וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AL מרכז: מה עוד חסר לפאזל?

יובל קליין

25.3.2014 / 9:30

דטרויט קרובה לאליפות כבר כמה שנים, אבל עדיין לא עשתה זאת ואולי המנג'ר החדש בראד אוסמוס ישנה את המצב. קליבלנד וקנזס סיטי רוצות להמשיך להשתפר, הווייט סוקס להתאושש

טוריי האנטר דטרויט טייגרס. Jamie Squire, GettyImages
צעד קטן קדימה? טוריי האנטר והטייגרס מקווים שכן/GettyImages, Jamie Squire

דטרויט טייגרס

מאזן ב-2013: 69:93, הפסד בגמר האמריקן ליג

כבר שלוש שנים שהפרויקט של הטייגרס רחוק משהו אחד קטן מזכייה בכל הקופה. בשנה שעברה הקבוצה הגיעה לגמר האמריקן ליג, אבל נכנעה לבוסטון ואחרי אותו הפסד החלה מיני מהפכה. השינוי הראשון היה בעמדת המאמן, שם ג'ים לילנד בן ה-69 החליט שזמנו במועדון תם ופינה את מקומו לבראד אוסמוס. ההחלטה ללכת על אוסמוס היא סוג של הימור עקב העובדה שאין לו הרבה ניסיון אימון (ועד כמה שנרצה, לאמן שלושה שבועות את נבחרת ישראל לא ממש נחשב...) וזו המשרה הראשונה שלו.

לאחר החלפת המאמן, דטרויט העבירה את אחת מאבני הפינה שלה באינפילד, פרינס פילדר, לטקסס תמורת שחקן הבסיס השני, איאן קינסלר. למרות שהאחרון לא מפחיד מגישים כמו פילדר, מדובר בשדרוג כיוון שקינסלר, יחד עם מיגל קבברה, רשם הכי הרבה ריצות בשלוש השנים האחרונות במייג'ור ליג. הקבוצה מקווה שהשילוב בין שניהם ישדרג לא רק את ההגנה (קבררה חוזר לבסיס הראשון) אלא גם יוסיף מהירות ועוקץ על חשבון כוח. את מקומו של קבררה בבסיס השלישי יחלקו הפרוספקט ניק קסטלנוס וסטיב לומברדוזי. השורטסטופ חוזה איגלסיאס יתחיל את העונה ברשימת הפצועים והקבוצה מחפשת פתרון למצב. באאוטפילד, דטרויט עדיין נשענת על טוריי האנטר בן ה-38, אוסטין ג'קסון ושילוב של אנדי דירקס ורג'אי דייויס בצד שמאל.

הטייגרס ממשיכים להציג את הרוטציה הטובה ביותר באמריקן ליג, לאחר שבשנה שעברה שלושת המגישים הבכירים, ג'סטין ורלאנדר, מקס שרצר ואניבל סאנצ'ז רשמו מעל 200 סטרייקאאוטים. העונה הגדולה של שרצר אשתקד העניקה לו את תואר הסיי יאנג, אבל בדומה לשנים האחרונות של ורלאנדר, השניים לא הצליחו להיות דומיננטים בפלייאוף כמו שהיו בעונה הרגילה. ריק פורסלו ודרו סמיילי ישלימו את הרוטציה, כאשר האחרון תפס את מקומו של דאג פיסטר, שעבר לוושינגטון. הבולפן שודרג גם כן עם הגעתו של ג'ובה צ'מברליין וג'ו ניית'ן הבלתי נגמר, שרשם 43 שמירות בעונה שעברה במדי הריינג'רס.

תחזית: כל דבר חוץ ממקום ראשון בבית ייחשב לכישלון. עם כזה סגל וכאלה מגישים קשה להיכשל. 95 ניצחונות, מקום ראשון ובפלייאוף אולי נגלה שבחור כמו קינסלר זה כל מה שהקבוצה הייתה צריכה כל השנים האלה.

בראד אוסמוס מאמן נבחרת ישראל בייסבול. קובי אליהו
הימור מעניין עליו. אוסמוס/קובי אליהו

קליבלנד אינדיאנס

מאזן ב-2013: 70:92

קליבלנד לא הייתה רחוקה מהופעת פלייאוף בשנה שעברה אחרי שרשמה 92 ניצחונות. היא עשתה זאת ללא אף חובט עם אחוזי חבטה של 30 ומעלה או 90 הכנסות רצים וללא אף מגיש שרשם 15 ניצחונות. איך היא עשתה זאת? בעיקר בזכות המנג'ר שלה, טרי פרנקונה, שיודע היטב כיצד להתמודד עם ערים שבורות וחסרות אמונה. כדי לרכב על המומנטום של השנה שעברה, האינדיאנס יקוו שהשחקנים הצעירים שלהם ימשיכו במגמת העלייה ולא יתקעו בדרך.

השם החם ביותר של המועדון הוא המגיש דני סאלזר, שיחס הסטרייקאאוטים להולכות שלו (4.33) גורם לאוהדי השבט להזיל ריר. האינדיאנס מקווים שסאלזר ייקח את ההזדמנות, ישלים לראשונה עונה שלמה במייג'ורס ואולי אף יציג עונת שיא שתביא לדיבורים על סיי יאנג. בנוסף, מגישים מעט יותר מנוסים כמו ג'סטין מאסטרסון, זאק מקליסטר ושון מרקום אולי יקבלו השראה מהמגיש הצעיר וסוף סוף מישהו בקבוצה ירשום למעלה מ-15 ניצחונות. עוד מגיש שאולי יצליח להיכנס לרוטציה יהיה טרבור באוור, שעד לפני מספר שנים נחשב לאחד הפרוספקטים הגדולים של אריזונה, אך שם איבדו את הסבלנות ושלחו אותו לקליבלנד בטרייד. בעמדת הקלוזר, האוהדים יראו פנים חדשות בדמות ג'ון אקספורד במקומו של כריס פרז.

בימים אלה, ניק סווישר מתאושש מפציעה ומתאקלם לסיטואציה החדשה בה הוא שחקן הבסיס הראשון הראשי של הקבוצה. את מקומו באאוטפילד יתפוס דייויד מרפי, שהגיע מטקסס וישחק לצידו של מייקל בורן הזריז, שימשיך לשמש כחובט הראשון של הקבוצה בליינאפ. חשוב לציין שהכוח האמיתי של הקבוצה נמצא במרכז האינפילד, שם אסדרובל קבררה וג'ייסון קיפניס היו אחראים ל-148 הכנסות ריצות משותפות בשנה שעברה ופציעה או עונה חלשה של אחד מהשניים תשפיע רבות על הקבוצה. בעמדת התופס נראה רוטציה בין יאן גומז הברזילאי, שהראה ניצוצות בעונה שעברה לקרלוס סנטנה, שמקווה להשאיר את הפציעות מאחור.

תחזית: למרות הרוח החדשה שפרנקונה הביא לקבוצה, ישנם יותר מדי סימני שאלות לגבי החלק האחורי של הרוטציה, מה שימנע מהקבוצה לעבור את רף 90 הניצחונות. מקום שני ו-86 ניצחונות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
טרי פרנקונה מאמן קליבלנד אינדיאנס עם מייקל בורן. Tony Dejak, AP
עוד עונה מצוינת? פרנקונה ובורן/AP, Tony Dejak

קנזס סיטי רויאלס

מאזן ב-2013: 76:86

כבר שנים שאנחנו שומעים על הפרוספקטים החמים של הרויאלס, שאמורים לשנות את פני המועדון. עד לעונה האחרונה, הכול היה עדיין בגדר דיבורים, אבל ב-2013 קנזס סיטי סוף סוף רשמה מאזן חיובי, לראשונה מזה עשור. כעת, השאלה היא עד כמה רחוק יכולים הרויאלס ללכת עם סגל השחקנים הנוכחי, שמאוד דומה לזה של אשתקד, והאם יש מקום לקפיצת מדרגה וכניסה למאבקי הפלייאוף.

הרוטציה דורגה במקום החמישי באמריקן ליג בשנה שעברה, אחרי הטרייד המפורסם שהביא את האס ג'יימס שילדס, שלא איכזב עם ERA של 3.15 ו-13 ניצחונות. לצערו, ארווין סנטנה עזב ואת מקומו כמגיש מספר 2 יתפוס ג'ייסון ורגאס שהגיע מהאיינג'לס. הקבוצה מסוקרנת מהיכולת של יוראנדו ונטורה הצעיר, שמסוגל להוציא אש מהיד שלו וכך גם לגבי דני דאפי, שחוזר מניתוח טומי ג'ון. בנוסף, KC הצליחה לשמור את מרבית הבולפן שהוביל את האמריקן ליג ב-ERA בשנה שעברה, מלבד לוק הוצ'באר, שניתוח טומי ג'ון ישבית אותו למרבית העונה. הקלוזר גרג הולנד ינסה לשחזר את 47 השמירות שלו והשם שלו אמור לעניין מאוד את שחקני הפנטזי בייסבול.

האאוטפילד היפני, נוריצ'יקה אוקי, הגיע ממילווקי ויחבוט ראשון במטרה להוסיף קצת מהירות לחבורת המחבטים המפגיזים בדמות אריק הוסמר, בילי באטלר, אלכס גורדון וסלבדור פרז. הוסמר הצליח בשעה טובה להצדיק את ההייפ סביבו וחבט ל-31.6 אחוזים ממאי האחרון, אבל הקבוצה רוצה לראות אותו עושה זאת במשך עונה שלמה. למרות הפוטנציאל והכוח הזה, הקבוצה התקשתה מאוד לרשום הומראנים בעונה החולפת וסיימה במקום האחרון באמריקן ליג בקטגוריה זו, עם 112 בלבד. הרויאלס מצפים לשדרוג ביכולתו של שחקן הבסיס השלישי, מייק מוסטקאס, עם המחבט והעובדה שהם גם קבוצת הגנה מעולה תעזור להם להציל לא מעט ריצות, כפי שעשו אשתקד.

תחזית: לא הרבה ישתנה. מקום שלישי ו-85 ניצחונות.

ג'יימס שילדס שחקן קנזס סיטי רויאלס. Duane Burleson, AP
ימשיך להיות האס. שילדס/AP, Duane Burleson

מינסוטה טווינס

מאזן ב-2013: 96:66

האפרוריות והבינונית שאפיינו את הטווינס, קבוצה שלא מזמן זכתה בבית הזה (2010), ימשיכו לרחף מעל טרגט פילד היפהפה. בשנה שעברה ראינו קבוצה שמתקשה ליצור מגע טוב עם המחבט בכדור, דבר שהעמיד אותה במקום הלפני אחרון בריצות באמריקן ליג. גם צוות ההגשה לא היה נקודת האור ומתוך 11 מגישים שפתחו לפחות משחק אחד, שמונה עברו את קו ה-5 ב-ERA. בכל זאת, הקבוצה צריכה למכור משהו לאוהדים ומנסה לעשות זאת דרך הישארותו של ג'ו מאוור ודרך פרוספקטים טובים, שאולי כבר השנה נראה מהם משהו.

הילד הכי מדובר בארגון הוא ביירון בוקסטון, שכנראה ייפתח את העונה במיינור ליג במטרה להשתפשף קצת לפני שהוא נכנס למים העמוקים. כאשר הוא יגיע להרכב ב-MLB, הוא יפגוש בצד ימין של האאוטפילד פנים מוכרות מקבוצות המיינורס של המועדון, אוסבלדו ארסיה (בן 22), שרשם 14 הומראנים ב-97 משחקים בשנה שעברה. מהצד השני של האאוטפילד, הטווינס יקוו שג'וש ווילינגהאם יצליח לשחזר את העונה המצוינת מלפני שנתיים וישכיח את האחרונה. הפנים של המועדון, מאוור, ישמש כשחקן הבסיס הראשון הראשי, בעוד קורט סוזוקי יתייצב בעמדת התופס. ג'ייסון קובל הבלתי נגמר יהיה החובט היעודי.

כאמור, הרוטציה נזקקה למהפכה ולכן הוחתמו פיל יוז וריקי נולסקו, שיעזרו לשפר את הנזילות במערכת. יוז סוף סוף יקבל את ההזדמנות להיות מגיש פותח, דבר שלא תמיד הסתדר לו בניו יורק. נולסקו הוא מגיש של 200 אינינגים ואמור לתת לקבוצה יציבות. בנוסף, הקבוצה החתימה מחדש את מייק פלפרי, שלא ממש חזר להציג את המספרים שהיו לו לפני ניתוח הטומי ג'ון. הקלוזר ימשיך להיות הכוכב המקומי, גלן פרקינס, שגדל באזור ואף שיחק באוניברסיטת מינסוטה.

תחזית: מתי 2015? מקום אחרון ו-65 ניצחונות.

ג'ו מאוור שחקן מינסוטה טווינס. Ben Margot, AP
עוד עונה של כלום בדרך. מאוור/AP, Ben Margot

שיקגו וייט סוקס

מאזן ב-2013: 99:63

הקבוצה מהצד הדרומי של שיקגו רוצה לשכוח מהר מאוד את העונה האחרונה, בה רשמה את המאזן הגרוע ביותר שלה מאז 1970. כבר במהלך העונה החולפת, הווייט סוקס הבינו שהספינה שוקעת והחליטו לשחרר שחקנים כמו ג'ייק פיבי, אלכס ריוס, ג'סי קריין ומאט תורנט'ון, אבל למרות שהיה השם החם ביותר של הקבוצה בשיחות הטריידים, הצעות לגבי כריס סייל הם לא היו מוכנים לשמוע. המגיש הפותח, שסיים במקום החמישי במירוץ לסיי יאנג ובשנתיים האחרונות מחזיק ב-28 ניצחונות ו-ERA של 3.06, רק הולך ומשתפר ואמור להוביל את הקבוצה לימים טובים יותר.

מלבד סייל, הרוטציה תכיל את חוזה קווינטנה, שהראה יכולת טובה בשנה שעברה, ג'ון דנקס, אריק ג'ונסון ופליפ פאולינו, שעדיין נראה כסימן שאלה עקב החזרה שלו מניתוח טומי ג'ון. אדיסון ריד היה הקלוזר הצעיר והמבטיח של הקבוצה בשנה שעברה, אבל בשיקגו ויתרו עליו בטרייד שהביא את האאוטפילדר אדם איטון מאריזונה. את מקומו של ריד יתפוס נייט ג'ונס, שזורק חזק מאוד, אבל לא תמיד מדויק. סקוט דאונס ומאט לינדסטרום המנוסים יהיו הסט-אפ ואולי אף יצטרכו למלא את תפקיד הקלוזר אם הוא יתגלה כגדול על ג'ונס.

איטון כאמור, הוא הפנים החדשות בליינאפ ויהיה הליד-אוף. כבר השבוע הוא הראה את המהירות שלו ורשם הומראן בתוך הפארק באחד ממשחקי אימוני האביב. הוא אמור לעזור לווייט סוקס באחוזי העלייה לבסיס, שהיו נוראים בשנה שעברה. מלבד איטון, השם החם בליינאפ הוא שחקן הבסיס הראשון, חוזה אבראו הקובני, שחתם תמורת 68 מיליון דולר בפגרה. הקבוצה מקווה שהיא פגעה בהימור עליו ופרשנים חושבים שהוא בעל פוטנציאל להראות מספרים של פרדי פרימן מאטלנטה עם לפחות 25 הומראנים בעונה. אביסיאל גרסיה הוא עוד שם מעניין באאוטפילד ויכול לתת עונה מעולה, כמו גם אלחנדרו דה אזה המהיר.

תחזית: המצב ישתפר, אבראו ואיטון ישדרגו את ההתקפה וההישארות של סייל תוסיף כ-15 ניצחונות. מקום רביעי ו-70 ניצחונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully