטו קינגס

מה לא עבד: חצי עונה ראשונה רעה. הגנה שלא שומרת.

מה עבד: הפריצה של אייזיה תומאס. לפרקים דמרכוס קאזינס נראה כמו שחקן פרנצ'ייז. רודי גיי הצליח להפוך לשחקן יעיל בקינגס. למרות הפוטנציאל הנפיץ של מקרי ראש ומאמן קשוח, לא היו תקריות יוצאות דופן בסקרמנטו העונה, וזו כבר התקדמות.

תכניות לעתיד: אם הקינגס יחתימו את תומאס בקיץ יש להם טריו לא רע שיכול להוביל את הקבוצה. עם בן מקלמור מבוגר בשנה, בחירת דראפט גבוהה, ומאמן קשוח שמנסה להוכיח את עצמו בליגה, הקינגס יכולים לראות את עצמם ככוח עולה במערב.

רודי גיי, סקרמנטו קינגס, אל פארוק אמינו, ניו אורלינס. AP
עם עבודה נכונה בקיץ הקינגס יכולים להפוך לכוח עולה במערב. גיי/AP

לוס אנג'לס לייקרס

מה לא עבד: קובי, נאש, השיטה של ד'אנטוני. הלייקרס נראו כמו כל דבר אחר בליגה חוץ מהלייקרס. אפשר להאשים את העונה בפציעות, אבל עם הוותק של קובי, נאש, ופאו קשה לצפות מהם לעונה מלאה בריאה.

מה עבד: החזירו לחיים שחקנים שכבר היו עם רגל וחצי מחוץ לליגה (קנדל מרשל, ג'ורדן פארמר, קנת' בייזמור, קסבייר הנרי, ניק יאנג). הצליחו לספק שואו כדורסל מהנה, כל זמן שאף אחד לא ציפה לניצחון בסוף. הנחמה היחידה היא שלפחות זה קורה בעונה שבה בחירת הדראפט עדיין שייכת להם.

תכניות לעתיד: הלייקרס כמו הלייקרס רוצים לקום מהר מההריסות. עם המזל שם, אף אחד לא יתפלא אם הם יזכו בבחירה הראשונה בדראפט. בנוסף, יש להם כסף לשחקן מקס, והשם, העיר והשושלת ימשכו כמה מהשחקנים הגדולים לקבוצה. מצד שני, עם החוזה הגבוה של קובי בריאנט, קשה לראות איך הלייקרס בונים קבוצה סביב מה שישיגו בקיץ, ואיזה קובי בריאנט יחזור מהפציעה. בדראפט הם יחפשו להביא ליד קובי נוכחות בצבע (ג'ואל אמביד, ג'וליוס ראנדל) או אולי דווקא רכז (דאנטה אקזום, מרכוס סמארט). מהשוק החופשי הם ירדפו אחרי השמות הגדולים, וכרגע מדובר על לברון וכרמלו.

לברון ג'יימס שחקן מיאמי היט עם קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס. AP
קשה לראות איך הלייקרס יבנו קבוצה ממה שיקרה בקיץ, אבל לרדוף אחרי שמות גדולים תמיד אפשר. בריאנט ולברון/AP

יוטה ג'אז

מה לא עבד: לא הצליחו להחתים את גורדון הייוורד בקיץ, וכנראה שיעלה להם הרבה כסף בקיץ הקרוב. פייבורס וקאנטר קיבלו את הדקות (ובמקרה של פייבורס את הכסף), אבל לא החזירו את התפוקה שציפו מהם. טריי ברק פתח את העונה בחודשיים איחור, מה שכנראה ימנע ממנו את רוקי העונה. ניצחו יותר ממה שרצו, ויצטרכו מזל כדי להיכנס לטופ 3.

מה עבד: לפייבורס אמנם היו ירידות, אבל לצדם היו גם עליות. גורדון הייוורד הראה מנהיגות וכישרון. טריי ברק השתפר ככל שהעונה התקדמה. אלק ברקס הצליח לעשות מיני פריצה, ובתור סקורר מהספסל יש לו מה למכור.

תכניות לעתיד: ליוטה יש כסף להחתמות, בחירות דראפט וצעירים מבטיחים. היא צריכה להילחם על הייוורד ולדאוג להחתים אותו במחיר סביר. עם עוד צעיר מבטיח ואולי כוכב מהדרג השני, לאוהדים שלה יש למה לצפות.

שחקני יוטה ג'אז גורדון הייוורד (שמאל) טריי בורק (ימין). רויטרס
יש צעירים מבטיחים, עכשיו צריך להשקיע בהם נכון. ברק והייוורד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully