וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע - סכנין: זינו, אראל והובר יפתחו יחד

לראשונה העונה, שלושה קשרים אחוריים בהרכב של באר שבע (ש', 19:00, ספ' 1). בסכנין: שושן וזבידאת ימשיכו לקבל קרדיט

ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* מפגשים בליגת העל: 18. הקבוצות מאוזנות עם 7 ניצחונות לכל אחת ועוד 4 משחקים שלא הוכרעו.

* ב-9 משחקים שהפועל באר שבע אירחה היא מובילה 3-4 בניצחונות ועוד שני משחקים הסתיימו בתיקו. הפרש השערים הוא 8-11 לטובת סכנין.

* הפועל באר שבע מגיעה למשחק עם 4 ניצחונות בית רצופים.

* באר שבע כבשה ב-4 המשחקים האחרונים שלה מול סכנין לפחות פעם אחת.

* סכנין מגיעה למשחק עם שני ניצחונות רצופים ואם היא תנצח שוב, היא תשווה את שיא הניצחונות העונתי שלה מהמחזורים 10-11-12.

* סכנין היא הקבוצה הראשונה מזה שנה שהפועל באר שבע ניצחה אחרי הפסד. זה קרה במחזור ה-22 של העונה (מחזור קודם באר שבע הפסידה למכבי תל אביב).

* בפעם האחרונה שבה הפועל באר שבע הפסידה פעמיים ברצף, אגב, ההפסד השני היה לבני סכנין (16.3.13).

* זה גם היה הפסד הבית היחיד של אלישע לוי ב-7 משחקים בהם אימון מול סכנין. יש לו עוד 4 ניצחונות ו-3 הפסדים.

אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
ינסה מערך שונה. אלישע לוי/יוסי ציפקיס

מפתחות והכנות

הפועל באר שבע:

אחרי המעידה מול הפועל רעננה, בהפועל באר שבע יודעים שהפסד נוסף לבני סכנין עשוי לנעול כמעט סופית את מאבק האליפות. במהלך השבוע ביקש אלישע לוי מהשחקנים לשכוח מהמשחק האחרון, ולהתעלם מהניצחון של מכבי תל אביב. המאמן נמצא עם סגל חסר למשחק ומתכנן מספר שינויים: אביתר אילוז יחזור מהרחקה ויפתח במקום בן ביטון, לוטם זינו יפתח יחד עם גל אראל מאחור למרות שהובר ימשיך בהרכב. אחד מהשניים, זינו או אראל, יפתח על הקו. סיראז' נאסר ותומר סויסה על הספסל. דובב גבאי יחליף את גליינור פלט המורחק. השיטה של אלישע לוי לא תשתנה. גבאי יפתח כחלוץ בודד, ברדה כשחקן חופשי.

"בקבוצה שלנו אין ירידת מתח, והמטרות לא השתנו. עבדנו קשה, כל כך קשה, יש לנו עוד חודשיים על מנת לסיים את זה בצורה טובה", אמר אליניב ברדה. "שבוע חשוב למועדון לפנינו - המשחק בגביע המדינה הוא ללא דרך חזרה. היכולת האחרונה של באר שבע היא דבר טבעי. יש תקופות וכרגע זה קורה אצלנו. החכמה היא לחזור למסלול".

במהלך השבוע עלה שוב שמו של מאור מליקסון, שעשוי להגיע בעונה הבאה לקבוצה. במועדון מתכוונים לפנות למליקסון בכל מקרה, אבל מודעים לעובדה שרק ירידת ליגה תוביל את ולנסיין לשחררו תמורת סכומים נמוכים. הקשר, שלאחרונה כבר אינו משחק בקביעות בהרכב, נמצא עם קבוצתו חזק במאבקי הירידה – תשעה מחזורים לסיום העונה הסדירה, היא מדורגת במקום ה-18 המוביל לליגה השניה, עם פער של שתי נקודות מהקו האדום. גם אוהדי הקבוצה תומכים מאוד בחזרתו של הקשר.

שחקן בני סכנין מוחמד גדיר. קובי אליהו
התקפה מנצחת לא מחליפים. גדיר/קובי אליהו

בני סכנין:

בבני סכנין מעוניינים מאוד להפתיע ולהמשיך בעונה הטובה גם בפלייאוף העליון, כשהמטרה של הקבוצה נכון לעכשיו היא לא לסיים במקום השישי. מאמן סכנין מרקו בלבול שוחח עם חניכיו לקראת הפלייאוף ואמר להם "תהיו חזקים פיזית ומנטלית במשחק מול באר שבע. הפלייאוף שלנו מתחיל מול קבוצה שהיא אחת החזקות והטובות בארץ, אבל אנחנו יכולים לעשות את זה".

בלבול מתכנן להמשיך באותו הרכב שניצח את בית"ר ירושלים, לאור שביעות הרצון הגדולה מהבלם מור שושן שנכנס להרכב אחרי עונה לא פשוטה והיה מצוין. גם ממוחמד זבידאת, שמפגין יכולת טובה בצד הימני של ההגנה, ישנה שביעות רצון. בהתקפה בלבול צפוי להמשיך עם ארבעת השחקנים הקדמיים והמסוכנים שלו, כריסטיאן הידאלגו, פיראס מוגרבי, מוחמד כליבאת ומוחמד גדיר.

"השגנו את המטרה והגענו לפלייאוף העליון", אמר שחקן בקבוצה, "אבל ניתן הכל כדי שנעשה פלייאוף טוב ונפתיע את כולם. כולם מצפים לקחת מאיתנו נקודות אבל נוכיח שלאף קבוצה לא יהיה פשוט לנצח את סכנין".

חלוץ הפועל באר שבע תומר סוויסה. קובי אליהו
שער נוסף, ולוי יצטרך לעשות חושבים לגביו. סויסה/קובי אליהו

יעמדו למבחן

הפועל באר שבע: תומר סויסה

תשעה שערים ליגה ו-15 בכל המסגרות בעונה שעברה, זה נתון מספיק טוב כדי לקבל העונה את תומר סויסה בעונת שיא. אבל אז הגיע המהפך בקיץ, ואיתו בוזגלו וברדה, וסויסה מצא את עצמו עמוק על הספסל. שלשום הוא כבר תורגל בהרכב, וחשב שהנה מגיע המהפך. אבל באימון היום סויסה חזר למציאות, ולספסל, וקיבל הודעה שהוא ישולב במהלך המשחק. חמישה שערי ליגה וששה בסך הכל עם משחק ליגה אחד בלבד בהרכב של האדומים, מבהיר היטב מדוע כבש את כל שערי הליגה כשחקן מחליף. עוד שער מחר, ולוי יצטרך לעשות חושבים בקשר אליו.

בני סכנין: אברהם פאס

הבלם הספרדי של סכנין ימשיך לעונה נוספת במועדון והמשחק מול באר שבע הוא הזדמנות מצוינת עבורו להוכיח למה בסכנין מחזיקים ממנו כאחד הבלמים הטובים בליגת העל. פאס יצטרך להקרין שקט ומנהיגות על חוליית ההגנה כדי לעצור את אליניב ברדה, מאור בוזגלו ויתר החברים ואז לסכנין עוד יהיה סיכוי להפתיע.

אברהם פאס, בני סכנין. קובי אליהו
אכן אחד הבלמים הטובים בליגת העל? פאס/קובי אליהו

הרכבים משוערים

הפועל באר שבע: אוסטין אג'ידה, אביתר אילוז, טומיסלב פאיוביץ', ויליאם סוארס, בן תורג'מן, דויד הובר, לוטם זינו, גל אראל, מאור בוזגלו, אליניב ברדה, דובב גבאי.

בני סכנין: מחמוד קנדיל, מוחמד זבידאת, מור שושן, אברהם פאס, דדי בן דיין, חאלד חלאיילה, חאמד גנאים, כריסטיאן הידאלגו, פיראס מוגרבי, מוחמד כליבאת, מוחמד גדיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully