וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ישראל עשויה לשחק במונדיאל במקום רוסיה"

21.3.2014 / 11:33

הסנקציות באשר לסיפוח חצי האי קרים יגיעו לכדורגל? בספרד טוענים שהאו"ם עשוי לדרוש את השעיית רוסיה, ושבמקרה כזה ישראל תתפוס את מקומה מכיוון שהיא שיחקה איתה באותו בית מוקדמות

שחקני הספסל של נבחרת ישראל, במרכז מאור בוזגלו. ברני ארדוב
בקרוב בברזיל? נבחרת ישראל/ברני ארדוב

האם יש סיכוי שנבחרת ישראל תגיע למונדיאל אחרי 44 שנה? ב"אס" הספרדי מדווחים שקיימת אפשרות במסגרתה רוסיה תושעה מהטורניר הגדול הקיץ בעקבות התנהלותה עם סיפוח חצי האי קרים, כשבמקרה כזה ישראל תתפוס את מקומה בגלל שהיא שיחקה איתה באותו בית מוקדמות.

כידוע, במסגרת ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות החליט נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, להטיל סנקציות על בכירים רוסים ועל בנק המדינה, ועל כן טוענים באותו דיווח שקיימת אפשרות שהסנקציות יגיעו גם למגרש הספורט ויסייעו לישראל להעפיל למונדיאל על חשבונם של הרוסים.

פיפ"א מתנגדת נחרצות להתערבות פוליטית בכדורגל העולמי, אבל בספרד מזכירים תקדים מיורו 1992 אז יוגוסלביה הורחקה בגלל מלחמת האזרחים במדינה. דנמרק ששיחקה איתה באותו בית מוקדמות, תפסה את מקומה וגם זכתה בטורניר.

ישראל סיימה במקום השלישי בבית ו' של המוקדמות באזור האירופאי. פורטוגל שסיימה כסגניתה של רוסיה, עלתה מהפלייאוף, כך שאלי גוטמן ושחקניו הם כביכול הבאים בתור אם רוסיה תושעה. אם התרחיש הזה אכן יקרה, ישראל תשובץ לבית ח' יחד עם אלג'יריה, דרום קוריאה ובלגיה, אותה היא תפגוש במוקדמות אליפות אירופה. ההופעה האחרונה והיחידה של נבחרת ישראל במונדיאל הייתה ב-1970.

דוברת ההתאחדות, מיכל גרונדלנד, מסרה: "לא ידוע לנו בינתיים על סיטואציה כזו. לא קיבלנו כל פניה מפיפ"א בעניין זה. אם יהיה שינוי אנו כמובן נפעל כמתבקש בסיטואציה שתיווצר - על כל הנובע מכך".

מאמן נבחרת ישראל, אלי גוטמן. ברני ארדוב
אם התסריט אכן יהפוך למציאות, גוטמן ושחקניו יפגשו את אלג'יריה, דרום קוריאה ובלגיה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully