וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל תל אביב: יציעים 4-5 ייסגרו בשלושת המשחקים הבאים

19.3.2014 / 19:34

בעקבות הצבת השלט "יודנראט", הוחלט גם לקנוס את האדומים ב-50 אלף שקל. 15 אלף שקל לצהובים. טונייס הורחק מ-2 משחקים

one

ערב עמוס במיוחד היה היום (רביעי) בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל. מלבד העמדתו לדין של רובן ראיוס, התבשרו גם מכבי והפועל תל אביב על עונשיהן בעקבות אירועי הדרבי האחרון. האדומים עמדו לדין על התפרעות האוהדים והתנהגות בלתי הולמת כשעיקר הדיון עסק בשלט שהניפו אוהדי הפועל ("סופר יודנראט"). בעקבות האירועים נסגרו יציעים 4 ו-5 לשלושה משחקים כאשר האדומים יקצו עשרה אחוז מהכרטיסים לקבוצה היריבה שמולם הם ישחקו מתוך תכולת האצטדיון. כמו כן, הפועל תל אביב נקנסה בסכום של 50 אלף שקל. לעומת זאת מכבי תל אביב עמדה לדין על התפרצות אוהד לשדה המשחק, וספגה קנס של 15 אלף שקל.

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
היציעים יהיו סגורים בשלושת המשחקים הקרובים. אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

מה היה בדיון?

לדיון הראשון הגיע נציג מכבי תל אביב, עו"ד אוהד רחמני, שהקבוצה אותה הוא מייצג עמדה לדין בגין התפרצות אוהד לשדה המשחק. עו"ד עמית פינס הגיע לדיון הפועל תל אביב כאשר עיקר הדיון עסק באותו שלט שהניפו אוהדי הפועל תל אביב. הדיין גיורא לנדאו הבהיר כבר בתחילת הדיון: "היום נסיים עם אירועי הדרבי ותהיה החלטה. נתחיל עם מכבי. נכנסו מספר אוהדים לשדה המשחק. חגגו את השער השלישי. אין מחלוקת שהאירוע קרה".

עו"ד רחמני אמר: "מדובר במספר מצומצם של אוהדים, כך טוען המשקיף. זה קרה אחרי המשחק ואין הפרעה למהלך התקין של המשחק. זה משחק היסטורי וטעון. גול מכריע בדקה ה-93. בואו ניכנס לפרופורציות. מכבי תל אביב החליטה ביוזמתה ועל חשבונה לשכור קבוצות משקיפים עם מצלמות וידאו מול יציעי 11-12. הם עשו עבודה נפלאה. היו שם מחדלי אבטחה חמורים ביותר בניהול האצטדיון. יש לנו תמונות וסרטונים של המתפרצים ואנחנו עסוקים בלזהות מי אלה. למיטב ידיעתי נעצרו שני אוהדים. אנחנו ביקשנו מהמשטרה לדעת מי האוהדים שפרצו".

לנדאו: "אם ייתפסו מה תעשו להם?".

רחמני: "ניתן הזדמנות לומר את דברם. נמצה עימם את הדין והמנוי יוחרם". רחמני הציג לצדו אוהד שנפצע במהלך פריצת האוהדים לדשא.

לנדאו: "בכל מגרש אפשר להתפרץ למגרש. מאז אמיר רנד הספורט לוקח סיכון ובחכמה רבה. לא ניכנס לכשלי אבטחה".

רחמני: "מבקש שבית הדין יראה לנכון שניסינו לתפוס את האוהדים. אם היית דוחה הדיון בשבוע הייתי כאן עם שמות".

לנדאו: "שזה לא ימנע מבעדכם לתפוס אותם. בזה סיימנו".

לאחר מכן עבר הדיון להפועל תל אביב והדיין לנדאו אמר בתחילתו: "בדוח השופט נאמר שנזרק מטבע לעבר הקוון ומצת ומשאף לעבר השחקנים, כולם מיציעי הפועל. בדוח המשקיף צוין כי נכתב על שלט 'סופר-יודנראט'. למרות ההתראות השלט לא ירד מיד. הושלכה גם טרופית".

הפועל תל אביב והתובע ביקשו עסקת טיעון לפיה ייסגרו יציעים 4-5 לשלושה משחקים ביתיים, ובנוסף תספוג הקבוצה קנס. הדיין אמר במהלך הדיון שהוא נוטה לקבל את העסקה, ואכן אימץ את ההצעה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ערן זהבי שחקן מכבי תל אביב חוגג. יוסי ציפקיס
"גול מכריע בדקה ה-93. בואו ניכנס לפרופורציות". זהבי/יוסי ציפקיס

בית"ר ירושלים הורשעה בקריאות גזעניות מצד אוהדיה ונענשה בסגירה של היציע הדרומי לשני משחקים בפועל. כמו כן היא ספגה קנס בגובה 30 אלף שקל בפועל, משחק ביתי ללא קהל על תנאי וקנס בסך 50 אלף שקל על תנאי. מנהל בית"ר מנחם נידם אמר מוקדם יותר בדיון: "אנחנו מודים באשמה. זו הפעם הראשונה השנה שאנחנו עומדים לדין על קריאות גזעניות ויש שיפור גדול בנושא זה. מעבר לכך, המשחק הזה ספציפית היה רגיש, היה לנו עימות מול הקהל שהועבר מהיציעה מזרחי לדרומי וכמו כן היו התגרויות מצד אוהדי סכנין ושחקניה ואני מקווה שבית הדין יתחשב בזה".

אנדרס טונייס עמד לדין אחרי האדום שקיבל במשחק מול סכנין, וספג הרחקה משני משחקים. טונייס יחמיץ את משחק הגביע בקרית שמונה ואת המשחק הראשון בפלייאוף התחתון מול מכבי פתח תקוה בטדי. בכל מקרה, טונייס לא יוכל גם לשחק במשחק שלאחר מכן מול בני יהודה בגלל עונש של צבירת כרטיסים צהובים. הספרדי אמר בדיון: "זו הייתה הצגה של שחקן סכנין (גדיר). לא נגעתי בו וזה היה קרב על מיקום. כל המשחק הוא התגרה בי והתנהג בצורה בלתי ספורטיבית וניסה להוציא אותי מהמשחק. יש לי עבר נקי בליגה הספרדית ואני מקווה שאם ראו את זה בטלוויזיה זה ברור שלא היה שום דבר שמצדיק כרטיס אדום".

שחקן בית"ר ירושלים אנדרס טונייס מוחה לאחר שהונף לעברו כרטיס אדום. קובי אליהו
"זו הייתה הצגה של שחקן סכנין. לא נגעתי בו". אנדרס טונייס/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully